Sivu 1/2

Jeep WJ 4,7 vikisee

Lähetetty: Ti Helmi 10, 2009 11:42 am
Kirjoittaja ScaliS
joku alustan pusla??

Jeep WJ 4,7 vikisee

Lähetetty: Ti Helmi 10, 2009 11:52 am
Kirjoittaja JAMANT
Etukardaanin vakionopeusnivelen kumi???

Jeep WJ 4,7 vikisee

Lähetetty: Ti Helmi 10, 2009 1:33 pm
Kirjoittaja lucifer74
- Iskarit (töyssyissä loppuu)?

- Kivi jarruissa (jarruttaessa hiljenee)?

- Etupyörän laakeri (käännöksissä hiljenee)?

- Etu/takakardaanin liuku väljä/kuiva?



Noi nyt tulis ekana mieleen. :-?

Jeep WJ 4,7 vikisee

Lähetetty: Ti Helmi 10, 2009 3:12 pm
Kirjoittaja JAMANT
- Iskarit (töyssyissä loppuu)?

- Kivi jarruissa (jarruttaessa hiljenee)?

- Etupyörän laakeri (käännöksissä hiljenee)?

- Etu/takakardaanin liuku väljä/kuiva?



Noi nyt tulis ekana mieleen.  :-?



Ei ole liukua, kun on vakionopeusnivelet molemmissa päissä!!! Nivelissä on itsessään se liukuominaisuus!!!



Ja se herkkä paikka noissa on nimenomaan sen etukardaanin takanivel!!! Ota koeajolenkille etukardaani pois!!!

Jeep WJ 4,7 vikisee

Lähetetty: Ti Helmi 10, 2009 7:49 pm
Kirjoittaja rebel70
Mulla on tuossa omassa vikinä tyhjäkäynnillä ja se kuuluu joskus ajaessakin. Ei tullu koneesta tai pellin alta. Tänään hokasin lootaöljyjä tarkistaessa että vikinä tulee lootan kannatin kumista tai jostain varresta. Ruikin rost offia kannakkeisiin. Katotaan jos häviää. Täytyy sit tarkemmin katella ajan kans että mikä se tarkalleen vikisee...

Jeep WJ 4,7 vikisee

Lähetetty: Ke Helmi 11, 2009 6:44 am
Kirjoittaja A-V
ööö. tossa tuli mieleen elävästi porukoiden firebird. siinä oli aikoinaan orkkis-jarrupaloihin jenkit viisaudessaan pistäneet 'kulutusmittarin' eli sellanen rautalätkä joka hankaa jarrulevyä kun palat ovat kuluneet 'liikaa'. Vitsi tuossa oli se että alkoi vikistä käytännössä kun palaa oli jäljellä vielä 2/3. Sillon kun palat vaihdettiin uusiin niin napsein sivareilla ko. peltilätkän pois kokonaan - jarrut kuitenkin katsotaan joka vuosi.



rengas pois eestä ja pyörittele levyä ja kattelen hiukan paloja...



toinen on et jarrupalat voivat 'lasittua' ja materialistaan riippuen kitistä etenkin jos ajo on lähinnä pintajarrutuksia. vois kokeilla myös pari kunnon 'kulutus' jarrutusta.



kolmas ja mielestäni todennäköisin on joku pyörälaakeri (tai tuo jamantinkin ehdottama etukardaanihässäkkäkin kuulostaa kovin uskottavalta itse asiasta mitään tietämättömänäkin).

Jeep WJ 4,7 vikisee

Lähetetty: Ke Helmi 11, 2009 10:07 am
Kirjoittaja JAMANT


Onkos tuon etukardaanin irroitus kova homma?




Se on helppo irroitettava, molemmissa päissä kuusi ruuvia irti ja kampeat etupään irti (vaatii voimaa ;) ) ja sitten takapää tuleekin jo melkein itsestään!!