Sivu 1/1
Nokka ketju
Lähetetty: Ti Loka 28, 2008 5:52 am
Kirjoittaja Cassu
Elikkä nokka ketju aiheinen kysymys...
Mistä näkee onko ketju vaihto iässä, omaa ketjua olen käsissä pyöritellyt enkä amatöörin silmin näe siinä mitään vikaa...?
ei ole mitään hajua kuinka paljon autolla on rullattu ja koska nokka ketju on vaihdettu
Nokka ketju
Lähetetty: Ti Loka 28, 2008 6:23 am
Kirjoittaja pekka
Laita uus, kun kerran muutenkin laitat koneen uusiksi.
Nokka ketju
Lähetetty: Ti Loka 28, 2008 6:23 am
Kirjoittaja KK
Eipä sitä enää irtonaisena tahdo huomatakaan, mutta kun systeemi on paikalleen, venymisen havaitsee. Toi jakopään ketju ja rattaat on sen verran halpa paketti, että kannattaa ilman muuta uusia, kun kerran isoa remonttia olet muutenkin tekemässä. Tarkista myös, että siinä jakopään kopassa oleva öljypumpun pesä on naarmuton, noita koppiakin saa jo halvalla.
Nokka ketju
Lähetetty: Ti Loka 28, 2008 7:17 am
Kirjoittaja JAMANT
Ja sitten laitat suoraan sen Police/Taxi -mallin tuplarullaketjun (sen perus-Morse-ketjun tilalle) sekä uudet rattaat!!! Morse-ketjun rattaat on erilaiset kuin rullaketjun rattat!!!
Nokka ketju
Lähetetty: Ti Loka 28, 2008 7:24 am
Kirjoittaja A-V
tjuu, näitä kettinkejä lienee useampia erilaisia, mulle tuputettiin aikoinaan Edelbrockin True Rolleria, joka maksoi maltaita verrattuna perusketjuun. Harrasteauton ajomäärillä pärjännee stanuketjulla...
Nokka ketju
Lähetetty: Ti Loka 28, 2008 7:36 am
Kirjoittaja hentpe
Ja teet sen ylimääräisen voiteluputken jakajan rattaalle. Ohjeita löytyy netistä.
Itse otin kupariputkella öljynpaineanturalta ja tein reijän koppaan johon nipalla kiinnitin putken sojottamaan kohti jakajan ratasta.
Samalla voi tehdä ne nostajien voiteluun liittyvät parannukset. Kari muistanee paremmin miten nämä tehtiin.
Nokka ketju
Lähetetty: Ti Loka 28, 2008 8:18 am
Kirjoittaja KK
Ja teet sen ylimääräisen voiteluputken jakajan rattaalle. Ohjeita löytyy netistä.
Itse otin kupariputkella öljynpaineanturalta ja tein reijän koppaan johon nipalla kiinnitin putken sojottamaan kohti jakajan ratasta.
Samalla voi tehdä ne nostajien voiteluun liittyvät parannukset. Kari muistanee paremmin miten nämä tehtiin.
Joo, eikös jostain näiltäkin sivuilta löytynyt kuvia aiheesta?
Sinne imarin alle tulee lohkoon yksi ylimääräinen öljylinja ja lisävalumareiät. Ja jos näitä koneita aletaan parantelemaan, niin varmaan kannattaa duunaa joku cam button vielä varmistamaan, ettei se nokka pääse liikkumaan pitkittäissunnassa, vaikka jos on uusi tuplaketju ja rattaat ja nokka ja nostajat ok, niin mihinkäs se liikkuis.
Nokka ketju
Lähetetty: Ti Loka 28, 2008 10:26 am
Kirjoittaja Cassu
Jos joku muistaa sen sivun mistä ohjeet löytyy niin vois heittää tänne... Kiitos etukäteen ;)
Mites toi lohkoon reikien poraus... Lienee aikaa tarkaa homma...?