Hornet -70 ohjauspylväs
Hornet -70 ohjauspylväs
Mun Hornet (-70) oli alunperin ilman tehostajaa, mutta laitoin siihen sellaisen. Pumppu, sen kiinnikkeet jne ovat kaikki orkkiksia eli sellaisia mitä olisi ollut jos tehtaalta olisi tehostajalla tullut. Autohan on kutosella eli kutosversion pumppu je. Ohjausvaihde tai simpukka on -76 mallisesta Hornetista. Näissä uudemmissa se runkoaisan ja simpukan välinen sovitepala on sama riippumatta onko tehostettu tai ei. Vanhemmissa American Classic jne eri arvotavaraa. Onko sulla mistä tuo simpukka? Mulla pituus oli kyllä ihan sama. Sen rättinivelen joutuu vaihtamaa sen on eri manuaali ja tehostetussa, akseli erikokoinen. Kääntovarsi on myös eri koska simpukan akselit eripaksuisia. Jos tarvetta mulla on hyvä tehestoteun kääntövarsi
Hornet -70 ohjauspylväs
Tehostamatoman ja tehostetun simpukan erot on just pitman-armissa ja siinä sektoriakselissa, reikä eri/akselin paksuus eri, ettei käytettäis väärää armia, armit on myös yleensä eripitusia, koska välityssuhdetta muutetaan myös sillä, kuten myös ratin halkaisijalla. Vrt. vanhaa vitsiin: mistä tunnistaa mersu-kuormurikuskin taukopaikalla?? Tarvii kaksi pöytää... (suurihalkaisijainen ratti, ei tehostinta) ;D ;D