Sivu 1/1
Amc 360 nokkasekseli asiaa
Lähetetty: Ma Heinä 13, 2020 3:20 pm
Kirjoittaja antec
Elikkä mikäli osasin kuvan ladata oikein. Nii kysymys on että kuuluuko tuon nokka akselin pään olla tiiviisti pultin prikkaa vasten vai jääkö tuonne väliin ilmaa? Koitin sitä varovasti kiristellä ja suunilleen tuohon asti sain ja sitten tuntui jymähtävän paikalleen. Kierteessä on vielä varoja.
Amc 360 nokkasekseli asiaa
Lähetetty: Ke Heinä 15, 2020 9:24 pm
Kirjoittaja faikku66
Mun mielestä se menee kyl syvemmälle.Mutta sähän voit mitata jakopään kopan syvyyden ja sitten laitat tohon nokka-akselin päähän se prikan + pultin kiinni ja mittaat sen pultin pään etäisyyden lohkosta.Siitähän sen näkis mahtuuko olemaan.
Amc 360 nokkasekseli asiaa
Lähetetty: Su Huhti 24, 2022 2:39 pm
Kirjoittaja PetriN
Mulla tuli tähän aiheeseen sopiva uusi kysymys, että mikä voima pitää nokka-akselia paikoillaan, että se ei päittäin liikkuisi kovin paljoa?
Mulla liikkuu akseli ja ratas edestaas noin kolme milliä.
Pitääkös sen paikoillaan vain se hyväkuntoisen nokkaketjun taipumattomuus sivuttain?
Mulla on ketju ihan löysä. Se ei ainakaan enää jaksa pitäytyä jäykkänä sivusuunnassa. Ihan kopan sisäpintaan se ei vielä ole osunut.
Amc 360 nokkasekseli asiaa
Lähetetty: Ma Huhti 25, 2022 11:02 am
Kirjoittaja tl
Amerikkalassa jotkut on kiinnittäneet jakopään koppaan napin joka estää päittäisliikettä (cam button), mutta ilmeisesti se on suurempi ongelma lähinnä rullanostajien kanssa. Laahurinokat vissiin pysyy aika hyvin paikallaan
Amc 360 nokkasekseli asiaa
Lähetetty: Ma Huhti 25, 2022 11:55 am
Kirjoittaja PetriN
Täytyy kattoo, kunhan saan uuden ketju/ratas paketin paikoilleen, että kuinka liikkuu sitte. Nyt ennen purkua nokka-akseli liikkui oikeastaan niin paljon, että joku laakerikauloista otti nostajan kupeeseen kiinni.
Amc 360 nokkasekseli asiaa
Lähetetty: Ma Huhti 25, 2022 12:09 pm
Kirjoittaja juhap
Tuossa koneessa, joka on nyt SCReplican nokalla oli erittäin huonno nokkaketju, jonka vuoksi akseli oli valunut eteenpäin, ainakin joskus, reilusti. Jakopäänkopassa on noin 1,5 mm syvä jälki...
Opelin CIH koneessa on nailoninen "Pultti" cam button, jonka avulla saa väljän pois... Paha on ajaa kierrettä akselin pulttiin, mutta vastaava keksintö voisi auttaa.
Tojotan koneessa on semmoinen kaulus... piti kerran hahmotella, jos semmoisen saisi kiinni... jäi ajatuksen tasolle.