Sivu 1/2

startti pyörittää huonommin lämpösenä

Lähetetty: Pe Touko 09, 2008 8:42 am
Kirjoittaja sillu
Mistä johtuu että kylmänä starttimoottori pyörittää konetta oikeinkin iloisesti, mutta lämpösenä ei meinaa millää jaksaa? Jos kone ei lähtis käyntiin noin hyvin ku se ny lähtee, niin käynnistymättä olis jääny monet kerrat.



Ja ei, nyt ei kaivata "huono startti, vaihda uus" vastauksia, tokihan se vika siinä startissa on, mutta mistä tuo oikeastioikeasti johtuu?



startti pyörittää huonommin lämpösenä

Lähetetty: Pe Touko 09, 2008 9:04 am
Kirjoittaja JAMANT
Lämpimänä puristukset kuormittaa enemmän kuin kylmänä.

startti pyörittää huonommin lämpösenä

Lähetetty: Pe Touko 09, 2008 9:06 am
Kirjoittaja A-V
Lämmöllä vois olla jotain tekemistä asian kanssa...? Sullahan on startti samalla puolella kun pakoputki(?), kokeiles pistää joku lämpösuoja (peltilevy tms) eristeeksi...?

startti pyörittää huonommin lämpösenä

Lähetetty: Pe Touko 09, 2008 11:16 am
Kirjoittaja ScaliS
voisko vika olla jossain muuallakin..

jos se tavallaan "kakistelee vastaan kuumana" niin voisko viitata ajoitus ongelmaan???

startti pyörittää huonommin lämpösenä

Lähetetty: Pe Touko 09, 2008 12:01 pm
Kirjoittaja stidi
Jup, ekaks mäki epäilisin liian myöhästä sytytystä tai sitten kannentiiviste vuotaa vettä palotiloihin, mutta ep. tod. näk. kun lähtee hyvin käyntiin. Jos ei selvii heti, niintulppien väristä pääsee paljon päättelemään. Aniharvoin on kyl tullu sellasia vastaan, jossa startin laakeri (nimenomaan kuulalaakeri, liukulaakerilla liki mahdotonta, paitsi omilla virityksillä) on lämpösenä jumittanut ankkuria ja kun kampee vinoon, niin pyörintäkin hyytyilee.

startti pyörittää huonommin lämpösenä

Lähetetty: Pe Touko 09, 2008 12:50 pm
Kirjoittaja Teddy_Tiger
Asiasta sen tarkemmin tietämättä voisin olla A-V:n kanssa samoilla linjoilla. Mopsin Slant Sixissähän tuo on suorastaan ominaisuus että lämpösenä lähtee vähän huonommin, johtuen juuri tuosta startin lämpenemisestä...

startti pyörittää huonommin lämpösenä

Lähetetty: Pe Touko 09, 2008 6:48 pm
Kirjoittaja CULMALA
Lisäksi jos on startin helat (laakerit) väljät, ankkuri pääsee liikkumaan liikaa sivusuunnassa. Startin peruskunnostus ja lämpösuojapelti auttaa asiaan

startti pyörittää huonommin lämpösenä

Lähetetty: Ma Touko 12, 2008 6:51 am
Kirjoittaja stidi
Laakerit, väljät tai sopivat, on tiiviimmät lämpösenä ku kylmänä, elikkä väljän startin pitäis kyl pyörittää paremmin.

startti pyörittää huonommin lämpösenä

Lähetetty: Ma Touko 12, 2008 6:52 am
Kirjoittaja stidi
Laakerit, väljät tai sopivat, on tiiviimmät lämpösenä ku kylmänä, elikkä väljän startin pitäis kyl pyörittää lämpimänä paremmin, ei välttämäti hyvin.

startti pyörittää huonommin lämpösenä

Lähetetty: Ma Touko 12, 2008 7:56 am
Kirjoittaja hentpe
Samaa ongelmaa ollu noissa GM:än piilofarmeissa. Muistaakseni omassa Buickissani päädyin startin vaihtoon. Kannattaa kuitenkin ensin katsoa se startti läpi, jos vaikka menis ihan kulutusosien vaihdolla.