cHEROKEE-89 4L ja katsastuksessa happea liikaa

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
Avatar
hentpe
Viestit: 2981
Liittynyt: Ti Tammi 28, 2003 4:22 pm

cHEROKEE-89 4L ja katsastuksessa happea liikaa

Viesti Kirjoittaja hentpe »

Mitä muut päästöarvot oli? Jos happea on noin paljon, niin jostain vuotaa ja reilusti. Missä kunnossa itse pakoputki on? Olikos tollasessa 89:ssä sellanen happipumppu systeemi, joka ajaa ilmaa kattiin??
JAMANT
Viestit: 1564
Liittynyt: Ti Maalis 18, 2003 7:45 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

cHEROKEE-89 4L ja katsastuksessa happea liikaa

Viesti Kirjoittaja JAMANT »

Olikos tollasessa 89:ssä sellanen happipumppu systeemi, joka ajaa ilmaa kattiin??  

Ei ole happipumppuja näkynyt sitten kaasarimallisten AMC:n kasien ja joidenkin 258:en!! Ruiskukoneissa ei ole!!
Avatar
hentpe
Viestit: 2981
Liittynyt: Ti Tammi 28, 2003 4:22 pm

cHEROKEE-89 4L ja katsastuksessa happea liikaa

Viesti Kirjoittaja hentpe »

Eli jos pakoputki on kunnossa, niin jossain paha ilmavuoto. Oletko katsonut huohotin venttiilin kunnon? EGR-venttiilin voi poistaa kunhan tulppaa pako- ja imusarjaan menevät reijät ja tietysti alipaineletkun. Yleensä EGR:ät on metallia eikä muovia pakokaasujen lämpötilan takia. Jos kyseessä on tuo huohotin (PCV), niin se pitää uusia, jotta huohotus toimii oikein. Venttiili ei maksa maltaita.
JAMANT
Viestit: 1564
Liittynyt: Ti Maalis 18, 2003 7:45 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

cHEROKEE-89 4L ja katsastuksessa happea liikaa

Viesti Kirjoittaja JAMANT »

Eli jos pakoputki on kunnossa, niin jossain paha ilmavuoto. Oletko katsonut huohotin venttiilin kunnon? EGR-venttiilin voi poistaa kunhan tulppaa pako- ja imusarjaan menevät reijät ja tietysti alipaineletkun. Yleensä EGR:ät on metallia eikä muovia pakokaasujen lämpötilan takia. Jos kyseessä on tuo huohotin (PCV), niin se pitää uusia, jotta huohotus toimii oikein. Venttiili ei maksa maltaita.

Hyviä neuvoja kaasarikoneeseen, mutta 4 litraisessa ruiskukoneessa ei ole PCV-venttiiliä ja jos olisi imuvuoto ennen palotilaa, tyhjäkäynti olisi luokkaa 1200-4000 rpm!! EGR:n ohjaus-alipaineventtiili on muovia, venttiili itse on metallia ja sitten siellä on lokasuojassa EGR-solenoidi!!

Pakosarja vuotaa, pakoputki vuotaa, happitunnistin rikki,.....!!!
JAMANT
Viestit: 1564
Liittynyt: Ti Maalis 18, 2003 7:45 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

cHEROKEE-89 4L ja katsastuksessa happea liikaa

Viesti Kirjoittaja JAMANT »

Juurikin toi ohjaus-alipaineventtiiliin suli reikä.

Pakoputkea on kyl paikkailtu mut saattaa olla pikkuvuotoa.Voiko olla jo pienestä vuodosta kiinni?

Ei tarvitse olla isoa vuotoa, kun happipitoisuus nousee!!
saatsi
Viestit: 37
Liittynyt: Su Tammi 28, 2007 11:39 am

cHEROKEE-89 4L ja katsastuksessa happea liikaa

Viesti Kirjoittaja saatsi »

Mulla päästöarvot CO=0,29 (sallittu 3,50), HC=118 (sallittu 600), CO2=12,70, O2=2,30 (sallittu 5,00). Viime vuonna CO=0,06, HC=67, CO2=14,68, O2=0,87.

Voiko tuosta jotain päätellä, esim happianturin tai katin kunnosta? Viime vuoden katsastuksen jälkeen uusittu pakoputken loppuosa.
Avatar
hentpe
Viestit: 2981
Liittynyt: Ti Tammi 28, 2003 4:22 pm

cHEROKEE-89 4L ja katsastuksessa happea liikaa

Viesti Kirjoittaja hentpe »

Ilmavuoto tai venttiilivika tai lambda sökö............pitäis päästä mittaamaan ja tutkimaan et voi varmaksi sanoa.



Imusarjan ilmavuodot löytyy yleensä ruiskuttamalla esim. jarruspraytä epäiltyihin vuotopaikkoihin. Joutokäynti muuttuu, jos ainetta pääsee vuotokohdasta imusarjaan.



Venttiilivian saa esiin puristuspaine- tai ohivuoto mittauksella.


Vastaa Viestiin