Vakuutusten uusi bonus menettely.

Juttua kaikesta mahdollisesta säästä elämään ja muuhun ei suoraan harrastukseen liittyvään.
HV

Viesti Kirjoittaja HV »

Jos ei joku vielä tiedä, niin Tammikuun alusta on ollut mahdollista saada kaikkiin omistamiinsa autoihin yhteisen bonuksen.

Kannattaa kysyä omasta yhtiöstä ja miksei muistakin, kun automaattisesti ne ei sitä laske vaan sitä on pyydettävä.

Eri yhtiöillä erilainen käytäntö tässä, eli joissakin lasketaan ykkös auton bonus kaikille ja toisissa lasketaan kolarihistorian perusteella joku yhteinen bonus % jota sitten sovelletaan.
JariJ

Viesti Kirjoittaja JariJ »

Meikäläisen wagoneerin vuosikustannus putosi liki 600 eurosta alle 200 euron.
A-V

Viesti Kirjoittaja A-V »

Eli jos ottaa samat bonarit niin mites jos joku haveri käy käyttiksellä niin nouseeko kaikkien harrastelelujen maksut myös tuolloin...?
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
pekka

Viesti Kirjoittaja pekka »

Tuskin, mutta kannattaa silti kysyä omasta yhtiöstä.

Mulla on kaikki muut paitsi ambo ifissä ja siellä ei saa samoja boonareita kaikkiin, mutta uuteen liikennevakuutukseen saa 30% alkubonarin. Mulla on prätkässä 25%, mutta jos oisin ottanut uuden vakuutuksen ja siis ton korkeemman boonuksen ois pyörän vakuutusmaksu noussut...

Mutta kyllä tässä hiukan kannattaa kilpailuttaa, voi saada isojakin säästöjä joissain tapauksissa, mulle on vaan jo kertynyt sen verran isot bonarit autoihin, et ei taida juurikaan vaikuttaa (75, 70 ja 50)
JariJ

LähiTapiola antoi 80% alennuksen kolmeen autooni. Suurin vaikutus, wagoneerin lisäksi, oli vanhan BMW 520 (vm.1995) liikennevakuutukseen. Se putosi melkein 1000 eurosta n. 200 euroon vuodessa. Isoja säästöjä vuositasolla !.
HV

Viesti Kirjoittaja HV »

Joo, sattumoisin mullakin Lähi-Tapiola kovasti koitti tehdä tarjousta, että vaihtaisin vakuutukset heille. Kun mulla on ns.ykkös autossa 70 %, niin lupasivat siihen 80 % ja saman kaikkiin muihin myös. Harrasteautoja en edes ottanut laskelmaan mukaan, kolmen muun kinnerin vakuutuksissa olisi säästänyt pitkälti toista tonnia vuodessa.

Soitin sitten nykyiseen yhtiööni, eli Fenniaan ja siellä taas laskettiin sellainen henkilökohtainen bonus mulle, joka olisi 65 %. Tuo ykkös auto sitten jäisi sen diilin ulkopuolelle ja olisi edelleen 70 %. Kun saan tuolta lisäksi 10 % keskittämis alennuksen, niin Fenniassa onkin loppusumma pienempi, vaikka prosentti on huonompi. Tämä johtuu vakuutusten erilaisesta lähtöhinnasta.

Bonus kuulemma putoaa sitten kaikista yhden bonuksen alla olevista autoista 10 % kolarin sattuessa.
JariJ

Tuo lienee normaalia kolarin sattuessa. Olen ymmärtänyt niin että nykysysteemin mukainen bonusprosentti on henkilökohtainen. Eli ei enää autokohtainen. Loogisesti kolarin sattuessa liikennevakuutusmaksut kasvavat.

Minusta uusi hinnoittelu on hyvä, koska se palkitsee ' kolarittomia' kuljettajia ja antaa siten saman bonuksen aina, ajoit sitten ykkös- kakkos- tai kolmosautolla
tl

Viesti Kirjoittaja tl »

Ei oo viä saanu aikaseks soitella vakuutusyhtiöön, mutta nettilaskurilla näyttäis että kakkosauto (comanche) lähtee poppiin jos ei iffi suostu nostaan bonareita. Täytyypä maanantaina soitella. Käyttiksessä onkin 75 bonusta niin kannattaa pitää iffissä
NonSenCe

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

samaa tässä itsekin katselin (hieman epäuskoisena) että pop vakuutus yhtäkkiä onkin ns kannattava vaihtoehto. (ollut moninkertainen if/op firmoihin verrattuna aina aiemmin kun olen hintaa kilpailuttanut)

nyt POP laskuri antoi liikennevakuutukselle hintaa cutlassille 170e/ vuosi.

IF:n viime laskussa oli 93e (4 osassa eli 372e vuosi ..ja 20% bonukset oli siihen laskettuna mukaan.)

aika tyly hintaero siis popin hyväksi. 8kk ajoaika olisi siis jotain 115e. ja if:n kautta 250e. (ja popin kautta saisi osakaskonkin mukaan suurinpiirtein tuohon 250e)

vakavasti harkintaan yhtiön vaihto taas.
sillu
Site Admin

Viesti Kirjoittaja sillu »

Vaihdoin kaikkiin kuuteen laitteeseen syksyllä Ifistä Poppiin, merkittävästi pieneni laskut
Vastaa Viestiin