American 220 '65 - sekalaiset kysymykset
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: Ma Joulu 22, 2008 4:07 am
American 220 '65 - sekalaiset kysymykset
Aloittelevana Rambler-harrastelijana tulee varmaan liuta kysymyksiä mieleen ainakin tässä matkan varrella, niin pistetään nyt sitten vaikka oma topicci näille meikäläisen uteluille ni ei tarvi joka kerta uutta tehä ku tullee jottain mieleen...
Ensinnä, olenko oikeassa kun väitän että mun autossa taitaa olla väärä ratti kun se on tuommoinen kuten seuraavassa linkissä: http://www.amccf.com/members/sjj_67rebel_sisusta.jpg
Toiseksikin, oottako poistanu ovenkahvoja ja millasilla metodeilla? Itellä puuttuu kuskinoven ulkokahva ja lukkopesä, ja osienmetsästystä helpompana ratkaisuna aloin miettiä kahvojen parturointia. Yksi kysymysmerkki on myös kahvattomuus talvikäytössä. Sillointällöin kun Suomen talvessa tuppaa tiivisteet jäätymään ja ovi pysyy siinä sijoillaan jos ei kahvasta temmo täpöllä. Auttaako tuohon joku silikoonisuihke tiivisteisiin, ja ovitolppiin hitsatut venttiilinjouset tms. joiden avulla ovi ikäänkuin pongahtaisi auki kun napista painaa? Autolla kun näillänäkymin olisi tarkoitus ajella myös talvisin kunhan se tuostaa valmistuu...
Ensinnä, olenko oikeassa kun väitän että mun autossa taitaa olla väärä ratti kun se on tuommoinen kuten seuraavassa linkissä: http://www.amccf.com/members/sjj_67rebel_sisusta.jpg
Toiseksikin, oottako poistanu ovenkahvoja ja millasilla metodeilla? Itellä puuttuu kuskinoven ulkokahva ja lukkopesä, ja osienmetsästystä helpompana ratkaisuna aloin miettiä kahvojen parturointia. Yksi kysymysmerkki on myös kahvattomuus talvikäytössä. Sillointällöin kun Suomen talvessa tuppaa tiivisteet jäätymään ja ovi pysyy siinä sijoillaan jos ei kahvasta temmo täpöllä. Auttaako tuohon joku silikoonisuihke tiivisteisiin, ja ovitolppiin hitsatut venttiilinjouset tms. joiden avulla ovi ikäänkuin pongahtaisi auki kun napista painaa? Autolla kun näillänäkymin olisi tarkoitus ajella myös talvisin kunhan se tuostaa valmistuu...
American 220 '65 - sekalaiset kysymykset
Juu, sulla on uudemman ratti, kuuluis olla tollanen

kahvojen parturoinnista en sano mitään, mut kahvoja on kyllä ihan mukavasti saatavilla.

kahvojen parturoinnista en sano mitään, mut kahvoja on kyllä ihan mukavasti saatavilla.
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: Ma Joulu 22, 2008 4:07 am
American 220 '65 - sekalaiset kysymykset
Jees, pitääpä metsästellä siihen tuommonen orkkisrinkula, tai vaihtoehtoisesti Grantin helemiäisratti :D
ja ehkäpä se kahva ja lukot, jos niitä on helposti kerta saatavilla.
ja ehkäpä se kahva ja lukot, jos niitä on helposti kerta saatavilla.
American 220 '65 - sekalaiset kysymykset
Lukkoja saa uutena ja kahvan vaikka multa, kun keväällä vaihdan omaani paremmat.
American 220 '65 - sekalaiset kysymykset
Itse toteutin tuon kahvojen poiston omaan 65:een sorvauttamalla sopivan metalli tapin ja putken. Putki ja tappi sorvataan niin, ettei tappi pääse tulemaan ulos. Välystä pitää olla kuitenkin sen verran, että tappi liikkuu kauniisti eikä takerra. Putki tulee kiinni ovenkahvan reikään alkuperäisen painonapin kohdalle. Tappi painaa sitten lukkolaitteen avausvipua oven sisällä samoin kuin alkuperäisen kahvan nappikin. Tapin ja vivun väliin laitoin jousen joka palauttaa tapin ja pitää sen räminöittä paikallaan. Lukkosylinterin jätin kuskin oveen mutta poistin kokonaan hantin ovesta.
American 220 '65 - sekalaiset kysymykset
Ovenkahva löytyy myös Hyvinkäältä, tarvittaessa.
RS
RS
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: Ma Joulu 22, 2008 4:07 am
American 220 '65 - sekalaiset kysymykset
Elikkäs, mistä päin autoo nuo kaikki tarvittavat numerot löytää, runkonumerot ynms. Kuskin ovesta löysin yhen lätkän ja oikeen sisäloksun päältä toisen. Loksun päällä lukee P112806. Ovessa on tämmönen:
011912
6505
522-C
05-A
E018025
Mitäs nuo nyt sitten tarkottaa? Autoon ei oo papereita, ja kilpiinhän se pitäs saada. Eli minkä numeron perusteella voin ruveta kyseleen AKE:sta tietoja, ja missä se runkonumero sijaitsee kun sehän vissiin helpottaa asiaa paljolti...
011912
6505
522-C
05-A
E018025
Mitäs nuo nyt sitten tarkottaa? Autoon ei oo papereita, ja kilpiinhän se pitäs saada. Eli minkä numeron perusteella voin ruveta kyseleen AKE:sta tietoja, ja missä se runkonumero sijaitsee kun sehän vissiin helpottaa asiaa paljolti...
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: Ma Joulu 22, 2008 4:07 am
American 220 '65 - sekalaiset kysymykset
Tän verran löysinki jo: http://www.amcyclopedia.org/node/16#unitbodyid
011912 = ?
6505 = 4dr 220?
522-C = musta-harmaat kangaspenkit?
05-A = Legion Blue akryyliväri?
E018025 = valmistuspaikka itälinjalla Kenoshassa + juokseva numero?
Mutta se on vielä auki että onko se iskaritolpassa oleva numero se runkonumero minkä perusteella lähden papereita tilaamaan?
011912 = ?
6505 = 4dr 220?
522-C = musta-harmaat kangaspenkit?
05-A = Legion Blue akryyliväri?
E018025 = valmistuspaikka itälinjalla Kenoshassa + juokseva numero?
Mutta se on vielä auki että onko se iskaritolpassa oleva numero se runkonumero minkä perusteella lähden papereita tilaamaan?
American 220 '65 - sekalaiset kysymykset
ymmärtääkseni kyllä, eli se kirkkaalla metallilätkällä sisälokarissa oleva numero on tehtaan valmistenumero (VIN).
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: Ma Joulu 22, 2008 4:07 am
American 220 '65 - sekalaiset kysymykset
Semmosta tuota tuli taas mieleen että onko näissä vehkeissä ruukannu olla meistettyä runkonumeroa jossain kun isot pojat puhuupi että semmonen pitäs olla ku menee kilvittämään.