Korjaamokirjan mukaan öljy on :
Automatic Transmissin Fluid type A
"AQ-ATF, Suffix "A"
"All iterations of Dexron B, Dexron II and Dexron III ATF products are backward compatible with Type A and Type A , Suffix A fluids."
Eli normaali Dextron 2/3 öljy pitäisi toimia?
1963 flash -o- matic automaattiöljy
-
- Viestit: 71
- Liittynyt: Su Kesä 13, 2021 4:33 pm
1963 flash -o- matic automaattiöljy
Ittellä 65-66 flash o matic. Siihe suositellaan f-tyypin öljyä. Eli isohiutalisesta. Foordeissa käytetään samaa.
1963 flash -o- matic automaattiöljy
eikö sitä askia käytetä fordeissa?
1963 flash -o- matic automaattiöljy
Mulla oli vuosikymmeniä ymmärrys, että kaikissa Borg-Warnerin laatikoissa tulisi käyttää ATF Type F öljyä ja sille ne '60-luvulla oli suunniteltu. Sain lisätietoa aiheeseen männävuosina jenkeissä ja jenkit käyttää kaikissa nykyään ATF Type A (Dexron IV) ilman ongelmia (oli kyse sit valurauta- tai alumiinikoppasesta BW:stä).
Vissiin se aiemmin suositeltu ATF Type F oli silloin aikanaan pakollinen laatikoihin, jossa asbestia kytkinlevyissä (samaan tapaan kun fordin lootissa) johon sen aikainen ATF Type A (Dexron) ei vaan pystynyt ja lootat alkoi luistamaan. Ongelmaa ei enää kuulemma ole ja uutta ATF Type A (Dexron) voi käyttää ongelmitta.
Jos haluaa köyhän miehen shift kitin niin tuota ATF Type F ölppää voi toki yhä käyttää. En ole asiantuntija, mutta tekee kuulemma vaihdoista hiukan jämäkämpiä vs Type A. Mulla ollut vuosia myös uudemmassa mopar pohjaisessa A727:ssa Type F:t ja vaihdot on todella hiukan jämäkämpiä kun vakiona vaikkei lootassa ole shift kittiä.
Vissiin se aiemmin suositeltu ATF Type F oli silloin aikanaan pakollinen laatikoihin, jossa asbestia kytkinlevyissä (samaan tapaan kun fordin lootissa) johon sen aikainen ATF Type A (Dexron) ei vaan pystynyt ja lootat alkoi luistamaan. Ongelmaa ei enää kuulemma ole ja uutta ATF Type A (Dexron) voi käyttää ongelmitta.
Jos haluaa köyhän miehen shift kitin niin tuota ATF Type F ölppää voi toki yhä käyttää. En ole asiantuntija, mutta tekee kuulemma vaihdoista hiukan jämäkämpiä vs Type A. Mulla ollut vuosia myös uudemmassa mopar pohjaisessa A727:ssa Type F:t ja vaihdot on todella hiukan jämäkämpiä kun vakiona vaikkei lootassa ole shift kittiä.
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D