automaatti sammuu!

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
xtreme12
Viestit: 25
Liittynyt: Ti Loka 16, 2007 2:44 pm

automaatti sammuu!

Viesti Kirjoittaja xtreme12 »

mikähän mahtaa olla veekasi automaatissani kun käy tyhjäkäyntiä ihan ok mutta kun laitan vaihteen silmään niin sammuu koko ropponen :P



autolla ajettu 10v aikana vaan muutama kilometri joten voiskohan laatikko öljyillä olla osaa tähän vikaan?



kaasua kun antaa tarpeeksi niin lähtee kyllä kumit ulvoen etenemään mutta ei ole kiva sammua joka risteykseen ja taas antaa paukkua lämä tiskissä tai sammua uudestaan risteykseen! ;D
JAMANT
Viestit: 1564
Liittynyt: Ti Maalis 18, 2003 7:45 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

automaatti sammuu!

Viesti Kirjoittaja JAMANT »

Oletettavasti 90-luvun tuotteesta kyse (kun olen tunnistavinani kysyjän ;) )??? Vuosimallista olis hiukan apua muillekkin tietäjille!!
xtreme12
Viestit: 25
Liittynyt: Ti Loka 16, 2007 2:44 pm

automaatti sammuu!

Viesti Kirjoittaja xtreme12 »

Oletettavasti 90-luvun tuotteesta kyse (kun olen tunnistavinani kysyjän ;) )??? Vuosimallista olis hiukan apua muillekkin tietäjille!!





joo ei tällä kertaa ole sentään 90 luvusta kyse vaan -74 vm amc matador 5,0 automaatti ;D

oliski -90 luvun ropponen niin saisin raijata sen heti kaatopaikalle tai antaa romun kerääjälle 10e bensarahaa että pääsisin eroon! :P
JAMANT
Viestit: 1564
Liittynyt: Ti Maalis 18, 2003 7:45 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

automaatti sammuu!

Viesti Kirjoittaja JAMANT »

Katos katos :o :o ,



Just eilen soitti nimittäin joku joka kyseli ihan samaa 90-luvun Grand Cherokeen laatikon oireilusta!! Olin vaan automaattisesti ( ;D ;D ) yhdistävinäni sun ongelman tuohon!!! Sorry :P ....
Avatar
hentpe
Viestit: 2981
Liittynyt: Ti Tammi 28, 2003 4:22 pm

automaatti sammuu!

Viesti Kirjoittaja hentpe »

Mulle on joku antanut ohjeen, että automaatti autoa tulisi käyttää joutokäynnillä melkoinen tovi (30-60min) seisonnan jälkeen, että automaatin ölyt alkaa kiertää ja kitkapinnat saa kunnolla öljyä. Veikkaan, että joku kytkin tai turbiini ei toimi oikein. Voi olla, että joutokäynnin säädössäkin voi olla häikkää.



Eli sammuuko auto heti kun pysähtyy vai vasta pienen kakistelun jälkeen? Eli putoaako joutokäynti liian alas vaihde päällä vai ihan kuin olis pykälä päällä ja kytkin ei irrota???
xtreme12
Viestit: 25
Liittynyt: Ti Loka 16, 2007 2:44 pm

automaatti sammuu!

Viesti Kirjoittaja xtreme12 »

Mulle on joku antanut ohjeen, että automaatti autoa tulisi käyttää joutokäynnillä melkoinen tovi (30-60min) seisonnan jälkeen, että automaatin ölyt alkaa kiertää ja kitkapinnat saa kunnolla öljyä. Veikkaan, että joku kytkin tai turbiini ei toimi oikein. Voi olla, että joutokäynnin säädössäkin voi olla häikkää.



Eli sammuuko auto heti kun pysähtyy vai vasta pienen kakistelun jälkeen? Eli putoaako joutokäynti liian alas vaihde päällä vai ihan kuin olis pykälä päällä ja kytkin ei irrota???



kyllä näin! eli kuin olisi vaihde silmässä! risteykseenkään ei passaa pysähtyä vaan pitää menni pikku vauhdilla körryytellen että ei sammu! ostin tuon ja se toimi mutta 165km jälkeen se lopetti tyhjäkäynnin vaihde päällä!


Avatar
hentpe
Viestit: 2981
Liittynyt: Ti Tammi 28, 2003 4:22 pm

automaatti sammuu!

Viesti Kirjoittaja hentpe »

Olisko turbiini jotenkin jumissa, kun ei luista. Automaatti expertit kertokaa tarkemmin.
stidi
Viestit: 324
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 9:58 am

automaatti sammuu!

Viesti Kirjoittaja stidi »

Toinen todennäköinen syy on laatikon alipaineotto. Siinä kun on läppäventtiili joka aukee kun alipaine kasvaa ja jos liitos tai letku on laatikossa tai kaasarissa heikossa kunnossa niin lisähappi imusarjaan , jossa on mahdollisesti tukkonen kaasutin jo käymässä laihalla, hyydyttää kovemmankin kulkijan.

Mutta todennäkösemmin vika kyllä johtuu laatikon jämähtämisestä.
juhap
Viestit: 6798
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 7:14 am

automaatti sammuu!

Viesti Kirjoittaja juhap »

Mulla aikoinaan katkesi toisesta Eaglesta vaihteiston lauhduttimen putki ja se tuuppasi öljyt ulos lootasta. Vaikka lisäsin oikeaan määrään niin se ei enää toimi oikein. Sammuu kun tuuppaa pykälän silmään, vaikka antaa kaasua. Ihan kuin olisi kaksi pykälää yhtä aikaa. Meidän traktorin vaihteenvalitsin sekoilee joskus ja tulos on ihan sama: nostat kytkmen niin sammuu.
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
Avatar
A-V
Viestit: 7629
Liittynyt: La Tammi 01, 2000 3:26 pm
Paikkakunta: Pori

automaatti sammuu!

Viesti Kirjoittaja A-V »

eihän TF-727 (tai TF904 riippuen onko fleet optiolla) omaa alipainetta joka tulisi koneesta ollenkaan...? kickdown ja kaikki on mekaanisina kepukoina...?



öljyn määrä olisi eka jota kattelisin tälläsessä.. niin ja vuotokohtia...
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Vastaa Viestiin