Jeep termostaatti

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
Enzo
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 10:46 am
Paikkakunta: Tampere

Jeep termostaatti

Viesti Kirjoittaja Enzo »

Jeep Comanchessa 4.0L bensa. Moottorin lämpömittarin viisari on matka-ajossa n.5mm alimman viivan 110 F eli n. 43 C astetta ylempänä. Moottorin lämpötila on siis noin 50 astetta Celsiusta. Punainen asteikko alkaa 210 F eli 98,8 C. Viisarin pitäisi siis normaalisti sojottaa suoraan ylöspäin moottorin lämmön ollessa n. 80 Celsiusastetta.



Kuinka luotettavia on Jeepin mootorinlämpömittarit?



Luultavasti termostaatti pitäisi vaihtaa.

Heinäsen opas suosittelee laitettavaksi uuden tiivisteen kanssa RTV sealantia (silikonia?)

Onko tämä tarpeellista?
JAMANT
Viestit: 1567
Liittynyt: Ti Maalis 18, 2003 7:45 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Jeep termostaatti

Viesti Kirjoittaja JAMANT »

Oikeassa olet, viisarin pitäisi sojottaa ylöspäin ;) !!!



Termostaatin vaihto tai mittarin anturin vaihto vois auttaa!! Ja kyllä mä ainakin laitan silkkaa tiivisteen molemmin puolin, varmistaa että syöpyneetkin pinnat tiivistyy...
Avatar
A-V
Viestit: 7654
Liittynyt: La Tammi 01, 2000 3:26 pm
Paikkakunta: Pori

Jeep termostaatti

Viesti Kirjoittaja A-V »

olen käyttänyt termarin kanssa myös tota rtv silikoonia, kokeilin aiemmin myös ilman ja jää vuotamaan kuten Jamant tuossa sanoikin - varmaankin johtuu syöpyneistä metalliosista.



cherossa lämpötilat oli lämpimänä asteikosta 1/2 - 3/4 välillä. comanchessa ei ole mittaria eli ei tartte huolehtia.. ;)
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Avatar
hentpe
Viestit: 2981
Liittynyt: Ti Tammi 28, 2003 4:22 pm

Jeep termostaatti

Viesti Kirjoittaja hentpe »

Omassa Cherossa noin 1/4 kohdassa koko ajan. Kokeiltu kahta eri termostaattia ja lämpömittarin anturi uusittu. Ei apua. Lämppäristäkään ei kovemmilla pakkasilla tule kunnolla lämmintä. Jäähdyttimen säleikön peittäminen on auttanut talvisin. Metsässä möyriessä nousee puoliväliin mutta ei liian ylös kuitenkaan. Näin ollen en ole ottanut asiasta juurikaan ressiä.
Enzo
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 10:46 am
Paikkakunta: Tampere

Jeep termostaatti

Viesti Kirjoittaja Enzo »

Viimetalvena, kun vielä oli jonkinmoisia pakkasia, tein jeeppiin maskinpeitteen solumuovista leikkaamalla tiukkoja palasia maskin aukkoihin ja se oli kokonaan peitetty yhtä reunimmaista lukuunottamatta. Palaset pysyivät paikoillaan pelkästään tiukan sovituksensa ansiosta painamalla. Lämpömittari nousi aavistuksen verran, muttei likikään niin paljon kuin odotin.



Tänätalvena en ole maskinpeitettä käyttänyt (laiskuutta??) :-/
Ram
Viestit: 79
Liittynyt: Pe Loka 02, 2009 3:06 pm

Jeep termostaatti

Viesti Kirjoittaja Ram »

Apuva... Moottori lämmin, lämppärin kennolle menee kyllä lämmintä vettä, kennon läpi virtaa vesi, mutta hytissä on jäätävän kylmääää. Puhallus heikko ja haalea. Mitäs ootte tehneet että olette tarjenneet talvella?
Avatar
pekka
Viestit: 4944
Liittynyt: To Tammi 23, 2003 6:59 pm
Paikkakunta: Parainen

Jeep termostaatti

Viesti Kirjoittaja pekka »

Kennossa ilmaa, tai pienen pieni reikä? Onkos kennon tuleva ja lähtevä letku yhtä kuumia kuin alavesiletku?



Ekassa XJ:ssä oli hiukan viluisaa, termarin vaihto auttoi, nykyisessä on säätöventtiilinä joku tarvike systeemi ja lämmintä piisaa. 8-)



Mutta takas tohon kylmyyteen, muisti on huono, mutta onkos comassa "raitisilma luukkua" vai meneekö ilma aina lämppärin kennon kautta? Jos on luukku, niin se on jumissa.
Ram
Viestit: 79
Liittynyt: Pe Loka 02, 2009 3:06 pm

Jeep termostaatti

Viesti Kirjoittaja Ram »

Ainut luukku minkä löysin näin nopeesti vilasemalla, on pelkääjän puolen jalkatilassa. Luukku aukeaa kun laittaa AC asentoon. Heat, vent, bilevel... luukku sulkeutuu. Eli ottaako AC asennossa tuloilman sisältä? muilla asennoilla ulkoa?



Letkut ovat saman lämpöisiä



Tämän jo lukasin Cherokeen lämppärin letkut ristissä?,  letku järjestys pitää vaan varmistaa.
Avatar
A-V
Viestit: 7654
Liittynyt: La Tammi 01, 2000 3:26 pm
Paikkakunta: Pori

Jeep termostaatti

Viesti Kirjoittaja A-V »

oon tässä ajellut nyt vaimon Cherolla pari päivää ja huomioinut myös, että hytissä on keleen kylmä. Samaan tapaan kun tossa Enzon ekassa viestissä, motin lämpötila on mittarin mukaan n.50C, eikä siitä nouse vaikka nokalla on maskin takana pahvi tukkimassa ilmavirran syyläriin. Veikkaisin kanssa, että termari vetelee viimisiään (esim. on auki kokoajan) eli pitänee vaihtaa se... Mites Enzolla kävi lämpöjen kanssa termarin vaihdon jälkeen?
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Enzo
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 10:46 am
Paikkakunta: Tampere

Jeep termostaatti

Viesti Kirjoittaja Enzo »

Ööö...en ole vielä vaihtanut termaria. Kyllä siellä kabiinissa lämpöä riitti. Yleensä talvirituaalina oli poistaa sähköinen aputuuletin, suojata vapaaksi jäänyt liitin ja laittaa pahvinpala tai solumuovia sähkötuulettimen paikalle. Kovemmilla pakkasilla leikkelin solumuovista paloja maskin koloihin ja jätin vain yhden kolon auki. Ei se lämpömittari siltikään paljon noussut, mutta ei sisällä paleltanutkaan. Auto seisoo edelleen pukeilla odottamassa että joku tekisi takajarrurempan loppuun. Ehkä sitten kun vähän lauhtuu. Onnistuiskohan tuo pakkasessa maalaaminen? :D ::)
Vastaa Viestiin