Cherokeen lämppärin letkut ristissä?
Cherokeen lämppärin letkut ristissä?
Onko merkitystä, kumpi lämppärille menevistä letkuista on ala tai ylälähdössä? Mulla näyttäis menevän letkut jotenkin ristiin lähellä paisuntasäiliötä. Vaikuttaako lämppärin toimintaan jos vaihtaa letkut toisinpäin? Kabiini vois olla talvella vähän lämpimämpikin!
Cherokeen lämppärin letkut ristissä?
On merkitystä!!
Letkut menee niin, että termarikopasta pitää mennä kennon alimpaan liitokseen tulipellissä!!
EDITTIÄ: eli termari letku -> T-kappale, joista yksi letku paisarille ja toinen letku -> tulipeltiin alimpaan!! Ja alimmasta -> t-kappaleeseen joista toinen paisarin alimpaan ja toinen letku -> vesipumpun putkeen!! Tämä siis 4.0L6 87-90!!
Letkut menee niin, että termarikopasta pitää mennä kennon alimpaan liitokseen tulipellissä!!
EDITTIÄ: eli termari letku -> T-kappale, joista yksi letku paisarille ja toinen letku -> tulipeltiin alimpaan!! Ja alimmasta -> t-kappaleeseen joista toinen paisarin alimpaan ja toinen letku -> vesipumpun putkeen!! Tämä siis 4.0L6 87-90!!
Cherokeen lämppärin letkut ristissä?
Eli on ne letkut oikein, edellinen omistaja ilmeisesti ottanut hanan välistä pois (?) ja tehnyt liitoksen siihen kohtaan. Tästä syystä letkut menee "ristiin".
Illalla tuli sitten enemmän ongelmia: emäntä tuli hevoskopin kanssa maneesilta ja minä ihmettelemään kun sauhu nousee konepellin alta... Puolitoista vuotta sitten vaihdettu vesipumppu alko vuotamaan!
En tiedä mikä sen rikkoi näin nopeesti, hihnakin oli niin löysällä että käynnityksen jälkeen pyrki vinkumaan. Eipä siinä muu auttanut kun tiluuttelemaan Jamantilta uutta pumppua!
Illalla tuli sitten enemmän ongelmia: emäntä tuli hevoskopin kanssa maneesilta ja minä ihmettelemään kun sauhu nousee konepellin alta... Puolitoista vuotta sitten vaihdettu vesipumppu alko vuotamaan!
En tiedä mikä sen rikkoi näin nopeesti, hihnakin oli niin löysällä että käynnityksen jälkeen pyrki vinkumaan. Eipä siinä muu auttanut kun tiluuttelemaan Jamantilta uutta pumppua!
Cherokeen lämppärin letkut ristissä?
Eipä siinä muu auttanut kun tiluuttelemaan Jamantilta uutta pumppua!
Uusi pumppu on jo matkalla :o
Cherokeen lämppärin letkut ristissä?
Mulla oli vähän saman suuntaisia ongelmia omassani. Huomasin, että lämmön säätövipu siellä vaijerin päässä (oikealla kojelaudan alla) ei liikkunutkaan loppuun asti. Käsin kun väänsi loppuun saakka, niin lämmön tulo parani. Joskaan ei siitä koskaan mitään saunaa saanut mutta sentään tarkeni.
Cherokeen lämppärin letkut ristissä?
Kannattaa ensin kokeilla huuhdella kuumalla vedellä se kenno, edestakasin KUUMAA vettä, ei täydellä verkon paineella!! Paskaa lähtee ja lämmönluovutus paranee huomattavasti (just alkuviikosta puhelimitse jollekkin neuvoin tämän ja parani kuulema huomattavasti!!!)!!
Cherokeen lämppärin letkut ristissä?
Joo,mulla on työn puolesta "huoltopesuri" jolla sais kuuman pesuaineveten kiertämähän kennon läpi vaikka moneksi tunniksi. Pitääs vaan saara se kenno ensin kätehe....
Onhan siellä ne liitännät konehuoneessa, miksi se pitäis purkaa autosta pois??? Kauhee duuni purkaa koko kojetaulu!!