AMC Swap meet 2017 Sweden
AMC Swap meet 2017 Sweden
Täälä ollaan ja aurinko paistaa 8-)
Laitan kuvia kun kerkeen.
Laitan kuvia kun kerkeen.
AMC Swap meet 2017 Sweden
Koita muistaa ne jarrukilvet, kiitos!
AMC Swap meet 2017 Sweden
Mun osat löytyivät jo. Onneksi.
Täällä sitä vaan kotona, vaikka on swäppi... :'(
Täällä sitä vaan kotona, vaikka on swäppi... :'(
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
AMC Swap meet 2017 Sweden
KK olen pahoillani, en löytänyt kilpiä. En ehkä osannut katsoa oikeanlaisia tms, mutta kaikki oli mun mielestä pienemmille jarruille, vai oletinko väärin, sullahan on kuitenkin 10 tuuman jarrut ja kaikki mitä sain käteeni piti oleman vain 9 tuumaisia. En tiedä sitten oliko vain etsijässä vikaa.
AMC Swap meet 2017 Sweden
No niin kotona ollaan. Kuvien lataus ei nyt näytä mulla onnistuvan , jotain pikku ongelmaa jaatiedostosi - sivun kanssa :-/
Reissu oli hyvä. Korkealla pakettiautolla oli vähän kallista mennä lahden yli, mutta spartalaisella Finnlinesillä kuitenkin halvempaa kuin muilla. Lauantai aamulla lautta oli paikallista aikaa 6,15 Kapellskärissä, joten ihan rauhassa sai ajella maisemareittejä Knutbytä kohti. Navigaattori tarjosi humoristiseen tapaansa veikeän reitin pikkukylien läpi, tulipahan Upsalan maaseutu tutuksi ;D
Perillä odotti mainio näky, Janin autokalustoa oli pihan täydeltä ja kuten myöhemmin selvisi, useimmat autoista myös liikkuivat omin voimin, jokunen raatokin tontilla lepäsi ja niitä löytyi vielä päivän aikana lisää.
Matkalla mietin, ettei ole tullut ruotsia juuri puhuttua kuin koulussa 30 vuotta sitten, joten muutamaan repliikkiä mietin vähän valmiiksi, millä vois small talkkia aloitella ;D
No ensimmäisenä vastaantullut paikallinen totesi heti ystävällisesti, että ruotsiahan me täällä puhutaan, joten ajattelin sillä pärjätä ;D
No eihän siitä kielestä mitään ongelmaa tullut ja välillä vaihdettiin sitten tietty englantiin, kun kädet alkoi loppua kesken.
Tavaraahan tuolla on paljon ja todellakin vie aika paljon aikaa käydä läpi mitä löytyy. Yksi paikallisista toi mukanaan useammankin varaosa-katalookin , joita ilman olis jäänyt muutama osa hankkimatta. Nämä tavarat kun on alkuperäis-osaa, varaosanumerot kertoo mihin ne sopii, siis jos numerot vain löytyy, kaikissa niitä ei enää ollut. Olihan siellä myös paljon purkuosaa, mutta itse keskityin uusiin, kun kerrankin sellaista oli tarjolla.
Pihkasen Juhalle löytyi Matadorin peltiosaa ja itsellenikin Javen molemmat ovet. Konepellin saranoita löysin kaksi, valitettavasti molemmat vasemman puoleisia. Lämmityslaitteen hana-68 malliin, etupuskurin kannatin rauta ja maskin kannatin pelti sekä molempien ovien uudet lukkomekanismit, sekä pari pikkunippeliä. Lisäksi ostin -68 Javen käytetyn konepellin.
Autoon tuli siis mukavasti täytettä ja lautalle päin lähdettiin ajamaan 10 tunnin aarteen-etsinnän jälkeen enemmän kuin tyytyväisenä. Rahat meni kaikki, joten reissu oli onnistunut ;)
Muutenkin jäi mukava fiilis. Janin kanssa oli kiva tehdä kauppaa
ja muu porukka oli mukavaa ja avuliasta myös. Jan kertoi pitävänsä uuden swapin sitten syksyllä, mutta ei osannut vielä sanoa mitään päivämäärää. Hän toivoi, että tulisin silloin uudestaan ja meitä voisi tulla useampikin, sillä nythän olin ainoa Suomalainen tuolla.
Reissu oli hyvä. Korkealla pakettiautolla oli vähän kallista mennä lahden yli, mutta spartalaisella Finnlinesillä kuitenkin halvempaa kuin muilla. Lauantai aamulla lautta oli paikallista aikaa 6,15 Kapellskärissä, joten ihan rauhassa sai ajella maisemareittejä Knutbytä kohti. Navigaattori tarjosi humoristiseen tapaansa veikeän reitin pikkukylien läpi, tulipahan Upsalan maaseutu tutuksi ;D
Perillä odotti mainio näky, Janin autokalustoa oli pihan täydeltä ja kuten myöhemmin selvisi, useimmat autoista myös liikkuivat omin voimin, jokunen raatokin tontilla lepäsi ja niitä löytyi vielä päivän aikana lisää.
