Jeep 4.0 käyntihäiriö,
Jeep 4.0 käyntihäiriö,
Moro.
Otsikko kertookin jo paljon. (Kampi akselin takapään tiivisteen vaihto)
Siitähän joutuu sen takimmaisen laakeri pukin irroittamaan, että tiivisteen ylemmän puoliskon saa uitettu pois ja uuden paikoilleen.
Miten, helpottaako hommaa jos avaa pari muutakin laakeri pukkia, eli kampi tippuisi alaspäin, isompi rako.
Tai käytännössä ei taida auttaa kun vaihteisto estää kammen päätä laskeutumasta.
Oikeastaan.
Pystyykö tuon tiivisteen puoliskon ujuttaan välistä vaihde laatikko paikoillaan, vai onko laatikko irroitettava, että kampea saisi raolleen helpottaakseen tiivisteen paikoilleen menoa.
Ja lopuksi. Mikäs olisi laakeri pukin momentti kiinni laitettaessa.
---
Kiitoksia Jamantille, osat saapui tänään ja kävin noutamassakin, nopea toimitus.
Ja varmaan osaat parhaiten kertoa tuosta tiivisteen vaihdosta.
Otsikko kertookin jo paljon. (Kampi akselin takapään tiivisteen vaihto)
Siitähän joutuu sen takimmaisen laakeri pukin irroittamaan, että tiivisteen ylemmän puoliskon saa uitettu pois ja uuden paikoilleen.
Miten, helpottaako hommaa jos avaa pari muutakin laakeri pukkia, eli kampi tippuisi alaspäin, isompi rako.
Tai käytännössä ei taida auttaa kun vaihteisto estää kammen päätä laskeutumasta.
Oikeastaan.
Pystyykö tuon tiivisteen puoliskon ujuttaan välistä vaihde laatikko paikoillaan, vai onko laatikko irroitettava, että kampea saisi raolleen helpottaakseen tiivisteen paikoilleen menoa.
Ja lopuksi. Mikäs olisi laakeri pukin momentti kiinni laitettaessa.
---
Kiitoksia Jamantille, osat saapui tänään ja kävin noutamassakin, nopea toimitus.
Ja varmaan osaat parhaiten kertoa tuosta tiivisteen vaihdosta.
Jeep 4.0 käyntihäiriö,
Moro.
Otsikko kertookin jo paljon.
Siitähän joutuu sen takimmaisen laakeri pukin irroittamaan, että tiivisteen ylemmän puoliskon saa uitettu pois ja uuden paikoilleen.
Miten, helpottaako hommaa jos avaa pari muutakin laakeri pukkia, eli kampi tippuisi alaspäin, isompi rako.
Tai käytännössä ei taida auttaa kun vaihteisto estää kammen päätä laskeutumasta.
Oikeastaan.
Pystyykö tuon tiivisteen puoliskon ujuttaan välistä vaihde laatikko paikoillaan, vai onko laatikko irroitettava, että kampea saisi raolleen helpottaakseen tiivisteen paikoilleen menoa.
Ja lopuksi. Mikäs olisi laakeri pukin momentti kiinni laitettaessa.
---
Kiitoksia Jamantille, osat saapui tänään ja kävin noutamassakin, nopea toimitus.
Ja varmaan osaat parhaiten kertoa tuosta tiivisteen vaihdosta.
Ei siitä varmaan haittaakaan ole, että avaa niitä muita, jos edes vähänkään tulee tilaa, niin heti helpottaa!!!
Kun tavaraa on varastossa, se saadaan lähtemään parhaimmillaan samana päivänä (paitsi tänään ei saada, kun kuski on koulussa)!!! Mutta huomenna lähtee taas paljon tavaraa...
Momentit on tuolla: http://www.jamant.fi/information.php?info_id=24
Jeep 4.0 käyntihäiriö,
OTSIKKOA MUOKATTU JA SEN AIHE ALKAA TÄSTÄ, liittyy kyllä tuohon ekaan viestiin..
TARINAA ALKUKSI, JOSTA PÄÄSTÄÄN ITSE VIKAAN.
Jeeppi valuttaa moottorin etupäästä öljyä.
