Sivu 1/3
V8 remmillä???
Lähetetty: Pe Syys 12, 2008 10:15 am
Kirjoittaja Cassu
Tuli tossa vaan mieleen kun joudun laittaan koneen sisuskalut uusiksi niin kuinka hyvät kalut täytyy laittaa että uskaltaa laittaa remmarin kiinni niin että kone myös kestää... Jos sellainen fiilis tulee?
Sitten vielä että kannattako edes yrittää laittaa remmiä, onko mahdoton katsastaa... Auto on CJ5 jeeppi missä 360 (otteessa 304)
V8 remmillä???
Lähetetty: Pe Syys 12, 2008 10:57 am
Kirjoittaja tl
Ei katsastuksessa mitään ongelmia pitäis olla varsinkaan kun pitää 304:na ;).
Tärkeintä on laittaa hyvät takomännät ja purissuhde tarpeeksi matalaksi (riippuen ahtopaineesta). Mutta jos taas et laitakkaan ahdinta niin sitten kone jää nuhaseks, joten ei oikein järkeä tehdä jos ei ole varma laittaako ahdinta vai ei. Muutenkin hilut riippuu aika paljon siitä kuinka paljon tehoa ollaan hakemassa, melkein ahdinkäytössä vaihtaisin myös kiertokanget vahvempiin.
V8 remmillä???
Lähetetty: Pe Syys 12, 2008 11:16 am
Kirjoittaja A-V
ja remmiahtimien saatavuus AMC:n veekasiin ei taida olla kovinkaan häävillä kantilla...
V8 remmillä???
Lähetetty: Pe Syys 12, 2008 11:34 am
Kirjoittaja RamiS
ja remmiahtimien saatavuus AMC:n veekasiin ei taida olla kovinkaan häävillä kantilla...
Ihan pakko pikkasen viilata pilkkua:
Ahtimet on samoja, valmiit imusarjat ahtimen alle taitaa olla harvinaisia. ;)
RS
V8 remmillä???
Lähetetty: Pe Syys 12, 2008 11:34 am
Kirjoittaja tl
varmaan ajatuksena joku procharger, vortech tyyppinen centrifugaali
V8 remmillä???
Lähetetty: Pe Syys 12, 2008 12:42 pm
Kirjoittaja Cassu
Mites toi puristus suhde oikein "sädetään" mulla vähän vieras asia... On aika vähän vielä tullut tuota konepuolta räpellettyä... Enkä siitä remmistä tiedä, tulee vaan aina mieleen tuollaisia hullutuksia, että jos vaikka sittekkin... ;)
V8 remmillä???
Lähetetty: Pe Syys 12, 2008 1:25 pm
Kirjoittaja RamiS
Palotilaa pienentämällä puristussuhteen kasvattaminen ja palotilaa kasvattamalla puristussuhteen pienennys.
Useimmiten muutokset männänlaen mallia muuttamalla:
"pattipää mäntä" = korkea puristus
kuoppa männänlaessa = useimmiten matalapuristeinen.
Tässä karkeasti yleistäen.
RS
V8 remmillä???
Lähetetty: La Syys 13, 2008 6:01 pm
Kirjoittaja A-V
siinä ruattalaisessa javessahan oli... AMC 360cid+tf727
Ellen ihan väärin muista niin imusarja oli tehty performerista ja mallia otettu jostain gm merkkisestä systeemistä (olikohan olds?). Näkemisestä on jo vuosia ja seuraavana vuonna auto oli ilman ahdinta. tehohyöty oli kuulemma kuitenkin pienempi kuin asenteen ja fiiliksen kasvu..
V8 remmillä???
Lähetetty: La Syys 13, 2008 6:08 pm
Kirjoittaja A-V
niin ja jos tommosta imusarjaa alat jostain värkkäileen, tee samalla mullekin... ::)
V8 remmillä???
Lähetetty: Su Syys 14, 2008 10:16 am
Kirjoittaja A-V
Vaihtoehtoja tosin on parikin valmiiseenkin settiin:
http://www.superchargerusa.com/amc_bk_street.htm http://www.hamptonblowers.com/PRICE.HTML Hampton Blowers näyttäis kustannustehokkaammalta vaihtoehdolta, JOS tommosta tosissaan miettii.
Letukan remmiahtaminen on ton superchargerusa putiikin mukaan 1500taalaa halvempaa.. hohhoijaa...