Cherokee -82 sammuu hämärästi

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
markoviitanen

Viesti Kirjoittaja markoviitanen »

Moi,

Nyt on pientä ongelmaa -82 Cherokeen kanssa liikkellelähtemisessä. Auto lähtee kylmänä käyntiin kun on kerran painanut kaasun pohjaan ja avaimesta kääntää. Kun antaa hetken käydä ja sitten vähän kaasuttelee niin käy tyhjäkäyntiä sujuvasti. Liikkeelle lähdettäessä moottorista häviää teho ja joskus sammuu, joskus jaksaa käydä, mutta huonosti. Sammumisen jälkeen kun odottelee n. 5-10 min kone räjähtää käyntiin niin kuin ei mitään olisi tapahtunut ja käy loppupäivän loistavasti. Eilen annoin käydä tyhjäkäynnillä lämpimäksi ja sitten taas lähtiessä hyytyi kun kotiportista pääsin maantielle.

Konehan on 4.2 litran kutonen. Tulpat ja tulpanjohdot sekä puolanjohto on vaihdettu. Puola odottaa vaihtoa.

Mikä tässä mahtaa mättää vai enkö vaan osaa?

Marko
pekka

Viesti Kirjoittaja pekka »

Tää nyt ei auta mitään, mutta kerron kumminkin.

Mulla oli jossain autossa sellainen "ominaisuus" että aina kun sen kanssa lähti ekaa kertaa liikkeelle se meinasi stumpata kolmanteen tai neljänteen risteykseen. Siitä yskäisystä kun selvisi auto toimi loistavasti lopun päivää.

Siihen tuli vuosien varrella vaihdettua vähän kaikki useampaankin kertaan, mutta aiheuttajaa ei löytynyt.

No kuitenkin: jos sytkäpuoli on kunnossa, siirtyy katse bensa puolelle. Kaasari ja alipaineet syyniin.
JanneM

Viesti Kirjoittaja JanneM »

Mulla tekee samaa , mutta se johtuu ryypyn ja sähköpumpun yhteistoiminnasta kylmänä.Alipainevuotoa veikkaisin , mulla ramikka teki samaa , yski aikansa ja lämpöisenä kävi hyvin.
Vastaa Viestiin