FSJ ohjaus
FSJ ohjaus
Onko FSJn tunnottomalle ohjaukselle mitään tehtävissä?Mitäs öljyä tehostimeenn?
FSJ ohjaus
PSF on oikea neste ja ymmärtääkseni simpukan päällä on kuusiokolo/mutteri kombinaatio jolla voi 'kiristää' simpukkaa jos on päässyt kulahtamaan...
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
FSJ ohjaus
PSF on oikea neste ja ymmärtääkseni simpukan päällä on kuusiokolo/mutteri kombinaatio jolla voi 'kiristää' simpukkaa jos on päässyt kulahtamaan...
Ja kun siitä säätää sen keksialueen tiukaksi, niin eipä enään ratti käänny, kun siellä se kuluma on siinä melko keskialueella ja sen ulkopuolella menee simpukka jumiin (oon kokeillu)...
FSJ ohjaus
Uus ohjausiskari voi vähän auttaa. Parhaiten kuitenkin auttaa kevyt kosketus rattiin, niin kuin kaikissa vanhemmissa (tehostetuissa) jenkeissä, kahden sormen taktiikka on hyvä ;D
FSJ ohjaus
Tätä olen koittanut noudattaa , pitää varmaan vaihtaa orggispyörät alle .Noi isot pyörät vetelee urissa.
FSJ ohjaus
Jättää ohjaustehostin pumpun pois.
Ja heittää simpukalta letkut "hullun lenkillä" toisesta lähdöstä toiseen, jolloin öljypääsee liikkumaan vapaasti ja ei ohjaus mene ihan umpi jäykäksi.
Ja heittää simpukalta letkut "hullun lenkillä" toisesta lähdöstä toiseen, jolloin öljypääsee liikkumaan vapaasti ja ei ohjaus mene ihan umpi jäykäksi.
FSJ ohjaus
PSF on oikea neste ja ymmärtääkseni simpukan päällä on kuusiokolo/mutteri kombinaatio jolla voi 'kiristää' simpukkaa jos on päässyt kulahtamaan...
Ja kun siitä säätää sen keksialueen tiukaksi, niin eipä enään ratti käänny, kun siellä se kuluma on siinä melko keskialueella ja sen ulkopuolella menee simpukka jumiin (oon kokeillu)...
Taitaa jeepissä sit kulua erilailla kuin mitä itellä on noita hlöautomalleja vastaan tullut...? Yleensä siitä tyypillisestä keskialueen tyhjästä alueesta on päässyt aika hyvin eroon kun löystänyt ensin ja sitten pyöritellyt takaisin kontaktiin asti ja lukkomutteri tiukkaan. Myös tehostamattomissa oon saanut todella positiivista päivitystä tällä tapaa.
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
FSJ ohjaus
Siitähän se kuluu, missä sitä edestakas liikettä eniten syntyy, keskialueella, ei voi kulua tasaisesti, kun aika vähän normiajossa ratti käy ihan laidassa, mikäs sitä sieltä kuluttais....PSF on oikea neste ja ymmärtääkseni simpukan päällä on kuusiokolo/mutteri kombinaatio jolla voi 'kiristää' simpukkaa jos on päässyt kulahtamaan...
Ja kun siitä säätää sen keksialueen tiukaksi, niin eipä enään ratti käänny, kun siellä se kuluma on siinä melko keskialueella ja sen ulkopuolella menee simpukka jumiin (oon kokeillu)...
Taitaa jeepissä sit kulua erilailla kuin mitä itellä on noita hlöautomalleja vastaan tullut...? Yleensä siitä tyypillisestä keskialueen tyhjästä alueesta on päässyt aika hyvin eroon kun löystänyt ensin ja sitten pyöritellyt takaisin kontaktiin asti ja lukkomutteri tiukkaan. Myös tehostamattomissa oon saanut todella positiivista päivitystä tällä tapaa.
FSJ ohjaus
aah, nyt hokasin mitä tarkoitit, juu siis ohjauksen keskialueelta eikä rattaan kontaktipinnan niinkuin eka jotenkin luin. ja sitten ratin ääriasennoissa ratas on liian kireellä. Joo, kyllä mä näen kieltämättä ton ongelmaksi jos on pahasti kulunut eikä koskaan kiristelty.
Saattaa olla että mulla on noita simpukoita vuosien saatossa kiristelty useemmin ja sitäkautta kuluma tasaisemmin jakautunut ohjauksen alueelle. En meinaa ole huomannut että jäkittäis äärinurkkia käännellessä vaikka toi kiristys on ollut melkein eka juttu mitä oon omiin romuihin tehnyt ajo-ominaisuuksia parantamaan, kunhan ei pistä liian kireelle. Javessakin oli "tyhjää" ohjauksessa pirusti ja kiristyksen jälkeen ongelma poistui kokonaan ilman haittavaikutuksia.
Saattaa olla että mulla on noita simpukoita vuosien saatossa kiristelty useemmin ja sitäkautta kuluma tasaisemmin jakautunut ohjauksen alueelle. En meinaa ole huomannut että jäkittäis äärinurkkia käännellessä vaikka toi kiristys on ollut melkein eka juttu mitä oon omiin romuihin tehnyt ajo-ominaisuuksia parantamaan, kunhan ei pistä liian kireelle. Javessakin oli "tyhjää" ohjauksessa pirusti ja kiristyksen jälkeen ongelma poistui kokonaan ilman haittavaikutuksia.
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
FSJ ohjaus
Ohjauksessa ei varsinaisesti ole vikaa , kaipailen vain ohjaukseen tuntoa.