Ensin tuli mieleen hydraulinostajat, mutta jos öljynpaineenmerkkivalo välkyttelee tyhjäkäynnillä, diagnoosisi taitaa olla oikea.
Pumpunvaihto tosiaan öljypohjan kautta, pari ruuvia auki, vanha tiiviste pois, uusi tiiviste tilalle. Pumpunakselin hahlo samassa asennossa kuin vanhassa pumpussa jotta se sopii virranjakajan akselin päähän.
Americaanista joutuu nostaa konetta ylöspäin jotta öljypohja mahtuu pois.
Luulen että uusia saa ihan Suomestakin (Jamant?), mä oon vaan tarkastanut vanhan ja ajanut niillä.
Hyllyssä noita käytettyjä useampia.
RS
232 naputtaa, öljypumppu sökö?
232 naputtaa, öljypumppu sökö?
av_hudson kysyi ja sai vastauksen, öljypohjantiivaria hyllyssä (useampiakin), mutta öljypumpun saa ensiviikonloppuun, kunhan tiedetään perjantaiksi, tilataanko (lähtee viikkotilaus perjantaina, kun ei viitti enää tällevuodelle tehdä tilausta ja ensiviikkokin on repaleinen työviikko ja muutakin tilattavaa olis), tukussa näytti olevan noita pumppuja kaksi kappaletta!!!!
232 naputtaa, öljypumppu sökö?
tuntuu kyllä oudolta että viidenkympin jälkeen VASTA alkaa kuuluun mekkalaa. mun miälestä pitäis kuulua mekkalaa jo paljon aikasempaa. kaikkihan on tiätysti mahdollista,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
232 naputtaa, öljypumppu sökö?
Voi olla esim. kiertokangen laakeri, joka kolisee ja päästää ölynpainetta karkaamaan. Voi yrittää todentaa katsomalla onko laakerin mujua öljyssä ja suodattimessa. Eli suodattimesta peltikuori auki ja paperia tutkimaan, jos on laakerimateriaalia.
232 naputtaa, öljypumppu sökö?
Laakerii mäki veikkaisin eikä se kai hirmuvaikeeta olis vaik väliaikasen painemittarin asennus. Ihan vaan siihen koneen kylkeen ? Jos paineet on kadoksissa jo tyhjäkäynnillä kylmänä ni taitaa kkampiakselin ja kiertokankien laakerit olla työkohde numero 1.
232 naputtaa, öljypumppu sökö?
Mites tämmönen triviaaliajatus: Koska oot vaihtanut öljyt viimeksi? Jos vaikka kaasari tulvii voipi ölperin sekaan mennä niin paljon bensaa, että ohenee rajusti ja sit käy noin..... siis on käynyt ittellä noin.
T
T