Sivu 1/1
Tehostin ja pääsylinteri
Lähetetty: Su Joulu 30, 2007 4:18 pm
Kirjoittaja hentpe
Kaivoin tuossa siitä pihalla makaavasta Cherosta jarrupääsylinterin ja tehostajan pois tuota Americaania silmällä pitäen. Alustavasti vaikuttais siltä, et se tehostaja vois sinne mahtuakkin. Ainoana ongelmana tuli eteen jarrupolkimelta lähtevän tapin mitta. Tehostajassa se on huomattavasti lyhyempi kuin Amercaanan orkkis pääsylinterissä.
Tietoa miten se tappi on siellä tehostajassa kiinni? Suojakumin ja ne vaahtomuovit kun purin sieltä takapuolelta pois niin näyttäisi olevan joku prikka mikä pitää jousta jne. En lähtenyt purkamaan kun en noista Fordin tehostajan korjausosista löytänyt sopivan näköistä kikkulaa tilalle.
Mitenkäs se Pihkanen siihen HT:seen sovitti sen tehostajan??? Tais olla jo paikallaan mutta miten??
Pääsylinteri näytti olevan ehostusta vajaa kunnossa. Purin ja putsasin ja pistin vanhoilla rojuilla takaisin kasaan. Tehostaja tuota tankoa lukuun ottamatta vaikutti kaipaavan lähinnä maalia.
Tehostin ja pääsylinteri
Lähetetty: Su Joulu 30, 2007 7:07 pm
Kirjoittaja juhap
Onkos tuossa Jeepin systeemissä sellaista peltitukea korin ja tehostajan välissä? Sen tukijutun sisällä on sitten nivelöinti...
Eli tuossa kuvan yläosassa oleva häkkyrä...
Se lepää aika tiukasti tuolla tolpan takana. Asentaessa pti olla ruuvit ja mutterit löysällä, että koko paketti meni paikoilleen.
Tehostin ja pääsylinteri
Lähetetty: Su Joulu 30, 2007 8:59 pm
Kirjoittaja hentpe
Eipä ollut. Ainoastaan sellanen valettu alumiininen reilu 5cm sovitepala. Toinen ongelma näyttää kuvan perusteella olevan se, että putkien lähdöt sojottaa tossa mun pääsylinterissä kohti lokasuojaa eikä konehuonetta niin kuin tossa sun ratkasussa. Pitänee kokeilla jotakin systeemiä millä sais sitä tappia jatkettua sen verran, et mitta täsmää.
Tehostin ja pääsylinteri
Lähetetty: Ma Joulu 31, 2007 8:02 am
Kirjoittaja juhap
Tuossa väliosassa on vielä sellainen etu, että se nostaa koko tehostin hässäkkää monta senttiä ylöspäin alkuperäisesen sylinterin tasosta.
Tehostin ja pääsylinteri
Lähetetty: Ma Joulu 31, 2007 5:19 pm
Kirjoittaja ScaliS
itellänikin sama paketti ja tuo välipalikka..meni aivan kivuttomasti paikalleen..toki joutui poraamaan 2 uutta reikää kun se tehostamaton on 2 pultilla ja tuo tehostettu 4 pultilla kiinni..
Tehostin ja pääsylinteri
Lähetetty: Ma Joulu 31, 2007 5:29 pm
Kirjoittaja Pitu
Jos toi Jeepin sylinterin sovittaminen ei onnistu, niin toi ei olis paha:
http://www.rockauto.com/catalog/x,carcode,1318430,parttype,1884 
Tehostin ja pääsylinteri
Lähetetty: Ti Tammi 01, 2008 11:30 am
Kirjoittaja hentpe
Katsotaan miten homma etenee.........nämä osat nyt vaan sattuisivat olemaan omassa hyllyssä.
Tehostin ja pääsylinteri
Lähetetty: Ke Tammi 02, 2008 8:54 am
Kirjoittaja hentpe
Kokeilin eilen systeemiä paikalleen. Ahtaalta vaikuttaa. Sitä sovitepalaa piti hiukan koneistaa, että se sopi paikalleen. Ohjausakselin kiinnityskohdan ympärillä oleva kohouma teki sen, että tuosta alumiinisesta välikappaleesta piti ottaa alapuolelta sen kohouman verran pois, että se sopii suoraan vasten rintapeltiä.
Tehostinta kun rupesin änkeämään paikkaansa niin näyttää siltä, että ahdasta on. Pitänee hiukan soveltaa sitä välipalikkaa tai tehdä itse oma versio mikä nostaa sitä tehostinta hiukan ylöspäin. Jos ei onnistu niin myyntiin mene ja vaihdossa käy se Hornetin versio, missä on se nivelöinti.
Tehostin ja pääsylinteri
Lähetetty: Ke Tammi 02, 2008 9:38 am
Kirjoittaja juhap
Muistaakseni joissakin Mopareissa on saman näköinen välipala.
Tai sitten tilaa vois tehdä, niin kuin yhdessä Americanissa oli tehty Volvon tehostajalle...
