Holley 1909-kaasari

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
Tapani
Viestit: 365
Liittynyt: Su Huhti 22, 2007 12:51 pm

Holley 1909-kaasari

Viesti Kirjoittaja Tapani »

Kaasari vuotaa johtuen kuluneesta läppäakselista,varsinkin kun auton sammuttaa. Tarkistin kohokammion neulaventtiilin ja putsasin kaasarin,mutta vika jatkuu.Ei uskalla ajella jos ja kun bensaa valuu pitkin poikin.Tekeekö joku Guru kaasarin läpän holkitusta vai löytyykö jostain toimivaa/uutta kaasaria. Entä jokin korvaava kaasari?.Täälläkin on vihjailtu epämääräisistä Euro/Japsi -kaasari vaihdoista, mutta kaipaisin varmaa tietoa,minkä merkkinen tai mistä autosta.Ai niin Americanista 196cid on kyse.
Avatar
pekka
Viestit: 4938
Liittynyt: To Tammi 23, 2003 6:59 pm
Paikkakunta: Parainen

Holley 1909-kaasari

Viesti Kirjoittaja pekka »

Mulla oli americanissa fordin kaasari, näytti ihan fiestan kaasarilta, mut en tiiä tarkemmin... Pitu vois varmaan kattoo siitä tyypin.
Avatar
Pitu
Viestit: 674
Liittynyt: Pe Tammi 31, 2003 4:40 pm

Holley 1909-kaasari

Viesti Kirjoittaja Pitu »

Ei tommonen läppäakselin holkittaminen koneistajalle ihmeellinen homma ole. Yksi kertoi tiivistäneensä jonkun harvinaisen vehkeen läppä-akselit kumirenkailla, jotka upotettiin kaasuttimen runkoon.



Tommoselle hommalle taitaa tulla liikaa hintaa.



Ton -64:n keulalla olleessa kaasuttimessa oli kyljessä Fordin ovaali, en muita notuleita muista. Pitää kaivella laatikoista toi esille.



Tosin siinä ollut tarvikeputsari tuli liian ylös eli osui konepeltiin ja teki pieniä lommoja. Eli pitää löytää matalampi putsari tahi kaasari vaihtuu. Vai pitäiskö laittaa scooppi? Yli kolmelitranen konekin.. ::)
NonSenCe
Viestit: 800
Liittynyt: Ma Tammi 29, 2007 12:52 pm

Holley 1909-kaasari

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

hieman referointia weberi kaasareista joita foortteissa..



http://www.amccf.com/yabb2/YaBB.pl?num=1176218326/15#15



jos ei jaksa klikata niin 28mm weber taisi olla eskorteissa ja fiestoissa ja se turhan pieni 3l koneelle.



32 34 36 38mm mallit paremmin sopivia (2,0 2,3 2,6l sierrat ja caprit jne)



jenkkilässä käyttelevät fordin kutosissa ja slanteissa esim holley 5200 kaasaria joka on weberin lisenssi. motorcraft 2100 jota jeeppeihin tunkevat jenkki fordi kutosten päältä on myös weberin sukua käsittääkseni.



itse metsästän taas/yhä tommost jotai weeberiä.. se mistä kaupat tehtiin nettiautossa menikin jollekin muulle . kai maksoi enemmän ku minä.
Avatar
Pitu
Viestit: 674
Liittynyt: Pe Tammi 31, 2003 4:40 pm

Holley 1909-kaasari

Viesti Kirjoittaja Pitu »

Kaivelin ton Hopan kaasarin esille.

Kyljessä ei ollutkaan ovaalia logoa, vaan seuraavat tekstit:

FoMoCo

8MC

C7BH*B



Kurkun halkaisija oli ~35.8mm ja kiinnityspulttien väli ~67mm

Eli liki samat kuin 196:n imusarjassa. Kun korvaavaa kaasutinta lähtee etsimään, niin sama halkaisija kurkussa ja sopivat kiinnityspisteet on hyvä lähtökohta onnistumiselle.



Toi kaasari ei varmaankaan ole suuresti korkeampi, kuin alkuperäinenkään. Matalan näköinen tarvikeputsari ei ole niin matala miltä näyttää, vaan hukkaa tilaa.
Vastaa Viestiin