Sivu 1/3

American perä ja jarrut (ja vähän turpoistakin)

Lähetetty: Su Syys 02, 2007 6:12 pm
Kirjoittaja tulppu
Moi!



Oon uus täällä, joten kerrotaan ensin hieman pohjia.

Hommasin ensimmäisen ramblerin mein perheeseen noin vuos sitten. On tullut seurailtua tätä foorumia siitä asti, mut nyt vasta sain rekisteröityä. Auto on siis American -65 kaksovitolppa.

Aion nostaa lähiaikoina tekniikan pois kunnostusta varten (199+3lov. man), joten:



1: peränä nyt amc 15, ajatuksena oli vaihtaa se mopar 8 3/4, mutta puihin meni. B-kopan banjo ilm. liian leveä. (ois ollu sopivast tarjolla). Joten paljonko ton pikkuperän laipasta laippaan fakta mitta on?



2: tarkoituksena ois soveltaa levyt eteen. mitä osia muut käyttänyt omissa mahd. konversioissaan?



American perä ja jarrut (ja vähän turpoistakin)

Lähetetty: Su Syys 02, 2007 6:28 pm
Kirjoittaja juhap
Juu, toi perä oli viimme mittauksessa 148 cm leveä.



Ja kasasin Americanin jäähdytetyt yksmäntäiset jarrut Javelinin osista. Ne kaikki osat on, olkatappi mukaan lukien, pulteilla kiinni. Eli, bolt on.



Ainiin. Hiacen perä on saman levyinen ja siinä on 10" jarrut. Pulttijakokin on sama. Korvakkeet pikkuisen eri paikassa. Välitys on kyllä harmillinen 4.11...



Jarru







Perä




American perä ja jarrut (ja vähän turpoistakin)

Lähetetty: Su Syys 02, 2007 8:19 pm
Kirjoittaja RamiS
Jos meinaat pudottaa 199:n takaisin pellin alle kunnostuksen jälkeen, niin kunnosta Amc15-perä ja palauta omalle paikalleen.



Kyllä se kestää:

Omani on saanut löylyä ensin kakssataatuhatta ja sitten mun rääkissä oikein kunnolla toisen mokoman.

Ainoastaan vetareiden ulommaiset laakerit olen vaihtanut.



Kuutosen kanssa riittää vallan mainiosti rummut joka kulmassa.

Jos lähdet sovittamaan levyjä eteen, niin muista vaihtaa myös pääsylinteri levyjarrumalliseen.



RS

American perä ja jarrut (ja vähän turpoistakin)

Lähetetty: Ma Syys 03, 2007 9:07 am
Kirjoittaja Pitu
Ennenko alat purkamaan konetta enämpi, niin varmistu tosta koneesta.

-65 vuonna ei Americanoon oo ollu saatavissa 199:ä. (Classikkiin sai) Eli jos on alkuperäinen tekniikka, niin on joko 196 (venakopassa keskellä 2 pulttia.) tai 232 (venakoppa kiinni monella pultilla.)

Voihan se kone silti olla se 199..

American perä ja jarrut (ja vähän turpoistakin)

Lähetetty: Ma Syys 03, 2007 1:18 pm
Kirjoittaja tulppu
Kone on papereiden mukaan 232, ja siinä uskossa olinkin ennenkuin tarkistin valunumerot joista selvisi, että kone on 199 (904J27). Perän vaihto kiinostaa/kiinnosti koska sattuu hyllyssä olemaan yks 8 3/4 perämurikka kartiolukolla.

Mistäs osia saa amc-15 perään? En ole löytänyt netistä kuin amc-20 osia.

Levyt eteen tulee tulevaisuuden varalle. Eihän sitä koskaan tiedä mitä konehuoneeseen tulee ;). Kasia en americaanoon laita.

American perä ja jarrut (ja vähän turpoistakin)

Lähetetty: Ma Syys 03, 2007 3:57 pm
Kirjoittaja raipe
kyllä tolla kutosellakin hyvin ehtii. ja viä riittävästi kakkuakin.

American perä ja jarrut (ja vähän turpoistakin)

Lähetetty: Ti Syys 04, 2007 3:27 pm
Kirjoittaja tulppu
Heitetään lisää läppää.

Vaihteisto olisi tarkoitus vaihtaa volvon M-40:ksi. Viikonloppuna pääsis noutaa lootan ja kytkinhilut.

Koneessa yritän pitää yllä maltillisen viriasteen. Tehot kasvaa silti varmaan ihan kivasti. Nyt huohottaa ihan hemmetisti ja auto kulkee kuin suitsa pv "tein ihan itse" viilatun pytyn kanssa. Lootassa ykkönen meinaa hypätä silmille, joten käytössä käytännössä kaks vaihetta. Projekti alkaa toivottavasti muutaman viikon sisällä. Aikataulusta en muuten uskalla täällä ääneen puhua, ketuiks menee kuiteskin.

Ainiin. Kaasariks mahd. weber 32/36 tahi 38/38. Onko muilla kokemuksia? Adapteripala töissä tekeillä ruokatunti näpräilynä.

Kunhan projekti alkaa niin lupaan laittaa tietoja ja kuvia projektit-osiolle. 8-)

American perä ja jarrut (ja vähän turpoistakin)

Lähetetty: Ti Syys 04, 2007 7:24 pm
Kirjoittaja RamiS
No mulla on noi kolme kertaa Dellortot:

(Tää kuva on projektivaiheesta.)







RS

American perä ja jarrut (ja vähän turpoistakin)

Lähetetty: Ke Syys 05, 2007 7:07 pm
Kirjoittaja tulppu
Kyllä vaakaimurivistö saa aina hymyn huulille. Sen verran hulppeilta ne näyttää. Mitä Rami pidät noista individual runner tyyppisistä toimivuuden kannalta? Ovat vaan harmittavan hintava ratkaisu. :'(

Vielä palatakseni periin. Onko Americaniin sovitettavissa muita amc:n käyttämiä periä leveyden puolesta, vai ovatko kaikki ylileveitä? Mistä malleista kannattaisi kytätä?

American perä ja jarrut (ja vähän turpoistakin)

Lähetetty: To Syys 06, 2007 7:12 am
Kirjoittaja RamiS
Toivottavasti tarkoitat noita kaasuvipuakselin ("uniball:eja") tukilaakereita, minulle kun tuo individual runner ei sano mitään.

Jos siis kyse noista yllämainituista, niin ne toimii mainiosti.

Jos jotain tuossa vivustossa lähtisin parantamaan, lisäisin vielä yhden tuen keskelle varmistaakseni ettei akseli pääse notkumaan.



Hintatasosta en tiedä, kun nuo muoviset Lynx -merkkiset tuli minulle Kirstilän Joken kanssa tehdyn vaakakaasarikaupan yhteydessä.



RS