Sivu 1/1

Ambassador SST 4D -70

Lähetetty: Su Syys 04, 2016 11:31 am
Kirjoittaja CLASSIC63
Morjens.Kuinkahan harvinainen malli on Ambassador SST 1970 360V8?Jätin vaan eilen kaverin kautta tarjouksen sellaisesta jos vaikka sais tolle Classicille kaverin.Nyt vaan ootellaan vastausta ja mahdollista hinta tietoa jos ei riitä tarjottu summa.Kuvien perusteella ei isompaa kuin jalkatilojen hitsaus ja vähän maalihommia,kilvet on mutta viiimeks leimattu 2010.

Ambassador SST 4D -70

Lähetetty: Su Syys 04, 2016 1:05 pm
Kirjoittaja pekka
No ei se yleinen ole. Jos laskee yhteen kaikki 69-73 suomessa olevat ambot niin jossain 10-20 yksilön välillä ollaan.



Hinnan määrittely onkin jo vaikeampaa, varsinkin kun ei yksilöä tunne, mutta noilla tiedoilla jos pitää arvata, niin 4-6t€ olisi mun arvaus

Ambassador SST 4D -70

Lähetetty: Ke Syys 07, 2016 8:20 am
Kirjoittaja A-V
No mä jaarittelen hiukan, ihan omia havaintojani ja mielipiteitäni - otan mielellään palautetta.



Jostain syystä Ambassadorien hinnat ei ole esim Jenkeissä nousseet samaan tahtiin kuin Rebelien vaikka käytännössä sama auto onkin paremmin varusteltuna. Ei edes 2D HT mallisena ihme kyllä.



Suomessa neliovisena ja veekasilla 4-6k€ vois olla käyttökuntosesta vähän repsahtaneesta mutta kuitenkin katsastetusta autosta ihan toimiva summa. Tosta sitten arvo nousee mielestäni kunnon mukaan, vaikkapa museoleimasesta tai laadulla rakennetusta näyttelykuntoisesta ei mielestäni 8-10k€ ole mitenkään älyttömän kuuloinen.



Sitten taas tollasesta projektista tosi vaikea sanoa. Jos on peltihommia, tai osia uupuu ja vaikka tekniikassa tekemistä niin projektin kulut kasvaa nopeesti eli melkein väittäsin että 2k€ halvemalla kuin se kulunut leimassa oleva auto ei olis kovin kaukana - eli jotain 2-4k€ kuulostais musta sellaselta summalta millä itse vois tommosen ostaa.



Ajoltaan 1970+ autot on omasta mielestäni parempia kuin vanhemmat, johtuen niin 1967 tulleesta avoimesta kardaani/tukivarret+kierrejouset takana rakenteesta kuin myös 1970 tulleesta etupään tuplapallonivel rakenteesta. Ainoa missä 1971+ vetää paremmaksi on tuuletetut levyjarrut eessä (1970 oli vielä ne vanhat nelimäntäset tuulettamattomat levyt joihin ei oikein saa järkihintaan osia).



Nuo yllämainitut huomioiden 1967-1973 Ambassadorien erot ovat lähinnä ulkonäköseikoissa, muutoin niiden alla oleva perusauto on paljolti sama (myös Rebelin 1967-1970 ja Matadorin 1971-1974 kanssa). Tästä johtuen osien saanti ei pakosti ole niin vaikeaa, ellei kyse ole juuri jostain listanpätkästä tai erikoismallin varusteista (joita Amboissa on paljon Rebeliä ja Matadoria enemmän).

Ambassador SST 4D -70

Lähetetty: Ti Syys 27, 2016 7:25 am
Kirjoittaja CLASSIC63
Kaverin kautta sitä kauppaa tehnyt,ei oo vielä lyönyt kättä päälle koska haluis tottakai enemmän kun tarjottiin,mutta äsken kaveri soitti että se omistaja oli ottanut yhteyttä kun sai kivat veromätkyt ja on rahan tarpeessa,saattaa ambo vaihtaa omistajaa aika halvalla kohta.Täytyy ite sitten tehdä kans jostain tiliä,mutta kyllä se pitää talteen saada.

Ambassador SST 4D -70

Lähetetty: Ma Loka 10, 2016 2:53 pm
Kirjoittaja CLASSIC63
Hö.en sit saanu sitä.Hinta ylittää maksukyvyn ja se kuulemma alkoi sitä ite laittaan kuntoon taas.No pääasia että tulee liikenteeseen.Pitää ite kattella uusia juttuja.

Ambassador SST 4D -70

Lähetetty: Ma Loka 10, 2016 6:42 pm
Kirjoittaja tl
Harmi, kunnossa oleva 360 pakkaa nykypäivänä jo nostaa vähän hintaa. Komee peli kyllä tollanen 70 ambo

Ambassador SST 4D -70

Lähetetty: Ti Loka 11, 2016 4:58 am
Kirjoittaja CLASSIC63
Olis siinä ollut ehkä enempikin tekemistä.youtubessa videoo missä se kaasuttaa sitä,toisesta putkesta lykkäs aikalailla savua ja tää mun kaverikin sanoi että vitospytyssä oli heikommat puristukset kun mitattu.Tyyppi oli ostanu sen puolivuotta sitten ja haluaa saman mitä ite maksoi siitä silloin,3800€.Nyt kummiskin lattiat auki yms.On kuulemma irroittanut lokarit ja muuta,vie soodapuhallukseen.