FSJ ohjaus

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
JanneM

FSJ ohjaus

Viesti Kirjoittaja JanneM »

Onko FSJn tunnottomalle ohjaukselle mitään tehtävissä?Mitäs öljyä tehostimeenn?
A-V

FSJ ohjaus

Viesti Kirjoittaja A-V »

PSF on oikea neste ja ymmärtääkseni simpukan päällä on kuusiokolo/mutteri kombinaatio jolla voi 'kiristää' simpukkaa jos on päässyt kulahtamaan...
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
JAMANT
Viesti:

FSJ ohjaus

Viesti Kirjoittaja JAMANT »

PSF on oikea neste ja ymmärtääkseni simpukan päällä on kuusiokolo/mutteri kombinaatio jolla voi 'kiristää' simpukkaa jos on päässyt kulahtamaan...

Ja kun siitä säätää sen keksialueen tiukaksi, niin eipä enään ratti käänny, kun siellä se kuluma on siinä melko keskialueella ja sen ulkopuolella menee simpukka jumiin (oon kokeillu)...
tl

FSJ ohjaus

Viesti Kirjoittaja tl »

Uus ohjausiskari voi vähän auttaa. Parhaiten kuitenkin auttaa kevyt kosketus rattiin, niin kuin kaikissa vanhemmissa (tehostetuissa) jenkeissä, kahden sormen taktiikka on hyvä ;D
JanneM

FSJ ohjaus

Tätä olen koittanut noudattaa , pitää varmaan vaihtaa orggispyörät alle .Noi isot pyörät vetelee urissa.
Jeep-Ukko

FSJ ohjaus

Viesti Kirjoittaja Jeep-Ukko »

Jättää ohjaustehostin pumpun pois.

Ja heittää simpukalta letkut "hullun lenkillä" toisesta lähdöstä toiseen, jolloin öljypääsee liikkumaan vapaasti ja ei ohjaus mene ihan umpi jäykäksi.
A-V

FSJ ohjaus

Viesti Kirjoittaja A-V »

Ja kun siitä säätää sen keksialueen tiukaksi, niin eipä enään ratti käänny, kun siellä se kuluma on siinä melko keskialueella ja sen ulkopuolella menee simpukka jumiin (oon kokeillu)...

Taitaa jeepissä sit kulua erilailla kuin mitä itellä on noita hlöautomalleja vastaan tullut...? Yleensä siitä tyypillisestä keskialueen tyhjästä alueesta on päässyt aika hyvin eroon kun löystänyt ensin ja sitten pyöritellyt takaisin kontaktiin asti ja lukkomutteri tiukkaan. Myös tehostamattomissa oon saanut todella positiivista päivitystä tällä tapaa.
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
JAMANT
Viesti:

FSJ ohjaus

Viesti Kirjoittaja JAMANT »

Taitaa jeepissä sit kulua erilailla kuin mitä itellä on noita hlöautomalleja vastaan tullut...? Yleensä siitä tyypillisestä keskialueen tyhjästä alueesta on päässyt aika hyvin eroon kun löystänyt ensin ja sitten pyöritellyt takaisin kontaktiin asti ja lukkomutteri tiukkaan.  Myös tehostamattomissa oon saanut todella positiivista päivitystä tällä tapaa.
Siitähän se kuluu, missä sitä edestakas liikettä eniten syntyy, keskialueella, ei voi kulua tasaisesti, kun aika vähän normiajossa ratti käy ihan laidassa, mikäs sitä sieltä kuluttais....
A-V

FSJ ohjaus

Viesti Kirjoittaja A-V »

aah, nyt hokasin mitä tarkoitit, juu siis ohjauksen keskialueelta eikä rattaan kontaktipinnan niinkuin eka jotenkin luin. ja sitten ratin ääriasennoissa ratas on liian kireellä. Joo, kyllä mä näen kieltämättä ton ongelmaksi jos on pahasti kulunut eikä koskaan kiristelty.

Saattaa olla että mulla on noita simpukoita vuosien saatossa kiristelty useemmin ja sitäkautta kuluma tasaisemmin jakautunut ohjauksen alueelle. En meinaa ole huomannut että jäkittäis äärinurkkia käännellessä vaikka toi kiristys on ollut melkein eka juttu mitä oon omiin romuihin tehnyt ajo-ominaisuuksia parantamaan, kunhan ei pistä liian kireelle. Javessakin oli "tyhjää" ohjauksessa pirusti ja kiristyksen jälkeen ongelma poistui kokonaan ilman haittavaikutuksia.
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
JanneM

FSJ ohjaus

Ohjauksessa ei varsinaisesti ole vikaa , kaipailen vain ohjaukseen tuntoa.
Vastaa Viestiin