Moottorin säätö apua...

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
Igor
Viestit: 849
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2008 3:15 am

Moottorin säätö apua...

Viesti Kirjoittaja Igor »

Tietäiskö kukaan, täältä Satakunnan alueelta, ketään kuka voisi avitella koneen säätämisessä?

Ja toinen kysymys kannattaako vaihtaa kärjettömään sytkään ku sellainenkin peräkontista löytyy?


raipe
Viestit: 1502
Liittynyt: Ma Marras 14, 2005 6:52 pm

Moottorin säätö apua...

Viesti Kirjoittaja raipe »

kyllä toi kärjetön parempi versio o, ainakin ittellä tämmöset kokemukset.
Avatar
KK
Viestit: 2965
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 9:27 am

Moottorin säätö apua...

Viesti Kirjoittaja KK »

Kyllähän kunnossa oleva kärjellinenkin asiansa ajaa, on vaan yksi huoltokohde enemmän, kärjetön taas on vähän semmoinen asenna ja unohda värkki. Ignitor 2 on mun Javen jakajan sisällä toiminut moitteettomasti, uutta jakajaa tekis kyllä jo mieli ja se tulee olemaan tietty kärjetön.
Avatar
A-V
Viestit: 7632
Liittynyt: La Tammi 01, 2000 3:26 pm
Paikkakunta: Pori

Moottorin säätö apua...

Viesti Kirjoittaja A-V »

Mistäköhän moottorin säädöstä olis kyse...?
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Igor
Viestit: 849
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2008 3:15 am

Moottorin säätö apua...

Viesti Kirjoittaja Igor »

Eli imusarjan ja kaasarin säädöstä noin ensialkuun...

Ajoitusta vois kanssa kattoo.



Varmaan siis kärjettömän systeemin asennusta aletaan ihmettelemään! :)




Avatar
A-V
Viestit: 7632
Liittynyt: La Tammi 01, 2000 3:26 pm
Paikkakunta: Pori

Moottorin säätö apua...

Viesti Kirjoittaja A-V »

Noormarkussa lienee lähin penkkisäätöpaikka (Special Motors? tms). Jos tarkoitus on vaan vaihtaa sytkä, säätää sytkä ja kattoa kaasarin säädöt suht kohdilleen niin se onnistunee jo aika monessa paikassa, esim Hiljasen Dart Center Pihlavassa vois olla kova sana. Hiljasella ei pakosti ole noita mittareita ihan viimisen päälle mutta äijällä on ammattitaito sitä luokkaa että säätää perstuntumalta paremmin kun moni penkin kanssa... ;)



Mulle toi kaasarin toiminta tuntuu olevan yhä vieläkin hiukan harmaata aluetta kun tota omaa en saanut pelittämään koko kesänä niinkun pitäisi, mutta toki voin kokeilla avittaa jos ammattimiehelle vientä närästää lompakkoa tai motivaatiota... ;)
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
stidi
Viestit: 324
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 9:58 am

Moottorin säätö apua...

Viesti Kirjoittaja stidi »

Tosta järjettömän ja kärjellisen erosta viel senverran et järjetön vie enempi sähköö, kärjellinen lähtee vaik ilman akkua käyntiin, mitä järjetön ei välttämäti tee mut järjettömän jakaja ei pienestä akselikulumasta tai kosteudesta o moksiskaan, vaikka kosteusetu on kovin minimaalinen, kun kannen on kuitenkin oltava kuiva tai ainaski johtamaton. Jos järjetön tarvitsee vastaavan alipainesäädön kuin kärjet, on järjettömän etuna ainoastaan huoltovapaus, kärkien kautta saadaan tulppaan tehokkain kipinä, järjettömän rakenne estää yhtäsuureen hyötysuhteeseen pääsyn. Jos järjettömällä saa muka paremman kipinän, on puola väärin mitoitettu tai käret säädetty päin per...
Igor
Viestit: 849
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2008 3:15 am

Moottorin säätö apua...

Viesti Kirjoittaja Igor »

A-V, juu tuuppa neuvoon/kattoon! :)

Täytyy si syksymmällä alkaa soitteleen noihin paikkoihin! :)

Ajattelin itse viedä sit rullille säädettäväks, kun on nokka kortti, sekä auto muutenkin paremmassa tikissä. ;)




Avatar
A-V
Viestit: 7632
Liittynyt: La Tammi 01, 2000 3:26 pm
Paikkakunta: Pori

Moottorin säätö apua...

Viesti Kirjoittaja A-V »

Kuten sanoin en tiedä onko musta nyt niin paljoa apua, mutta toki voin tulla pällistelemään laitetta noin muutoinkin ;) Soittele.
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Vastaa Viestiin