Sivu 1/1

Cheron akku

Lähetetty: La Helmi 21, 2009 2:59 pm
Kirjoittaja lucifer74
Kuinkas iso patteri tohon tarvitaan sekä Ah että fyyfsiset mitat?

Cheron akku

Lähetetty: La Helmi 21, 2009 5:16 pm
Kirjoittaja pekka
Perus 60-70Ah akku piisaa, voi laittaa hiukan isommankin. Mittojen puolesta on melkoisen vapaata, luulempa et kaikki ton teholuokan akut mahtuu hienosti paikkaansa.

Cheron akku

Lähetetty: Ti Helmi 24, 2009 4:55 pm
Kirjoittaja hentpe
Transitin 72Ah akku oli ainakin vanhan mörkön akkutelineeseen liian pitkä (siinä suhteessa, et olis mennyt niiden reunojen sisäpuolelle). Kun antoi vaan tulla reunasta ulos niin ei ongelmaa. Napaisuus oli tietysti päinvastoin kuin hopassa mut hiukan johtojen reititystä modaamalla sopi.

Cheron akku

Lähetetty: Ti Helmi 24, 2009 5:42 pm
Kirjoittaja Jeep-Ukko
Korkeus kannattaa muuten huomioida.



Itse olen käyttänyt noiden "kelta-mustien" koneiden akkuja.

Ovat noin 2-3 cm korkeampia kuin sellaiset yleisimmät normaali akut.

Nokka pellin tuki putket ottaa helposti napoihin kiinni.



Näissä yllä mainituissa korkeissa akuissa, nokkapellin tuki putket nojas akun pääly pintaa, ja navat meni sopivasti ohi molemmin puolin.

Cheron akku

Lähetetty: Ti Helmi 24, 2009 9:38 pm
Kirjoittaja juhap
Noissa Valmetti Jeepeissä on tehty tila valtavalle akulle. Mulla olisi semmoinen sisälokari jouten...



Jokohan alkoi ´joukkovaellus`?

Cheron akku

Lähetetty: La Helmi 28, 2009 10:35 pm
Kirjoittaja Enzo
Rullakennoakkua voin pelkästään kehua: -63 Cormickissa 4,3 L dieselkone on käynnistynyt Exide -rullakennoakun voimin jo vuodesta 2000. Tuntuu kestävän rakenteensa vuoksi tärinää aikas hyvin. Tavalliset levyakut olisi menneet vaihtoon tänä aikana ainakin kerran. Rullakennoakku oli halvempi, kuin kaksi 6V akkua, jollaiset traktorissa on ollut alunperin. Lisäksi akkua on käytetty sähkövinssin voimanlähteenä kymmeniä kertoja akun koskaan hyytymättä.