Ja samaan syssyyn päätin vaihtaa taka stefan, kun on vähän henkineen näköinen, tosin voihan se olla edestä tullutta öljyä roiskinut ajaessa taaksepäin.
::) No Jamantilta tilasin alapään tiviste sarjan, lambda anturin, ym ::)
------
Eli tuossa lauantai iltana päätin lähteä tekeen Jeeppiin remonttia.
Ja tänään sunnuntaina sain homan valmiiksi:
Nostin keulan ilmaan ja purin palasiksi.
http://kuvablogi.com/nayta/1153158/
Heti alkuun selvisi että hihnapyörä/dampperi on heikossa kunnossa.
http://kuvablogi.com/nayta/1153160/
Enpä ollut tuotakaan aikaisemmin huomannut :(
Meinasi päästä itku kun samalla selvisi ÖLJY VUODON OIKEA SYY.
Koppaan oli hieronut ja tullut särö, ja vähän meisselillä tökkäämällä siihen tuli läpi reikä.
http://kuvablogi.com/nayta/1153161/
http://kuvablogi.com/nayta/1153164/
http://kuvablogi.com/nayta/1153240/
No Jeeppi miehenä tiesin että vanhemman 258:sin tiviste sarja on sama, eli koppakin olisi samanlainen?
Onneksi Ambassador projekti on myös työmaan pihassa ja sieltä löysin korvaavan osan.
http://kuvablogi.com/nayta/1153285/
http://kuvablogi.com/nayta/1153286/
Ainut isompi ero on että uudemmassa on ketjulle tuollainen laahuri kumi (kiristin??)
http://kuvablogi.com/nayta/1153241/
Ja yksi kiinnike pultin kannake on paksumpi, joten pultille piti laturin kiinnikkeeseen tehdä tilaa.
http://kuvablogi.com/nayta/1153340/
Dampperin teko hengitin, ulkona pullottavat kumi riekaleet pukotin pois ja viilapenkissä sain painatettua takaisin kohdilleen, sitten hitsi täpät ettei pääse valumaan enään.
http://kuvablogi.com/nayta/1153339/
http://kuvablogi.com/nayta/1153338/
Sitten pudotin öljypohjan pois, ja löysäsin kaikki kampiakselin kannatin pukit.
PÄÄTIN IRROTTAA MYÖS JAKOKETJUN, jotta kampi tippuisi enemmän. Todellisuudessa sitä ei välttämäti olisi tarvinnut ottaa.
No, sain takatiivisteen vaihdettua, ja kasailin romut kasalle.
VAIHDOIN LAMDA ANTURIN siinnä ohella.
Öljyt ja nesteet sissän, ja käyntiin, ei vuotoja, jne...
-----------------
NYT PÄÄSTÄÄN VIKAAN KÄSIKSI.
Tyhjäkäynnillä kierroksit seilaa hivenen, ja kierrokset ovat tippuneet 500 kierrokseen ja välillä ontuu allekkin.
Melkein sammuu, mutta jaksaa silti just ja just pysyä käynnissä.
Kun antaa kierroksia, niin alkaa 1500 kohdalla "pupeltaa".
Het niin kuin sytty olisi pielessä.
Jos kaasun runttaa täysiä pohjaan, niin se ottaa kyllä kierrokset, mutta on tuossa 1500-2500 kohdalla ontuva.
JNE....
ELI onko kenelläkään mielipiteitä asiaan.
-----
Itse eka ajattelin että sytytys pielessä.
Minulla ei ole ajoitus lamppua käytössä joten en tiedä sanoa tuohon.
Ja jakajaan en ole koskenut.
Tästä päästään siihen, että olisiko nokka ketjun ajoitus mennyt hampaan pieleen????
Olin kyllä katsovinani ja pyörittelin että olisi merkit OK.
--
Mites tuo uusi lambda??
Aiheuttaako vaihdon yhteydessä mitään toimen piteitä, (tietokone kiinni ja jotain)?
Sen verta koitin vanhalla anturilla, että sama vika.
Ajatuksena, että ontuminen olisi poltto aineen saannissa?
--
Akku oli useamman tunnin irti.
