Suunnittelen kesäkumien ostoa -89 vakio Cherokeehen. Ajot on sorateillä 70 % ja loput 30 % asfaltilla. Joskus täytyy pistäytyä huonommillakin poluilla, eli kuvioo sais jonkin verran olla. Rengaskoko on tällä hetkellä 235-75 R15, eikä ole tarvis muuttaa.
Netistä olen kattellu renkaita ja mieltynyt kahteen vaihtoehtoon: BFG All-Terrain T/A ja General Grabber AT2. Molemmissa kuvio samantapainen ja keskikarkea.
Kertokaapa porukat mielipiteitä kyseisistä gummeista noihin olosuhteisiin ja saahan sitä ehdotella muitakin merkkejä/malleja!
Jeepin kesärenkaat
Jeepin kesärenkaat
Mulla oli alkuun Jeepissä 30x9,5-15 Generalit. Umpi lumessa ja soralla ok mut asfaltilla äänekäs ja liukkaalla ihan mahdoton. Nyt ollu alla 32x11,5-15 BF A/T:t. Olen ollut tosi tyytyväinen ko. renkaisiin. Toimii kaikissa olosuhteissa mutta on tarkka paineistaan. Liian suurilla paineilla ei pidä liukkaalla ja taas matalilla paineilla on vetelä ajaa asfaltilla. Näistä on ihmisillä ollu noiden nelikko avolavojen alla hyviä kokemuksia ihan ympärivuotisesta ajosta. Ainut miinus puoli noissa BF:issä on niiden Generalia korkeampi hankintahinta.
Jeepin kesärenkaat
Comanchessa ollut kesäkäytössä Good Yearin Wranglerit 225/70-16. Valmistettu 2001 ja nyt jo on kahdessa renkaassa kyljessä pientä halkeamaa. Juttelin hiljattain rengaspinnoittajan kanssa, ei kuulemma kelpaa Goodyearit pinnoitukseen. Ovat niin huonoja. :( Saas nähdä, ehtiikö ajaa loppuun. ;)