Sivu 1/1
Tulppien kärkivälin säätö HEI:n yhteydessä
Lähetetty: To Touko 24, 2018 4:31 am
Kirjoittaja kymppi
Olisikos porukalla täällä tietoa, että mikä kärkiväli olisi oikea/paras sytytystulpille -70 304 moottorissa HEI:n virranjakajan kanssa? Hyvin ristiriitaista tietoa löytyy. Ja samalla kysyisin että mikä on oikea ennakko tuolle jakajalle? Tuli sen verran huonot ohjeet mukana että noita ei mainittu.
Kiitos!
Tulppien kärkivälin säätö HEI:n yhteydessä
Lähetetty: To Touko 24, 2018 4:51 am
Kirjoittaja pekka
Kai se molempien osalta menee vähän kokeilemalla, mutta mun mielestä nykkisääntönä jokseenkin näin; mitä enemmän ruttua, sitä pienempi kärkiväli. Suht vakio moteissa en ole vaivautunut säätämään tulppien kärkiä enää lainkaan.
Perus ennakkoon hei ei mielestäni vaikuta. Aloita säätäminen vaikka kympistä, lisää kunnes toiminta ei enää parane ja siitä aavistus takas. Ja muista, merkit voi helposti olla sen 10 astetta pielessä jos ei oo tarkistettu/varmistettu, eli älä liikaa niitä tuijota.
Tulppien kärkivälin säätö HEI:n yhteydessä
Lähetetty: To Touko 24, 2018 10:33 am
Kirjoittaja kymppi
Kai se molempien osalta menee vähän kokeilemalla, mutta mun mielestä nykkisääntönä jokseenkin näin; mitä enemmän ruttua, sitä pienempi kärkiväli. Suht vakio moteissa en ole vaivautunut säätämään tulppien kärkiä enää lainkaan.
Perus ennakkoon hei ei mielestäni vaikuta. Aloita säätäminen vaikka kympistä, lisää kunnes toiminta ei enää parane ja siitä aavistus takas. Ja muista, merkit voi helposti olla sen 10 astetta pielessä jos ei oo tarkistettu/varmistettu, eli älä liikaa niitä tuijota.
Kiitos vastauksesta, täytyy hioa säädöt vielä kuntoon. Alle kahdessa tunnissa tuon asenteli paikoilleen, harvoin on auton remontointi noin mukavaa 8-)
Tulppien kärkivälin säätö HEI:n yhteydessä
Lähetetty: Pe Touko 25, 2018 4:03 pm
Kirjoittaja kymppi
Nyt on ennakko säädetty :) Enää heräsi vain yksi kysymys, vanhan virranjakajan alipainekellolle meni kaksi letkua, uudessa yhdelle paikka. Kumman letkun laitan kellolle? Letkuun, joka lähtee kaasuttimen/imusarjan takaa, tuntuu tulevan enemmän alipainetta kuin kaasuttimen repsikanpuoleisesta kyljestä. Vai kuuluuko nuo vetää t-haaralla yhteen?
Tulppien kärkivälin säätö HEI:n yhteydessä
Lähetetty: Pe Touko 25, 2018 6:15 pm
Kirjoittaja JAMANT
Yleensä kytken kuuman koneen asetukseen, eli siihen liittimeen, jossa ei ole tyhjäkäynnillä alipainetta (eli ported), heti kun läppä aukeaa, siihen pitää tulla alipaine...
Jeepeissä on kylmän koneen asetus jatkuva alipaine ja lohkossa oleva lämpötunnistin muuttaa alipaine-oton siihen ported -lähtöön...
Tulppien kärkivälin säätö HEI:n yhteydessä
Lähetetty: Pe Touko 25, 2018 6:37 pm
Kirjoittaja kymppi
Yleensä kytken kuuman koneen asetukseen, eli siihen liittimeen, jossa ei ole tyhjäkäynnillä alipainetta (eli ported), heti kun läppä aukeaa, siihen pitää tulla alipaine...
Jeepeissä on kylmän koneen asetus jatkuva alipaine ja lohkossa oleva lämpötunnistin muuttaa alipaine-oton siihen ported -lähtöön...
Tuohon nyt sen kytkinkin jossa ei ole alipainetta tyhjäkäynnillä, toisen letkun kun laitoin kelloon kiinni, niin tyhjäynti pomppasi erittäin korkeaksi.
Tulppien kärkivälin säätö HEI:n yhteydessä
Lähetetty: Pe Touko 25, 2018 8:03 pm
Kirjoittaja JAMANT
Koska ennakko siirtyi. Sen pitää siirtyä siinä vaiheessa kun läppä aukeaa, koska silloin yleensä toivotaan sitä vähäistä voimaa peliin ;D ;D