Aiheuttaako vikakoodeja, jotka tekisi jotain tälläistä??
--
Olisinko särkenyt jonkin anturin??
--
Voiko jakoketjun laahuri kumin puuttuminen aiheuttaa ketjulle epämääräistä vispausta.
Tai tuo dampperi.
Varmaan on epätasapainossa, voiko noin pienestä olla kiinni?
--
APUAAAAAAA!!!!
Sen verta itse epäilen tuon ajoituksen menneen jostain syystä pieleen, että käytän varmaan jakokopan irti kun kerkiän. On vain kauhean iso purku työ.
Yksi hammas on niin vähän, ja silti niin paljon.
TARINAA ALKUKSI, JOSTA PÄÄSTÄÄN ITSE VIKAAN.
Jeeppi valuttaa moottorin etupäästä öljyä.
Ja samaan syssyyn päätin vaihtaa taka stefan, kun on vähän henkineen näköinen, tosin voihan se olla edestä tullutta öljyä roiskinut ajaessa taaksepäin.
::) No Jamantilta tilasin alapään tiviste sarjan, lambda anturin, ym ::)
------
Eli tuossa lauantai iltana päätin lähteä tekeen Jeeppiin remonttia.
Ja tänään sunnuntaina sain homan valmiiksi:
Nostin keulan ilmaan ja purin palasiksi.
http://kuvablogi.com/nayta/1153158/
Heti alkuun selvisi että hihnapyörä/dampperi on heikossa kunnossa.
http://kuvablogi.com/nayta/1153160/
Enpä ollut tuotakaan aikaisemmin huomannut :(
Meinasi päästä itku kun samalla selvisi ÖLJY VUODON OIKEA SYY.
Koppaan oli hieronut ja tullut särö, ja vähän meisselillä tökkäämällä siihen tuli läpi reikä.
http://kuvablogi.com/nayta/1153161/
http://kuvablogi.com/nayta/1153164/
http://kuvablogi.com/nayta/1153240/
No Jeeppi miehenä tiesin että vanhemman 258:sin tiviste sarja on sama, eli koppakin olisi samanlainen?
Onneksi Ambassador projekti on myös työmaan pihassa ja sieltä löysin korvaavan osan.
http://kuvablogi.com/nayta/1153285/
http://kuvablogi.com/nayta/1153286/
Ainut isompi ero on että uudemmassa on ketjulle tuollainen laahuri kumi (kiristin??)
http://kuvablogi.com/nayta/1153241/
Ja yksi kiinnike pultin kannake on paksumpi, joten pultille piti laturin kiinnikkeeseen tehdä tilaa.
http://kuvablogi.com/nayta/1153340/
Dampperin teko hengitin, ulkona pullottavat kumi riekaleet pukotin pois ja viilapenkissä sain painatettua takaisin kohdilleen, sitten hitsi täpät ettei pääse valumaan enään.
http://kuvablogi.com/nayta/1153339/
http://kuvablogi.com/nayta/1153338/
Sitten pudotin öljypohjan pois, ja löysäsin kaikki kampiakselin kannatin pukit.
PÄÄTIN IRROTTAA MYÖS JAKOKETJUN, jotta kampi tippuisi enemmän. Todellisuudessa sitä ei välttämäti olisi tarvinnut ottaa.
No, sain takatiivisteen vaihdettua, ja kasailin romut kasalle.
VAIHDOIN LAMDA ANTURIN siinnä ohella.
Öljyt ja nesteet sissän, ja käyntiin, ei vuotoja, jne...
-----------------
NYT PÄÄSTÄÄN VIKAAN KÄSIKSI.
Tyhjäkäynnillä kierroksit seilaa hivenen, ja kierrokset ovat tippuneet 500 kierrokseen ja välillä ontuu allekkin.
Melkein sammuu, mutta jaksaa silti just ja just pysyä käynnissä.
Kun antaa kierroksia, niin alkaa 1500 kohdalla "pupeltaa".
Het niin kuin sytty olisi pielessä.
Jos kaasun runttaa täysiä pohjaan, niin se ottaa kyllä kierrokset, mutta on tuossa 1500-2500 kohdalla ontuva.
