Sivu 1/1

American painot

Lähetetty: Pe Helmi 15, 2008 7:29 am
Kirjoittaja tapsak4
Haahuilen akseliston ja voimalinjan transplanttiprojektia -67-69 2D tolppa Americaniin. Ajatuksena olisi käyttää etuakselisto jarruineen ja ohjauslaitteineen sekä taka-akselisto kokonaisuudessaan esim 900-sarjan Volvosta. Voimalinjavaihtoehtoja on monia....



Alkua varten yritin etsiä American mallien painoja.... löysin tuon NHRA:n sivun, mutta se ei ihan riitä...



http://www.nhra.com/tech_specs/classification/index.html#amer



Eli kaipaisin mielelläni ihan todellisia/virallisia/otteeseen merkittyjä painoja, auton speksiä ja tyyppikoodia erilaisista Americaneista.... voidaan tehdä sitten taulukko ja katsoa mitä mahdollisuuksia/vaatimuksia painot määräävät.



940 turbo stw Volvolle löysin painot seuraavasti:



etuakseli 940kg     taka-akseli 1160kg      omapaino 1565kg     maks kokonaispaino 1970kg    tyyppikoodi 5560241525



Tapsa

American painot

Lähetetty: Pe Helmi 15, 2008 9:28 am
Kirjoittaja RamiS
Otin tuossa Ake tiedot omista autoistani, kun BJ-140:n rekisteriote on autossa tallilla, toiseen ei otetta edes ole.



1969 American 440 4d

Kokonaismassa 1720, omamassa 1240, etuakselille ei ilmoitettu, taka-akselimassa 860.

Tyyppikoodi 5086011102



1966 American 220 4d

Kokonaismassa 1780, omamassa 1240, etuakseli -, taka-akseli -.

Tyyppikoodi 5085022119



Itse sovittaisin eteen vain jarrut, sillä minun mielestä etupään toiminta on mainio, ratin kierroksista voi olla montaa mieltä (kuus ja puol´) itse tykkään.



RS

American painot

Lähetetty: Pe Helmi 15, 2008 9:39 am
Kirjoittaja Slapa
Ei vissiin hirveitä heittoja:

-65 American 4D 330 kok.massa 1770, omamassa 1230, akselimassoja ei ilmoitettu

Tyyppikoodi 5085022112

American painot

Lähetetty: Pe Helmi 15, 2008 10:00 pm
Kirjoittaja ScaliS
1968 220 4d 304cid v8

omamassa 1290kg kok.massa 1750kg

etu.aks 890kg taka 860kg

tyyppikoodi 5085022125



American painot

Lähetetty: La Helmi 16, 2008 9:54 pm
Kirjoittaja hentpe
Näyttää kasikoneella toi painojakauma asialliselta. Ei toi tehostamaton ja hidas ohjaus noin cruising käytössä mitään haittaa mutta kun ruvetaan tuomaan autoa radalla isoa kovaa, niin kiire tulee. Hammastangon ohjaustuntuma on vaan niin paljon parempi kuin minkään simpukka systeemin, että ymmärän kyllä idean.