Vipu taka-asennossa ylhäällä kakkonen ja alhaalla kolmonen.
Omastani jouduin ton putken purkaa kokonaan kun vivusto putken pääs väljistyny ja kiristysvara loppu.. korjautu ku laitto pari 0.8mm teräs shimmiä ton 1-R vivun ja päätylaakerin väliin
jos sulla on vivut kiinni laatikolle saakka ja se jumittaa, se todennäkösesti johtuu siitä et siin vivuston takana oleva kiristysholkki on löysällä, tai sen säätövarat on loppu, jolloin se yrittää vetää kahta vaihdetta päälle samaan aikaan. eli vivuissa putken juuressa ei sais olla juurikaan sivuttain väljää. jos on, koita löystää noi kolme pulttia vipujen juuresta ja kääntää sitä säätöä tiukemmalle. jos se ei auta, se on väljä ja tarvii shimmejä et saa tiukalle.. liian tiukalla ne ei saa olla myöskään..
vapaaliike myös tökkii jos vivut ei oo linjassa keskenään, eli se valitsinlovi tökkää toiseen vipuun ja vapaaliike jää lyhyeks
Se unohtukin mainita et noissa vivuissa on kohdistusreijät, niihin tökätään sopiva tappi mikä lukitsee ne linjaansa. Sit säädetään vaihteistolle menevät puikot oikeeseen kohtaan ja tökätään vipuihin kiinni. Huomioi myös et jos vipujen ja tankojen väliset puslat on paskana/väljät, se 1mm välys kertautuu kepin päässä senteiks.
Tosta kuvasta puuttui kumipusla tuon siirtovivun päästä, mihin vaihteistolle menevä tanko kiinnitetään.
Noi on aika pahasti kovettuneita, eli vaikea saada ehhjinä irti.
Ootteko mistä uusia hommanneet?
Vai pitääkö tehdä itse tai sorvauttaa muovista jossain?
Mun Americaniin oli edellinen omistaja sorvauttanut muovista uudet holkit ja puslat, enkä kyllä itekään ole noita myytävänä nähnyt, eli varmaan joutunee teettämään.
Oma vaihdevivusto pelaa kyllä niin hienosti et tuo remontti on tosiaan kannattanut.