JNE....
ELI onko kenelläkään mielipiteitä asiaan.
-----
Itse eka ajattelin että sytytys pielessä.
Minulla ei ole ajoitus lamppua käytössä joten en tiedä sanoa tuohon.
Ja jakajaan en ole koskenut.
Tästä päästään siihen, että olisiko nokka ketjun ajoitus mennyt hampaan pieleen????
Olin kyllä katsovinani ja pyörittelin että olisi merkit OK.
--
Mites tuo uusi lambda??
Aiheuttaako vaihdon yhteydessä mitään toimen piteitä, (tietokone kiinni ja jotain)?
Sen verta koitin vanhalla anturilla, että sama vika.
Ajatuksena, että ontuminen olisi poltto aineen saannissa?
--
Akku oli useamman tunnin irti.
Aiheuttaako vikakoodeja, jotka tekisi jotain tälläistä??
--
Olisinko särkenyt jonkin anturin??
--
Voiko jakoketjun laahuri kumin puuttuminen aiheuttaa ketjulle epämääräistä vispausta.
Tai tuo dampperi.
Varmaan on epätasapainossa, voiko noin pienestä olla kiinni?
--
APUAAAAAAA!!!!
Sen verta itse epäilen tuon ajoituksen menneen jostain syystä pieleen, että käytän varmaan jakokopan irti kun kerkiän. On vain kauhean iso purku työ.
Yksi hammas on niin vähän, ja silti niin paljon.
Jeep 4.0 käyntihäiriö,
Tuota jaon pielessä olemista itse ekaksi epäilisin, kaiket pyöritit konetta käyntisuuntaan kun tarkastit asennuksen?
Jeep 4.0 käyntihäiriö,
Tuota jaon pielessä olemista itse ekaksi epäilisin, kaiket pyöritit konetta käyntisuuntaan kun tarkastit asennuksen?
Kyllä olin oikeaan suuntaan pyörittävinäni :-/
Kaikkihan on mahdollista, kun kellokin oli jo pitkälti sunnuntain puolella yöllä, kun jakopäätä kasasin ja "kiire" nukkumaan.
Ikinä ei pitäisi väsyneenä tehdä mitään (ja alkoholilla ei ole osuutta asiaan, selvin päin olin, mutta jos olisin ollut, niin se selvittäisi monta asiaa ;) ;D )
Jeep 4.0 käyntihäiriö,
Happitunnistimen vaihto ei edellytä muita toimenpiteitäö, ei tietokoneen nollausta tms!!
Kyllä nyt taitaa olla jako pielessä!! Tai sitten sillä laahaimella olis käyttöä!!
Kyllä nyt taitaa olla jako pielessä!! Tai sitten sillä laahaimella olis käyttöä!!
Jeep 4.0 käyntihäiriö,
kuvat ei muuten aukea suoraan.. kuvablogi kyllä aukeaa, mutta ainoat kuvat on "Satunnaisia kuvia käyttäjältä Jeep-Ukko"
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Jeep 4.0 käyntihäiriö,
kuvat ei muuten aukea suoraan.. kuvablogi kyllä aukeaa, mutta ainoat kuvat on "Satunnaisia kuvia käyttäjältä Jeep-Ukko"
Kyllä kotona Win XP ja Firefox.
Ja täällä töissä XP ja Microsoft Explorer.
Aukeaa, vaikka ei olisi kirjautunut kuvablogiin sisään.
Eli onko sinun selaimessa jotain asetuksia pielessä. Mites muilla toimii??
-----
PS.
Kuvablogin sivuilla on maininta, että kuvat täytyy linkittää.
Niitä EI SAA laittaa suoraan tänne sivulle näkyviin.
Siksi olen näitä linkkejä laittanut.
Jeep 4.0 käyntihäiriö,
toimii moitteetta kuvalinkit.
Jeep 4.0 käyntihäiriö,
juuh toimii täälläkin.. hieman hirvittää ajatus että amboa käytetään elintenluovuttajana.. ei vaan, on aivan sama mistä osa otetaan jos se toimii ja on pakko päästä liikkeelle.