Sivu 1/5

american sähköjen kanssa päänsärkyä...

Lähetetty: Pe Marras 14, 2008 3:13 pm
Kirjoittaja American67
morientes!



66 americanii vaihdoin sisäisellä jännitteensäätimellä olevan laturin, ja rupesin ihmettelee vanhalta irtonaiselta jännitteensäätimeltä lähtevää keltaista piuhaa. mikä on kyseisen piuhan virka, mihin se pitäis kytkeä kun vanha säädin lentää olan yli, ja mitä häh. kytkentäkaavion mukaan (68 american) keltanen johto menee sulakerasiaan, ja siel pääs semmosee mestaa mis lukee kohdalla "gauges". eli ottaako mittaristo virran siitä? jotai tarttis keksii... koska ilmeisesti oranssi johto mikä käy irtonaisen säätimen sisällä jatkaen siitä sitten laturiin, on latauksen merkkivalo? ja ne kaks muuta piuhaa lentää vaan mäkeen, musta ja vihreä, ellen väärin muista. kyseessä siis motorolan laturi ja säädin, jotka sai siirtyä delco romun tieltä...



viisaiden neuvoja vähän kaivattais? thanks jo etukäteen!

american sähköjen kanssa päänsärkyä...

Lähetetty: Pe Marras 14, 2008 5:13 pm
Kirjoittaja juhap
Keltainen menee bensa ja lämpömittarille. En sitten tiedä oliko sen päässä jokin muu kuin 12V vai oliko tämä 12 V tarkemmin suojattua (tai jotakin)

american sähköjen kanssa päänsärkyä...

Lähetetty: Su Marras 16, 2008 2:19 pm
Kirjoittaja American67
okei... nyt tietää jo senkin :D mihis se keltane pitäs kytkee nyt ku se säädin läks mäkee? tai mihin sen voi laittaa...

american sähköjen kanssa päänsärkyä...

Lähetetty: Su Marras 16, 2008 8:18 pm
Kirjoittaja raipe
ku oon itte vaihtanu latureita nykyaikaisempiin niin vaan kaks johtoo lähtee uudelta laturilta. eli paksu virtajohto startillekko och siitä jatkuu akulle? och toinen kojelaudan latauksen merkkivalo voilaaaa ja o pelittäny. ylimääräiset piuhat teipattu/kutistesukka och piilotettu nippuun.

american sähköjen kanssa päänsärkyä...

Lähetetty: Ma Marras 17, 2008 10:40 am
Kirjoittaja stidi


Keltainen piuha vanhassa jännitteensäätiimessä on latausvalon piuha, kaksi ylim. piuhaa on säätimen syötöt. Sen takia se on kytkentäkaaviossa kirjattu gauges sulakkeen alle, koska kaikki mittariston syötöt kulkevat virtalukon kautta saman sulaketta myöten. Samalla laturi saa siitä herätysvirran. Eli sun tapauksessa käytä sitä piuhaa virtalukon kautta herätysjohtona ja laturin merkkivalo saa plussasyöttönsä mittaritaulusta ja miinussyöttö tulee laturille.

Oot varmaan jo hokannu et Motorolas merkkivalovarotusta hoitaa käämi, johon indusoituva jännite irrottaa maakosketuksesta sillon kun akusyöttöön syntyy riittävä (akkua korkeampi) jännite?





american sähköjen kanssa päänsärkyä...

Lähetetty: Ke Marras 19, 2008 7:48 pm
Kirjoittaja raipe
tämönen tuli tänään ostettua



sopii suaraan vanhoihin kiinnikkeisiin

http://file.jaatiedostosi.com/8qh3_h/laturi_001.jpg  " alt="" />

samasta tukusta saa uusia startteja kutos och kasikoneisiin.

kutosen startti tais olla jotain 130 ekee.

american sähköjen kanssa päänsärkyä...

Lähetetty: To Marras 20, 2008 8:04 am
Kirjoittaja stidi
Olletikin modärni malli josta lähtee vähintään 90 ämpäriä?

Kui mä en muista et kutosen ja kasin kiinnikeet poikkeis mitenkää toisistaan? Oks mul pahanlaatunen dementia?

american sähköjen kanssa päänsärkyä...

Lähetetty: To Marras 20, 2008 8:11 pm
Kirjoittaja raipe
Olletikin modärni malli josta lähtee vähintään 90 ämpäriä?

Kui mä en muista et kutosen ja kasin kiinnikeet poikkeis mitenkää toisistaan? Oks mul pahanlaatunen dementia?



tästä lähtee vaan 70 nappoo





startin,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

american sähköjen kanssa päänsärkyä...

Lähetetty: Pe Marras 21, 2008 6:31 am
Kirjoittaja A-V
Olletikin modärni malli josta lähtee vähintään 90 ämpäriä?

Kui mä en muista et kutosen ja kasin kiinnikeet poikkeis mitenkää toisistaan? Oks mul pahanlaatunen dementia?



tota tota, mä olen nähnyt tuohon AMC:n kasiin kahta erillaista kiinnikettä joista toiseen menee Motorola ja toiseen Delco-Remy. Voi hyvin olla että toi Motorolan kiinnike on sama kutosessa ja kasissa.

american sähköjen kanssa päänsärkyä...

Lähetetty: Pe Marras 21, 2008 6:31 am
Kirjoittaja stidi
No kyl normaali käytos 70 riittää oivallisesti ja se mitä ei heitä harakoille tuntuu pedaalin alla, noin niiku teoriassa, käytännössä kukaan sitä huomaa ku korkeintaan besamakilla.