Matkalla mietin, ettei ole tullut ruotsia juuri puhuttua kuin koulussa 30 vuotta sitten, joten muutamaan repliikkiä mietin vähän valmiiksi, millä vois small talkkia aloitella ;D
No ensimmäisenä vastaantullut paikallinen totesi heti ystävällisesti, että ruotsiahan me täällä puhutaan, joten ajattelin sillä pärjätä ;D
No eihän siitä kielestä mitään ongelmaa tullut ja välillä vaihdettiin sitten tietty englantiin, kun kädet alkoi loppua kesken.
Tavaraahan tuolla on paljon ja todellakin vie aika paljon aikaa käydä läpi mitä löytyy. Yksi paikallisista toi mukanaan useammankin varaosa-katalookin , joita ilman olis jäänyt muutama osa hankkimatta. Nämä tavarat kun on alkuperäis-osaa, varaosanumerot kertoo mihin ne sopii, siis jos numerot vain löytyy, kaikissa niitä ei enää ollut. Olihan siellä myös paljon purkuosaa, mutta itse keskityin uusiin, kun kerrankin sellaista oli tarjolla.
Pihkasen Juhalle löytyi Matadorin peltiosaa ja itsellenikin Javen molemmat ovet. Konepellin saranoita löysin kaksi, valitettavasti molemmat vasemman puoleisia. Lämmityslaitteen hana-68 malliin, etupuskurin kannatin rauta ja maskin kannatin pelti sekä molempien ovien uudet lukkomekanismit, sekä pari pikkunippeliä. Lisäksi ostin -68 Javen käytetyn konepellin.
Autoon tuli siis mukavasti täytettä ja lautalle päin lähdettiin ajamaan 10 tunnin aarteen-etsinnän jälkeen enemmän kuin tyytyväisenä. Rahat meni kaikki, joten reissu oli onnistunut ;)
Muutenkin jäi mukava fiilis. Janin kanssa oli kiva tehdä kauppaa
ja muu porukka oli mukavaa ja avuliasta myös. Jan kertoi pitävänsä uuden swapin sitten syksyllä, mutta ei osannut vielä sanoa mitään päivämäärää. Hän toivoi, että tulisin silloin uudestaan ja meitä voisi tulla useampikin, sillä nythän olin ainoa Suomalainen tuolla.
AMC Swap meet 2017 Sweden
Juu, osat tuli Matadoriin ja tarpeeseen... Ovet sekä oikean puolen etu- sekä takalokari.
Hieman tavallista enemmän ottaa kupoliin, kun ei ollut matkakunnossa. Syksyllä uudelleen ja onhan nyt aikaa koko kesä etsiä varaosanumeroita ja mallikappaleita mukaan.
Hieman tavallista enemmän ottaa kupoliin, kun ei ollut matkakunnossa. Syksyllä uudelleen ja onhan nyt aikaa koko kesä etsiä varaosanumeroita ja mallikappaleita mukaan.
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
AMC Swap meet 2017 Sweden
Hinnat vissiin asiallisia kun tuli noin paljon kauppaa tehtyä
AMC Swap meet 2017 Sweden
Juu, ainakin mun mielestä jos vertaa BlaserAuto.com hintoihin...
New right front fender $ 795.00
New left door $ 485.00
New right door $ 585.00
We do not have any rear quarter panels
Ja noihin vielä rahdit sekä valtion kulut...
Tekee aika v..un paljon Euroja.
Tuolla sama satsi 1100 €... Elämä on 8-)
New right front fender $ 795.00
New left door $ 485.00
New right door $ 585.00
We do not have any rear quarter panels
Ja noihin vielä rahdit sekä valtion kulut...
Tekee aika v..un paljon Euroja.
Tuolla sama satsi 1100 €... Elämä on 8-)
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
AMC Swap meet 2017 Sweden
Hinnoittelu on aina vähän vaikea kysymys. Mäkin ostin Javelinin molemmat ovet, nämä oli ainoat joita olen nähnyt myynnissä. En tiedä millä hintaa näitä jenkeissä myydään, mutta luultavasti kalliimpia siellä. Rajallinen kysyntä näille AMC-osille tietysti on, mun mielestä hinnat oli aivan sopivia. :)
AMC Swap meet 2017 Sweden
Tuossa pari kuvaa.






Tunnistaako joku tämän ? On kuulemma Ahvenanmaalta kotoisin?







Tunnistaako joku tämän ? On kuulemma Ahvenanmaalta kotoisin?

