Mitä meinaa MAINT REQD -valo?
Mitä meinaa MAINT REQD -valo?
Taitaa olla "huoltoa tarvitaan"
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
Mitä meinaa MAINT REQD -valo?
Täällä jotain epämääräistä juttua asiasta http://www.jeepforum.com/forum/showthread.php?t=356280
Nyky nuoriso sanoisi kai KVG ;D
Nyky nuoriso sanoisi kai KVG ;D
Mitä meinaa MAINT REQD -valo?
"Maintenance required" eli huoltoa tarvitaan.
edit: tosta ylemmästä linkistä lueskelin että se valo ei oikeasti tarkoita mitään muuta kuin että tietty määrä on ajettu edellisen nollauksen jälkeen, se ei siis mittaa muuta kuin ajettua matkaa.
edit: tosta ylemmästä linkistä lueskelin että se valo ei oikeasti tarkoita mitään muuta kuin että tietty määrä on ajettu edellisen nollauksen jälkeen, se ei siis mittaa muuta kuin ajettua matkaa.
Mitä meinaa MAINT REQD -valo?
"Maintenance required" eli huoltoa tarvitaan.
edit: tosta ylemmästä linkistä lueskelin että se valo ei oikeasti tarkoita mitään muuta kuin että tietty määrä on ajettu edellisen nollauksen jälkeen, se ei siis mittaa muuta kuin ajettua matkaa.
Tossa 300:ssa Raisussa sen kilometri/ huolto välin pysty säätämään itselleen sopivaksi muuta en tiedä.
Mitä meinaa MAINT REQD -valo?
Maint Req-valo tarkoittaa että happitunnistimen elinikä on laskennallisesti tullut loppuun!!! USA:ssa pitää vaihtaa happitunnistin ja nollata näyttö, muuten jos vain nollaa näytön, se katsotaan ympäristörikokseksi ja siitä voi saada sakot!! Suomessa ei valvota!!!
Joko vaihdat happitunnistimen ja nollaat näytön (vaatii oikeastaan testerin) tai sitten pelkkä näytön nollaus!!! Kuinka vihreitä ovat ajatuksesi ;)
Joko vaihdat happitunnistimen ja nollaat näytön (vaatii oikeastaan testerin) tai sitten pelkkä näytön nollaus!!! Kuinka vihreitä ovat ajatuksesi ;)
Mitä meinaa MAINT REQD -valo?
Mun Comanchessa happitunnistimen vaihto viime talvena ei vaikuttanut kulutukseen mitenkään. :(
Emiss. maint- valo syttyi jo syksyllä ja revin ajastimen pois ennenkuin aloin harkitsemaan tunnistimen vaihtoa, kun pelottelivat kulutuksen nousulla ja pakkasilla lukemat oli 18l/100km luokkaa... Osansa lukemiin lienee 70- luvun 185-15 talvimisukoilla joissa tuntuu vierintävastusta riittävän... jos kyllä pitoakin. :D
Emiss. maint- valo syttyi jo syksyllä ja revin ajastimen pois ennenkuin aloin harkitsemaan tunnistimen vaihtoa, kun pelottelivat kulutuksen nousulla ja pakkasilla lukemat oli 18l/100km luokkaa... Osansa lukemiin lienee 70- luvun 185-15 talvimisukoilla joissa tuntuu vierintävastusta riittävän... jos kyllä pitoakin. :D
Mitä meinaa MAINT REQD -valo?
Joo, noissa vanhemmissa (-90 ja vanhemmat) on ajastin, jonka voi ottaa pois, mutta -91 ja uudemmat, se ajastin on sisäänrakennettuna PCM:ssä ja nollaus vaatii testerin!!!