Sivu 1/3

uusi nokka ketju ropleema...?

Lähetetty: To Tammi 29, 2009 7:26 am
Kirjoittaja Cassu
Uuden nokka ketjun alarattaassa, eli se mikä tulee kampuraan kiinni, on kolme hahloa, vanhassa oli yksi. Hahlojen kohdalla on merkinnat 0 (nolla) A ja R... Eikös se nolla ole se oikea hahlo...? ja mtä A ja R merkkaa???

uusi nokka ketju ropleema...?

Lähetetty: To Tammi 29, 2009 8:50 am
Kirjoittaja tl
nokan saa asetettua 4 astetta aikaselle, nollaan tai 4 astetta myöhäselle, ylärattaassa on vastaavasti myös 3 merkkiä

uusi nokka ketju ropleema...?

Lähetetty: To Tammi 29, 2009 10:58 am
Kirjoittaja Cassu
Ei tässä ylärattaassa kyllä ole kuin yksi merkki...?

Mitä hyötyä siitä aikaisesta ja myöhäsestä on?

uusi nokka ketju ropleema...?

Lähetetty: To Tammi 29, 2009 11:37 am
Kirjoittaja tl
jaa niin sori siinä ylärattaassa onkin varmaan oma kiilaura jokaiselle säädölle.



aikaistamisella saadaan nostettua hieman puristussuhdetta kun imuventtiili sulkeutuu aikaisemmin ja myöhäistämisellä päinvastoin

uusi nokka ketju ropleema...?

Lähetetty: To Tammi 29, 2009 12:20 pm
Kirjoittaja Cassu
jaa niin sori siinä ylärattaassa onkin varmaan oma kiilaura jokaiselle säädölle.




Tuleeko kiilarauta nokan mukana, koska nokka rattaiden mukana ei tullut...?



kuva rattaista:





uusi nokka ketju ropleema...?

Lähetetty: To Tammi 29, 2009 12:26 pm
Kirjoittaja CULMALA
Nokassa on kiinteä kiila, jos ei ole otetaan vanhasta nokasta tai ostetaan erikseen. Ei ole normaalisti kummankaan sarjan mukana irto-osana. Joku tietty korjaa kohta, kun en aina kaikkee muista...

uusi nokka ketju ropleema...?

Lähetetty: To Tammi 29, 2009 1:08 pm
Kirjoittaja tl
Joo nyt kun näki kuvan niin tarkennetaan, eli noi kiilaurat ja merkit on kaikki tossa alapyörässä, eli laitetaan yläpyörän merkin kanssa kohdakkain vastaava merkki mikä on siinä kiilaurassa joka on käytössä.

uusi nokka ketju ropleema...?

Lähetetty: To Tammi 29, 2009 1:25 pm
Kirjoittaja Cassu
Mun jeeppi kirjassa lukee että 20 noita ketjun pinssejä merkkien väliin (kuvassa 20 pinssiä välissä) eikö se siis pysy aina samana?

Onko mitään riskiä, jos laittaa aikaiselle tai myöhaiselle ajoituksen, että rikko venttilejä, työtötankoja tai vastaavaa?

Mun uuden nokan nosto on 0,500 in. ja alukansien Maximum Valve Lift (in): 0.580 in.

uusi nokka ketju ropleema...?

Lähetetty: To Tammi 29, 2009 1:56 pm
Kirjoittaja tl
Joo eiköhän noissa hammasluvut oo aina samat.



Ei toi 4 astetta luulisi niin paljon vaikuttavan että venttiili ottais mäntään kiinni, mutta tää on sitten ihan mutua kun en tiä paljonko siellä venttiilin ja männän välissä on tilaa ja kuinka kohdalleen esim kampuran kiilaura on koneistettu. Astelevyllä ja heittokellolla sais mitattua todellisen ajotuksen.

uusi nokka ketju ropleema...?

Lähetetty: To Tammi 29, 2009 2:17 pm
Kirjoittaja RamiS
Mun silmään niin A kuin R on samaan suuntaan nolla kohdasta sivuun, A 2 hammasta ja R 3 hammasta?



RS