Vinkit 1.0 ja 2.0

Juttua kaikesta mahdollisesta säästä elämään ja muuhun ei suoraan harrastukseen liittyvään.
Enzo

Vinkit 1.0 ja 2.0

Viesti Kirjoittaja Enzo »

Tulipa kokeiltua höyrypesuria lippalakin hikirantuihin ja homma onnistui yli odotusten.
Puhtaalla pölyrätillä välillä pyyhin rantuja.
Lippiksen pesu pesukoneessa saattaa olla huono juttu, varsinkin jos lipan kovike on pahvia.
Höyryllä lippiksestä tuli aivan uudenveroinen. AMC -logon kiersin varmuuden vuoksi ja sitä ei ollut tarvettakaan pestä.
Viimeksi muokannut Enzo, Ma Huhti 06, 2026 6:51 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Enzo

Re: Vinkki 2.0

Viesti Kirjoittaja Enzo »

Toinen vinkki:
Silmälasien puhdistukseen tarkoitettu suihkepullo on saanut laajemman käyttöarkoituksen:
Sopii hyvin käsien pesuun, jos hanavettä ei ole lähistöllä. Lähtee jopa nokitahrat pienellä hinkkaamisella.
Olen käyttänyt sitä myös muuhun pieneen puhdistamiseen.
Pulloja on saatavissa ainakin kahta eri kokoa.
Pullon tyhjennyttyä olen täyttänyt sen tislatulla vedellä, sekaan muutama tippa Fairya ja isopropanolia (polttoaineen jäänesto) puolen desin pulloon.
Seos kannattaa pitää laimeana, jos meinaa pestä silmälasien linssejä, ettei ne kärsi.
Olen käyttänyt tätä reseptiä menestyksellisesti jo monen vuoden ajan.
JKJChS401

Re: Vinkit 1.0 ja 2.0

Viesti Kirjoittaja JKJChS401 »

Täytyy kokeilla tuota vinkki 1.0:aa. Olen niitä pesukoneessa pessyt, ensin liottanut jossain taikajauhepesuaineessa ja sen jälkeen pesukoneeseen. Ei lähde täysin puhtaaksi, selkeä jälki jää silti. Yksi lippiksen lippa meni ihan murusiksi, ei varmasti pahvia. Se on nyt tallilippiksenä.

Vinkki 2.0:aa olen käyttänyt, kun menin tyhmänä laittamaan maalarinteippiä noihin Buickin penkkien vinyylipalasiin (uusiin varsinkin, joista yritän saada parsittua uusia penkkejä) ja maalarinteipin liimahan menee sellaiseksi kauheaksi tökötiksi kun vuodenkin siinä jököttää, joka tarttuu sitten joka paikkaan, niin siihen silmälasinpuhdistusainetta, jossa muistaakseni on alkoholia. Toimii jotenkin, aika paljon saa silti hinkata ja läträtä. En tiedä olisiko jotain parempaa, joka ei kuitenkaan vahingoittaisi vinyyliä.
Vastaa Viestiin