258 käyntivaivaa
Lähetetty: Ti Loka 21, 2008 5:09 pm
Kertokaas enemmän tietävät, mistä kaikesta moinen oireilu voi johtua:
Kun käynnistän Jeepin aamulla kylmänä, ei mitään ongelmaa. Kerrasta hörähtää käyntiin. Ensimmäisen minuutin aikana pikku hiljaa kierrokset alkaa tippuun, vähän pärskähtää välillä ja sitten sammuu. Tämän jälkeen tyhjäkäyntiä ei löydy, eli jos nostat jalan polkimelta niin sammuu liikkeessäkin. Lähtee kuitenkin heti käyntiin kun starttaa. Ajaa voi, kun vaan painaa kaasua koko ajan hiukan. Kun moottori lämpenee tarpeeksi, tyhjäkäynti löytyy taas.
Vanha ilmanputsari oli ihan öljyn kyllästämä, sen kanssa ei jaksanut käydä ollenkaan, eli ilmeisesti tukehtui hapenpuutteeseen. Ilman ilmanputsaria kävi mallikkaasti. Nyt olen laittanut toisesta Jeepistä melko vanhan, mutta kuivan putsarin.
Ryyppyvaijeri (manuaali) on vähän jumissa, eli konehuoneesta joutuu käydä säätämässä. Olen nyt ymmärtääkseni kytkenyt ryypyn pois, kun ryypyn läppä on kokonaan auki, eli sojottaa pystysuoraan ylös kaasarista...? Silti tuntuu, että käy rikkaalla. Ajoittain nenään tuoksuu bensiini. En tunne tuota kaasaria vielä ollenkaan, eli pitääkö sieltä sitten löytää seosruuvi, että pääsee vauhtiin, kunhan tietty ensin vaihtaa uuden ilmanputsarin. Myöskään en ole vielä vaihtanut virranjakajan kantta enkä pyörijää enkä tulppia, mutta kun se toisaalta käy ihan nätisti sitten kun lämpenee...
Kun käynnistän Jeepin aamulla kylmänä, ei mitään ongelmaa. Kerrasta hörähtää käyntiin. Ensimmäisen minuutin aikana pikku hiljaa kierrokset alkaa tippuun, vähän pärskähtää välillä ja sitten sammuu. Tämän jälkeen tyhjäkäyntiä ei löydy, eli jos nostat jalan polkimelta niin sammuu liikkeessäkin. Lähtee kuitenkin heti käyntiin kun starttaa. Ajaa voi, kun vaan painaa kaasua koko ajan hiukan. Kun moottori lämpenee tarpeeksi, tyhjäkäynti löytyy taas.
Vanha ilmanputsari oli ihan öljyn kyllästämä, sen kanssa ei jaksanut käydä ollenkaan, eli ilmeisesti tukehtui hapenpuutteeseen. Ilman ilmanputsaria kävi mallikkaasti. Nyt olen laittanut toisesta Jeepistä melko vanhan, mutta kuivan putsarin.
Ryyppyvaijeri (manuaali) on vähän jumissa, eli konehuoneesta joutuu käydä säätämässä. Olen nyt ymmärtääkseni kytkenyt ryypyn pois, kun ryypyn läppä on kokonaan auki, eli sojottaa pystysuoraan ylös kaasarista...? Silti tuntuu, että käy rikkaalla. Ajoittain nenään tuoksuu bensiini. En tunne tuota kaasaria vielä ollenkaan, eli pitääkö sieltä sitten löytää seosruuvi, että pääsee vauhtiin, kunhan tietty ensin vaihtaa uuden ilmanputsarin. Myöskään en ole vielä vaihtanut virranjakajan kantta enkä pyörijää enkä tulppia, mutta kun se toisaalta käy ihan nätisti sitten kun lämpenee...