hydraylien säätö

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
raipe
Viestit: 1502
Liittynyt: Ma Marras 14, 2005 6:52 pm

hydraylien säätö

Viesti Kirjoittaja raipe »

jees eli sex koneisesta olis kyse. eli ku kansi lämmätään paikalle ni kuinkas paljon hydraulia täytyy kiristää/löysätä? onhan niissäkin joku säätö?
stidi
Viestit: 324
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 9:58 am

hydraylien säätö

Viesti Kirjoittaja stidi »

Syystä jostaan jota tiedä en, ei kenkään ollut tähän vastannu, niin pidämpä taas itteeni äänessä.

1) Taitaapi ilmeisesti olla 232nen, kun ainaskaan 196sessa ja 199sissä ei oo hydrauliikkaveduloita? Ne tarttee säätää ihan itte.

Hydraulisii ei tartte, paitti jos on höylätty kannesta yli varttituuma pois tai lisätty. Mutta sanokaa minun sanoneeni, lisääminen varsinkaan ei ole helppoa, enkä kyllä yhtään järkevää selitystä keksikkään, miksi semmosta tarttis tehdä ::)


raipe
Viestit: 1502
Liittynyt: Ma Marras 14, 2005 6:52 pm

hydraylien säätö

Viesti Kirjoittaja raipe »

voi olla että muistan väärin, 199 o hydraulit. täytyy avata tallilla yks venakoppa ni asia selviää.
Avatar
RamiS
Viestit: 2134
Liittynyt: Ma Tammi 27, 2003 1:07 pm

hydraylien säätö

Viesti Kirjoittaja RamiS »

199, 232 ja 258 kaikki hydraulisilla venttiilinostajilla.

Vanhemmat, joissa keinuvipuakseli tarvittaessa shimmit kannen ja k-v akselin väliin.

Uudemmat, joissa "irralliset" peltikeinut on minullekin toistaiseksi mysteeri miten suorittaa tarvittaessa säätö.

Perustilanne on, jos kansi vaan plaanattu suoraksi, silloin ei tarvitse mitään säätöä.



RS
Avatar
hentpe
Viestit: 2981
Liittynyt: Ti Tammi 28, 2003 4:22 pm

hydraylien säätö

Viesti Kirjoittaja hentpe »

Jos kannesta plaanataan riittävästi, niin periaatteessa säätö on tarpeen. Itse ratkaisin aikoinaan tilanteen lyhentämällä koneistamossa työntötankoja kannesta otetun siivun verran. Toimii!! Oireena oli, että pienen ajon jälkeen alkoi peli käydä vajailla niin kuin venttiili kantaisi. No niinhän se tekikin. Tönäreiden lyhentämisen jälkeen ei ongelmaa ollut.
Avatar
RamiS
Viestit: 2134
Liittynyt: Ma Tammi 27, 2003 1:07 pm

hydraylien säätö

Viesti Kirjoittaja RamiS »

Jos kannesta plaanataan riittävästi, niin periaatteessa säätö on tarpeen. Itse ratkaisin aikoinaan tilanteen lyhentämällä koneistamossa työntötankoja kannesta otetun siivun verran. Toimii!! Oireena oli, että pienen ajon jälkeen alkoi peli käydä vajailla niin kuin venttiili kantaisi. No niinhän se tekikin. Tönäreiden lyhentämisen jälkeen ei ongelmaa ollut.



Niin juu, tönäreiden pituuden säätämisellä onnistuu parhaiten.

"Peltikeinu"-kansissa tarvitsee olla ne keskirei´ällä varustetut "pallopäiset" tönärit, saiskohan niitä säädettävällä pituudella?



RS
Junde
Viestit: 15
Liittynyt: Ke Tammi 29, 2003 5:30 am

hydraylien säätö

Viesti Kirjoittaja Junde »

Nyt on menny ehkä liian kauan siitä kun oli 233 kasauksessa, mutta yleisohjeena hydraulisten nostajien säätöön on seuraava:



kiristetään keinun mutteria hitaasti niin kauan että venttiili liikahtaa, siitä sitten puoli kierrosta auki.

(perussäätö)

Kone käytetään lämpöiseksi ja tarvittaessa avataan keinun mutteria niin kauan että venttiili alkaa "naputtamaan" ja siitä kiristetään neljännes takaisin päin (ei kuitenkaan yli sen alkuperäisen kiristyspisteen). Huono puoli käydessä säämisessä on että öljyä roiskuu ympääriinsä, eikä se edes kaikissa koneissa ole mahdollista!



Junde
Avatar
RamiS
Viestit: 2134
Liittynyt: Ma Tammi 27, 2003 1:07 pm

hydraylien säätö

Viesti Kirjoittaja RamiS »

Nyt on menny ehkä liian kauan siitä kun oli 233 kasauksessa, mutta yleisohjeena hydraulisten nostajien säätöön on seuraava:



kiristetään keinun mutteria hitaasti niin kauan että venttiili liikahtaa, siitä sitten puoli kierrosta auki.

(perussäätö)

Kone käytetään lämpöiseksi ja tarvittaessa avataan keinun mutteria niin kauan että venttiili alkaa "naputtamaan" ja siitä kiristetään neljännes takaisin päin (ei kuitenkaan yli sen alkuperäisen kiristyspisteen). Huono puoli käydessä säämisessä on että öljyä roiskuu ympääriinsä, eikä se edes kaikissa koneissa ole mahdollista!



Junde



Tämä ilmeisesti "peltikeinujen" säätöohje?



RS
faikku66
Viestit: 323
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 6:45 pm

hydraylien säätö

Viesti Kirjoittaja faikku66 »

Nyt on menny ehkä liian kauan siitä kun oli 233 kasauksessa, mutta yleisohjeena hydraulisten nostajien säätöön on seuraava:



kiristetään keinun mutteria hitaasti niin kauan että venttiili liikahtaa, siitä sitten puoli kierrosta auki.

(perussäätö)

Kone käytetään lämpöiseksi ja tarvittaessa avataan keinun mutteria niin kauan että venttiili alkaa "naputtamaan" ja siitä kiristetään neljännes takaisin päin (ei kuitenkaan yli sen alkuperäisen kiristyspisteen). Huono puoli käydessä säämisessä on että öljyä roiskuu ympääriinsä, eikä se edes kaikissa koneissa ole mahdollista!



Junde



Tämä ilmeisesti "peltikeinujen" säätöohje?Voortin kasis tais olla toi perusssäätö siten et kun venat on kiinni pyöritellään keinun muttereita juuri sen verran et työntötangot ei pyöri sormilla pyöritettäessä.Ja sit 3/4 kierrosta kiinni.Ja onhan sitä säädelty käynnissäkin.Aikoinaan Chevyyn tehtiin sellainen "säätöventtiilikoppa" eli saa muttereita pyöriteltyä eikä öljyä lentele sit ihan erkkinä.



RS

CULMALA
Viestit: 239
Liittynyt: La Maalis 27, 2004 6:15 am

hydraylien säätö

Viesti Kirjoittaja CULMALA »

Chevyihin on olemassa sellaisia "klipsejä" mitkä voi laittaa vipan päähän öljyn ruikkimista estämään, vois sopia muihinkin peltikeinuihin missä öljy tulee työntötankoa pitkin
Vastaa Viestiin