XJ Cherokeen kierroslukumittarin näyttö
XJ Cherokeen kierroslukumittarin näyttö
Kun GPS, sekä myöskin auton oma nopeusmittari näyttää tasan 80km/h, niin kierroslukumittari näyttää vain n. 1400rpm.
Vaikuttaa pieneltä lukemalta, onkohan se oikea?
Vaikuttaa pieneltä lukemalta, onkohan se oikea?
XJ Cherokeen kierroslukumittarin näyttö
Mun mielestä aikalailla oikea arvo. Jos oikein muistan, niin vakiorenkailla toi auto meni 100km/h aika tarkkaan 2000rpm:llä.
XJ Cherokeen kierroslukumittarin näyttö
No kyllä se sitte on oikea.
Seuraavaksi pitää kokeilla uskaltaa ajaa jo 100km/h[ch128513]
Seuraavaksi pitää kokeilla uskaltaa ajaa jo 100km/h[ch128513]
XJ Cherokeen kierroslukumittarin näyttö
Eipä ole pahat rundit.
XJ Cherokeen kierroslukumittarin näyttö
Uskaltaa.
XJ Cherokeen kierroslukumittarin näyttö
No on tässä oikeastaan satasta jo ajettukin, sentään. 8-)
XJ Cherokeen kierroslukumittarin näyttö
Mulla grandissa samat kierrokset, että eiköhän se oikein näytä
XJ Cherokeen kierroslukumittarin näyttö
Juu, se on tuossa omassakin XJ:ssä yksi parhaita piirteitä että kun on nuo isot maastorenkaat alla niin matkavauhdissa koneessa on mukavan pienet kierrokset
GPS:stä tuli mieleen et kun ostin tän XJ:n niin sisäkaton etuosan digitaalinen kompassi toimi oikein, mutta jossain vaiheessa se alkoi toimia nurinkurisesti; kun ajan länteen, se näyttää E, ja kun pohjoiseen, se näyttää S. Mitenkähän tuon saisi käännettyä että näyttäisi oikeinpäin?
GPS:stä tuli mieleen et kun ostin tän XJ:n niin sisäkaton etuosan digitaalinen kompassi toimi oikein, mutta jossain vaiheessa se alkoi toimia nurinkurisesti; kun ajan länteen, se näyttää E, ja kun pohjoiseen, se näyttää S. Mitenkähän tuon saisi käännettyä että näyttäisi oikeinpäin?
XJ Cherokeen kierroslukumittarin näyttö
Aika vähän näissä sähkövikoja on, mutta yleensä jos jotain kummallista löytyy niin akkua irti pariksi tunniksi ja uusi kytkentä. Toi Teemun kompassivika vois hävitä tuolla tapaa?
Useimmiten viat on sen tyyppisiä, että syypää löytyy kaapeloinnista, kasari-ysäri jenkkityyliin aika heikkolaatuisia piuhoja käytetty. Esimerkiksi ovien, takakontin ja muissa väleissä missä piuha joutuu taittumaan löytyy näitä kaapelointeja joissa eristeet hapertuneet pois. Näihin liittyvät mm. takalasin lämmitys ja pyyhkimet, ovien lukot ja lasit, ovikaiuttimet, bensamittari, jne. Melkein kannattaa aina testata piuha ja sitten vasta laitteet. ::)
Useimmiten viat on sen tyyppisiä, että syypää löytyy kaapeloinnista, kasari-ysäri jenkkityyliin aika heikkolaatuisia piuhoja käytetty. Esimerkiksi ovien, takakontin ja muissa väleissä missä piuha joutuu taittumaan löytyy näitä kaapelointeja joissa eristeet hapertuneet pois. Näihin liittyvät mm. takalasin lämmitys ja pyyhkimet, ovien lukot ja lasit, ovikaiuttimet, bensamittari, jne. Melkein kannattaa aina testata piuha ja sitten vasta laitteet. ::)
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
XJ Cherokeen kierroslukumittarin näyttö
GPS:stä tuli mieleen et kun ostin tän XJ:n niin sisäkaton etuosan digitaalinen kompassi toimi oikein, mutta jossain vaiheessa se alkoi toimia nurinkurisesti; kun ajan länteen, se näyttää E, ja kun pohjoiseen, se näyttää S. Mitenkähän tuon saisi käännettyä että näyttäisi oikeinpäin?
Jostain muistelen lukeneeni että ZJ-mallissa korjaantuu sillä että jollain isolla kentällä akunjohto irti nollatakseen systeemit, akunjohto kiinni ja sitten ajaa ympyrää että kompassi taas löytää oikeat ilmansuunnat.... ;)