Sivu 1/3

Jeep wagoneer/cherokee???.

Lähetetty: Ti Joulu 02, 2008 2:43 pm
Kirjoittaja hentpe
FSJ Jeeppi on ihan mukava harraste kohde. Jeep käytti monesa kohtaa ihan vastaavia rakenneratkaisuja kuin kolme suurta.



Yksilöitä on Suomessa melko paljon ja hinnatkin melko kohtuullisia. Suurin ongelma vanhoissa suomiyksilöissä on ruoste. Takaluukun alareuna ja rungon/kori takaosa ne pahimmat paikat.



Osien saatavuus on ihan hyvä. Jenkeistä tilamalla saa melkein mitä vain ja Suomestakin löytyy osia ihan helposti.

Jeep wagoneer/cherokee???.

Lähetetty: Ti Joulu 02, 2008 4:57 pm
Kirjoittaja pekka
3 lovisessa ykkönen on melko piiiitkä, eli hiukan rajoittaa toimintaa.



Yleisenä neuvona; hyväpeltisestä kannattaa jo huikan maksaakkin.



258 on lähes idioottivarma laitos ja vielä kun siihen tuuppaa motocraftin sytkän, niin elämä helpottuu entisestään.



Ajoltaan XJ on paljon miellyttävämpi (helpompi), mutta kyllä tollaseenkin tottuu.



Takalasi ja sen pohja kisko on yks hyvin paljon riesaa aiheuttava kohta, ne on jokseenkin järjestäen irtiruostuneita.



Lämpöä tuntuis tulevan tarpeeksi, mut katotaan nyt kunhan pakkasia tulee.



Kulutukseen en vielä sano mitään, katotaan jahka saan leiman ja auton ajoon. ...toivottavasti huomenna...



Tankkaaminen on aivan vi**n rasittavaa, täytyy lirutella ja pistooli juuri oikeassa asennossa.  Ja silti tökkii.



Myynnissä olevista yksilöistä toi Rebel 70:n tilaihme on tuttu ja jos välimatka ei rasita, niin siihen kannattaa tutustua.

Jeep wagoneer/cherokee???.

Lähetetty: Ti Joulu 02, 2008 6:22 pm
Kirjoittaja pekka
3 on suora.

Hyvin pystyy vauhdin pitämään, 100 menee alle puol kaasulla.

Jeep wagoneer/cherokee???.

Lähetetty: Ke Joulu 03, 2008 6:19 am
Kirjoittaja Jeep-Ukko
Omia kokemuksia...

------



258 L6, sillä jeepin omalla Motograftin kärjettömällä, ei mitään huollon tarvetta virtapuolella, toimi hyvin.



Carterin 2 kurkkuisen virityksen (molemmat läpät aukesi samalla akselilla, perus jenkki malli) heitin mäkeen ja laitoin jonkun Nissanin tai vastaavan 2 kurkkuisen kaasarin (alipaineella aukeaa se toinen).

Kulutus oli matka/kaupunki seka ajossa noin 15l/100km, 35x12,5x15 renkailla, ja minun mielestä silti vääntöä löytyi tarpeeksi.

Carterilla kulutus oli jotain 20 litraa ja yli. Tosin potkuakin oli paljon enempi.



Vaihteisto 3 manuaali, ihan toimiva normi käytösssä, mutta maastossa ei tee mitään, kytkin on kovilla, varsinkin isoilla renkailla.

Ja sitten kun oli vakio 3,54 välitykset perissä, isoille renkaille liian pitkät.



Jakolaatikko oli D20, perus kestävä, hyvä toimiva. Joskus hitaan/nopeen välinen vaihto takkuaa, mutta kun oppii, niin onnistuu...



Perät D44, vakio välitykset tosiaan 3,54.

Takana kitkalukko. Itsellä toiminut kaikissa hyvin, mutta yleensä kuulee että monellakaan ei toimi.



Lämmintä piisaa hytissä ja paljon.



Kannattaa ostaa. Hitsattavaa yleensä tuppaa olemaan, mutta jos ostaa valmiiksi hitsatun, niiin siitä kannattaa tosiaan jo vähän maksaakin...

Jeep wagoneer/cherokee???.

Lähetetty: Ke Joulu 03, 2008 6:33 am
Kirjoittaja tl
Juu rebelin autosta tuli jo tänään soiteltua, välimatka ei ainakaan ole este itse kun asustelen tässä etelä-savossa 100km päässä. Onko kutosella olevia olemassa automaatilla? milläs vaihteistolla oli ne maahantuotaessa suomessa dieselöidyt(vaikka niitä en ole myynnissä nähnyt). Miten tuollanen kolmivaihteinen kulkee esin matka ajossa? voiko pitää normaali maantienopeudet?



Alunperin kutoskoneiset manuaalilla ja kasit tomaatilla, jälkiasennuksia voi olla sitten mitä vaan. Kiva auto joka tapauksessa, harrastekäytössä, jokapäiväisessä ajossa alkaa korkea kulutus jossain vaiheessa tuntumaan jos vähänkin tulee kilometrejä, toisilla ennemmin toisilla myöhemmin ;D

Jeep wagoneer/cherokee???.

Lähetetty: Ke Joulu 03, 2008 8:25 pm
Kirjoittaja Pitu
Jos toi kulutus (käyttöauto) on merkittävätekijä niin kannattaa kattella 80-luvun alkupuolen Cheroja.



Ovat jo kärjettömällä sytkällä ja 4v-manuaalilla. Eli kulutus merkittävästi piemempi. Mulla oli -83:ssa ~11-13 l/100



Miinuksena oli alipaineohjattu lämmitysilma puhalsi jalkoihin tai tuuliasiin  ::)



Toi -83 4,2+ 4v. man meni muuten pienemmällä kulutuksella kun toi kesällä seisontaan joutunut -93 XJ 4,0+aut.

Jeep wagoneer/cherokee???.

Lähetetty: To Joulu 04, 2008 7:15 am
Kirjoittaja JAMANT


Ovat jo kärjettömällä sytkällä ja 4v-manuaalilla. Eli kulutus merkittävästi piemempi. Mulla oli -83:ssa ~11-13 l/100




Pakko sekaantua tähänkin!!

Kaikki Jeepit on tehtaalta tullu vakiona kärjettömällä sytytyksellä vuodesta -74 lähtien, eli ei vaikuta polttoaineenkulutukseen!!!

Ja miten se nelivaihteinen alentaa polttoaineenkulutusta verrattuna kolmevaihteiseen?? Suurin vaihde on molemmissa suora (ei ylivaihde) eli ei vaikuta sekään kulutukseen!!