Sivu 1/2

Mikä öljyputkiviritys?

Lähetetty: Ti Huhti 18, 2006 11:19 am
Kirjoittaja juhap
Netistä löytyi tälläinen...




Mikä öljyputkiviritys?

Lähetetty: Ti Huhti 18, 2006 4:06 pm
Kirjoittaja Hate
Öljykanava pumpulta tulee tohon lohkon etupäähän josta se jakautuu molemmille puolille nostajakanaviin. Nostajakanavista öljy menee runkolaakereille ja edelleen kiertokangen laakereille. Tuon lisäputken tarkoitus on kuljettaa öljy nopeammin kahdelle takimmaiselle runkolaakerille. Kaksoisnipan reikä pitää porata ja jengata kuutos ja kasi pyttyjen imunostajien väliin. Ohi eikä läpi kannata porata,muuten saa heittää lohkon meneen. Vähä stressas tehdä tohon 390:iin mut hyvin on toiminu,ton lisäksi kannattaa olla lisävoiteluputki jakajanrattaille sekä tuplaimulinjat öljypumpulle ja n.7L öljypohja. Itte öljypumppuhan AMC:n kasissa tuottaa vakiona riittävästi mutta pickupin putki on liian ahdas n:13mm kun pitäis olla tolla tuotolla väh.19mm tai 16mm tuplaputkena. Nämä parannukset on välttämättömiä jos konetta kierrättää yli 6500rpm. Ittellä on maalis kierrokset 8200 ja laakerit on pinnoiltaan kuin uudet n.60 lähdon jälkeen.

Mikä öljyputkiviritys?

Lähetetty: Ti Huhti 18, 2006 6:48 pm
Kirjoittaja KK
Hyvä sepustus Hatelta! Vaikka olen noita jenkkisivuja asiasta lukenut ja mulla on jo vuosia ollut kaikki mainitut kilkkeet hyllyssä odottaen 401:n avaamista, niin kiva lukea tuollaista. Lisäx tuo pickup-juttu oli mulle uutta tietoa,thanks! Ja ne lisä valumareiät vielä tuonne nostajalaaksoon,niin se on siinä.

Mikä öljyputkiviritys?

Lähetetty: Ke Huhti 19, 2006 4:46 am
Kirjoittaja juhap
Voiskos noista muutoksista saada ihan kuvallisen ohjeen tänne sivustoille. Voisi olla helpompaa aloittaa lohkon kairaaminen paikasta jos toisestakin. Tarkat paikat ja muut seikat...



Putki ja nippa hässäkän voi tietysti ostaa vauhtiputkista, mutta mitä osia siellä voisi käyttää. Putkien halkaisijat ja nippojen mallit olisi hyvä tietää...

Mikä öljyputkiviritys?

Lähetetty: Ke Huhti 19, 2006 5:37 am
Kirjoittaja KK
Mä olen kyllä hävittänyt kaikki linkit aiheeseen, mulla on kyllä paperilla kuvia ja tekstiä, muttei skanneria. Luulis löytyvän jostain AMX-fileistä hakemalla esim oiling modifications tms hakusanoilla tai sit joku ystävällinen lukija laittaa linkkejä tänne.

Mikä öljyputkiviritys?

Lähetetty: Ke Huhti 19, 2006 6:17 am
Kirjoittaja JAMANT
Ja jos niitä pick-up -putkia tarvitaan, uusia löytyy hyllystä (niitä orkkis-malleja, yksiputkisia! Saakos mistään valmiita kaksiputkisia??)

Mikä öljyputkiviritys?

Lähetetty: Ke Huhti 19, 2006 7:41 pm
Kirjoittaja Hate
Tuplalinja tarkoittaa lähinnä esim.Milodonin lohkon ulkopuolista systeemiä. Sen kuten muutkin oon väsänny hydrauliliikkeen tarpeista. Nyt kun toi kone on vielä palasina niin voisin ottaa muutamat kuvat ja pistää tänne kunhan kerkeen. t:HT

ps. kuinkas ne kuvat saa tuolta esim. msn:stä näkymään täällä niinku toi juhap:n kuva?

Mikä öljyputkiviritys?

Lähetetty: To Huhti 20, 2006 5:51 am
Kirjoittaja juhap
Linkitin kuvan "ominaisuudet" ikkunasta sen www-osoitteen tämän tekstiruudun yläpuolella olevalla "lisää kuva" painikkeen avulla.

Mikä öljyputkiviritys?

Lähetetty: To Huhti 20, 2006 10:06 am
Kirjoittaja karzi

Mikä öljyputkiviritys?

Lähetetty: Pe Touko 19, 2006 10:09 pm
Kirjoittaja Hate
http://s67.photobucket.com/albums/h320/amc390/?action=view¤t=amc390007.jpg

liitin on vähä karu kun sitä piti madaltaa aikoinaan kun kone oli kiinni '68:ssa, letkujen ja liittimien sisämitat on 16mm, öljypohjan sisällä kaksoisnippojen päässä on metallisilla nippusiteillä kiinni vaimon entisen spagettisihdin verkkoa,itte pohjan kasvatin 7 litraseksi.



http://s67.photobucket.com/albums/h320/amc390/?action=view¤t=amc390002.jpg

Lohkon sisällä öljykanava johon pick-upin putki kiinnittyy on tulpattu molemmista päistä kierretulpalla(etupäässä kanava pitää kierteistää ja tulppa kiertää ohi uuden alhaalta päin tulevan kanavan. Letkussa oleva messinkinen pötikkä on paineilmaverkostoissa käytetty takaiskuventtiili jonka tehtävänä on estää öljypumpun tyhjeneminen moottorin ollessa sammuksissa.



http://s67.photobucket.com/albums/h320/amc390/?action=view¤t=amc390001.jpg

Alumiinipalikan sahasin vannesahalla muotoon  ja porasin siihen metabolla tarvittavat öljykanavat. Palikka oli aluksi 50mm paksu mut se piti madaltaa n.30 milliseks kun öljyfilsa otti runkoon kiinni.

Jakajanrattaan putken tein sisämitaltaan 2mm jarruputkesta jonka pään leikkasin putkileikkurilla jolloin se supistui n 1mm. Putki on kopassa kiinni helminipalla jonka läpi se menee n. 5cm ja loppuu n.2-3mm päähän jakajanrattaasta.