Classic 64 ajovalot välkkyy
Classic 64 ajovalot välkkyy
Hmm tutkittu ja hutkittu lamput, vaihdettu pienempi tehoisiksi jne mutta ajon aikana ja sen jälkeenkin valot sammuu ja tulee takas ja sammuu ja tulee takas. Oliko tuolla jossain valorele jossa jokin piimetalli jousi vai kuinka....joku rele naksuu konehuoneessa mutta siitä menee piuhat suoraan startille...ko releessä useampi piuha toki ett voiko olla valohin yhteydessä. 12v järjestelä kuitenkin :-?
Classic 64 ajovalot välkkyy
Veikkaanpa, että valokatkaisja tullut tiensä päähän... Uus ei paljoa maksa ja samalla kannattaa releistää nuo ajovalot, niin ei kulje kaikkki virta katkaisijan läpi...
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
Classic 64 ajovalot välkkyy
Jees, ainoa huono puoli onkin että kun on museo bilikka niin pitäs löytää sitten alkuperäinen katkaisin...Marjakangas on ko katkaisinta myynyt mutta loppu yllätys.. Niin siis sielläkö ei ole alunperinkään ollut valoille relettä?? Joo pitänee releistää ja jemmata kojetaulun alle ;-) No nyt löyty NIPPELIT.FI
Classic 64 ajovalot välkkyy
Helpoin releistys museovehkeeseen on ostaa biltemasta valonvahvistinsarja, sen saa asennettua teurastamatta alkuperäisiä sähköjä. Siinä otetaan releille ohjaus alkuperäisestä polttimopistokkeesta ja saa nätisti piiloon maskin taakse.
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autonvaraosat/Valaistus/Muu-valaistus/Ajovalojen-kaapelisarja-2000033888/
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autonvaraosat/Valaistus/Muu-valaistus/Ajovalojen-kaapelisarja-2000033888/
Classic 64 ajovalot välkkyy
Turvallisuutta parantavia muutoksia saa tehdä museoautoonkin, valojen releistys on selkeästi moiseksi laskettava.
Classic 64 ajovalot välkkyy
Jep on kyllä ihan perusteltavissa, sitten olis vaihtoehtona seald bean tai mitkä niiden lamppujen nimet olikaan....kuulemma nuo mobilistit ovat moisia laittaneet ja välkkymiset on loppunu siihen paikkaan, eivät kuormita niin paljoa kuin H4. Mutt halvin on tuo Bilteman johdotus etenkin kun ei tarvi lainkaan vanhoja pihoja muutella tahi katkoa.
Classic 64 ajovalot välkkyy
Sealed beamin ja H4 tehoero on olematon, eli se ei ongelmaa poista.
Helpoin on tosiaan laittaa toi bilteman setti, mulla on sellainen useassa autossa. Tai sitten askartelee itse releet.
Yleensä siinä vaiheessa kun valot vasta vilkkuu releistys vielä korjaa asian ja katkaisijaa ei ole aivan pakko vaihtaa, toki se on suositeltavaa.
Ja niinkuin Mawe mainitsikin, releistys on turvallisuutta parantava muutos ja täysin sallittu museoautoon.
Helpoin on tosiaan laittaa toi bilteman setti, mulla on sellainen useassa autossa. Tai sitten askartelee itse releet.
Yleensä siinä vaiheessa kun valot vasta vilkkuu releistys vielä korjaa asian ja katkaisijaa ei ole aivan pakko vaihtaa, toki se on suositeltavaa.
Ja niinkuin Mawe mainitsikin, releistys on turvallisuutta parantava muutos ja täysin sallittu museoautoon.
Classic 64 ajovalot välkkyy
No nyt selkis syy valojen räpsymiseen. Oli yksi maapiuha kytketty väärin ylijännite purkkiin vai mikä lie palikka onkaan, ei ainakaan rele kuten alunperin luulin. Bilteman johtosatsin kerkesin jo hankkia muttei nyt tarvinnu toistaseksi vielä sitä laittaa. Onpas muuten sexyn värinen se piuhasatsi :-? näkyy ja erottuu ellei kääri mustaa teippiä tms ympärille :-D
Classic 64 ajovalot välkkyy
Kannattaa silti se bilteman rele satsi asentaa. Säästyy myöhemmin monelta murheelta. Ei kuomitu valokytkun eikä pitkien/lthyiden vaihto kytkin.
Ja jos pimeällä vähänkään ajelee, niin virta häviöt pienenee ja valot palaa kirkkaammin.
Ja jos pimeällä vähänkään ajelee, niin virta häviöt pienenee ja valot palaa kirkkaammin.