Sivu 1/2
AMC-kuutoskoneet talvikäytössä?
Lähetetty: Ma Tammi 21, 2008 11:06 am
Kirjoittaja Teddy_Tiger
Olen tässä taas herätellyt visioita siitä, jospa sitä hommaisi ihan käyttöautoksi jonkin AMC-konsernin jalon tuotteen.
Mitäs arvon foorumilaiset sanoo siitä, mikä kutosista lienee paras näin ympärivuotista käyttöä silmälläpitäen? Joku sanoi, että 199/232 olisi parempi ku 196, onko näin?
Tää on taas näitä visioita, riippuvainen siitä meneekö Volvo kaupaksi vai ei...mutta ainahan voi suunnitella :)
AMC-kuutoskoneet talvikäytössä?
Lähetetty: Ma Tammi 21, 2008 11:32 am
Kirjoittaja RamiS
Olen tässä taas herätellyt visioita siitä, jospa sitä hommaisi ihan käyttöautoksi jonkin AMC-konsernin jalon tuotteen.
Mitäs arvon foorumilaiset sanoo siitä, mikä kutosista lienee paras näin ympärivuotista käyttöä silmälläpitäen? Joku sanoi, että 199/232 olisi parempi ku 196, onko näin?
Tää on taas näitä visioita, riippuvainen siitä meneekö Volvo kaupaksi vai ei...mutta ainahan voi suunnitella :)
Olen samaa mieltä (kahdeksan talvea 232/199/258-koneilla, yksi "kori" ), vaikka en ole itse ajanutkaan 196:lla.
RS
AMC-kuutoskoneet talvikäytössä?
Lähetetty: Ma Tammi 21, 2008 12:57 pm
Kirjoittaja pekka
199/232/258 on toki selvästi modernimpi kone, mutta kyllä 196 selviää. Alulohkoista kyllä välttäisin, varsinkin talvikäytössä.
Osien hommaaminen on tohon 196 aika paljon hankalampaa kun uudempiin. Toki huolto-osat saa ihan helposti.
Yks suuri etu tossa uudemmassa on helpompi kärjettömän sytkän saatavuus.
AMC-kuutoskoneet talvikäytössä?
Lähetetty: Ma Tammi 21, 2008 5:31 pm
Kirjoittaja rebel70
Kyllä 196lla pääsee...
AMC-kuutoskoneet talvikäytössä?
Lähetetty: Ti Tammi 22, 2008 6:44 am
Kirjoittaja A-V
Tjoo, 196cid on taatusti kova kone ajoon kuin ajoon, mutta talviajoon varaosien saatavuuden, bensan kulutuksen vs teho(hyötysuhde) ja runkolaakeripukkien määrään vedoten jos kahdesta pitäs valita niin ottaisin ton 199/232-motin mieluummin.
Ei tosin kannata unohtaa, että tuo 196cid kuulostaa käydessä jotenkin 'vanhemmalta' eli jos ajot on pientä keskusta pyöritystä lämpimästä tallista lähtien ja fiilispuoli on tärkeää niin vois kait periaatteessa tuohonkin itekin kääntyä.
AMC-kuutoskoneet talvikäytössä?
Lähetetty: Ti Tammi 22, 2008 8:25 am
Kirjoittaja Teddy_Tiger
Noh, lämpimästä tallista ei oo pelkoa meikäläisen käytössä :)
Onko noissa muuten kulutuspuolessa sitten suurta eroa? Vaikkakaan se ei ole ensimmäinen kriteeri jos suunnittelee vanhaa ameriikan ihmettä käyttikseksi, ja kyllä, bensaa saa huoltoasemilta myös täällä Espoon suunnalla, mutta kuitenkin?
Toki tarjontahan on se, mikä loppujen lopuksi määrittää sen millä ajaa, sillä jos ei yhtäkään sellaista kiesiä ole kaupan, joka täyttäisi kaikki kriteerit, on hommattava joku muu.
AMC-kuutoskoneet talvikäytössä?
Lähetetty: Ti Tammi 22, 2008 11:32 am
Kirjoittaja A-V
Olen antanut itseni ymmärtää, että kulutuslukemat ovat aikalailla samat, kun pitää mielessä 199/232 paremmat tehot niin...
AMC-kuutoskoneet talvikäytössä?
Lähetetty: Ti Tammi 22, 2008 1:41 pm
Kirjoittaja pekka
Tossa rebel70 ex americaanossa on asiat kohdallaan...
AMC-kuutoskoneet talvikäytössä?
Lähetetty: Ti Tammi 22, 2008 2:16 pm
Kirjoittaja Enzo
Lohkolämmittimen käyttö säästää bensaa ja moottoria.
Rättärissä (kun siinä ei oikein ole lohkoa ;)) käytin öljypohjanlämmitintä alumiiniseen "pohjapanssariin" kiinnitettynä. Öljynkäryä tuli tallin ilmaan, mutta ei syttynyt. ;)
AMC-kuutoskoneet talvikäytössä?
Lähetetty: Ti Tammi 22, 2008 10:01 pm
Kirjoittaja rebel70
Ei se kuitenkaan paljoo enempää vie ku volvo ;)