Sivu 1/1
Onko tämä todiste?
Lähetetty: Ke Huhti 08, 2009 10:49 am
Kirjoittaja stidi
Kun on aina kiertänyt huhja että uusi, tehokas öljy syö tiivisteet ja raiskaa mummot, enkä ole konsanaan samanlaista havantoa tehnyt, paitsi onko tämä ensimmäinen kerta?
Syntistä öljyä ei tästä voi syyttää, sillä Borg Warner on niin kauan kuin min'ä tiedän käyttänyt mobilin 220ppistä.
Mutta viime talvena, vähän senjälkeen kun vaihdoin laatikon öljyjäähdyttäjän letkut, alkoi laatikosta vuotamaan öljyä kuin härän kurkusta, mutta vain käynnissä, moottori sammuksissa laatikon pohja oli kuiva kuin beduiinin sandaali.
No, viikonloppuna nostin Marlinin kyljelleen ja pistin koneen käyntiin. öljyä alkoi pursua laatikon ja pohjan välistä liki välittömäsati. Kun en muuta keksinyt niin ei auttanut muu kuin öljypohjan tiivisteen vaihto.
Kun pohja oli irti, tarkistin pinnat ja vanhat tiivisteeen jqa kaikki näyttivät neitseellisiltä, paitsi että vuotokohdan tietämiltä tiiviste oli öljystä märkä.
Tiivisteen vaihdon jälkeen tein testikäynnistyksen, koska öljy loppui kesken ja puf, ei vuotoa, laatikko pysyi kuivana vaikka öljyä oli kyllä yli tiivisterajan.
Miten tiiviste voi tolla tavalla yhtäkkiä alkaa vuotamaan? onko mopiili laittanut uusia tiivisteensyöjäaineita myös ATFfään?
Onko muilla vasdt, kokemuksia ollut?
Onko tämä todiste?
Lähetetty: Ke Huhti 08, 2009 2:13 pm
Kirjoittaja pekka
Volsun lootassa käytin samaa öljaa ja siin ei ollu mitään ongelmaa vaihdon(kaan) jälkeen.
Onko tämä todiste?
Lähetetty: Ke Huhti 08, 2009 7:10 pm
Kirjoittaja lucifer74
Mobilista tiedä , mutta motoxin puolisyntinen ölppä ei pysy suikan lootassa vaan tunkee tiivisteliiman läpi. Sika kestää mutta muut ei. (sialla vedetty vuotokohdan päälle ja vuoto "siedettävää")
Onko tämä todiste?
Lähetetty: Ke Huhti 15, 2009 3:04 pm
Kirjoittaja RamiS
BorgWarnerin pikkuaskiin Kuutosen perään, kuuluu laittaa Type F öljyä.
Muista BorgWarnereista en tiedä.
RS
Onko tämä todiste?
Lähetetty: Ke Huhti 15, 2009 7:49 pm
Kirjoittaja hentpe
Noista Mobilin öljyistä........taksimiesten (ent. hevosmiesten) tietotoimiston mukaan Mobilin automaattiöljyillä ei oo mitään tekoa. Kuuleman mukaan TH700:nen ei toimi kunnolla vaikka on Dexron luokitus. Käytännön kokemuksia??? Omissa laatikoissa olen käyttänyt Pennzoilia, Motorcraftia (Mercon) ja Gulfia.
Tosta type F:stä........muuttaa vissiin normaalisti esim. Merconia käyttävän laatikon vaihto pisteitä terävämmäksi. Jostain kuullut, että kisaprepatussa automaatissa pitäis käyttää just tota F:ää. Mikäs se ero näissä taas olikaan?? Joku paineen sietokyky vai???
Onko tämä todiste?
Lähetetty: To Huhti 16, 2009 5:32 am
Kirjoittaja CULMALA
Käsittääkseni se on ohkaisempaa ölppiö jonka johdosta liikkeetkin on terävämpiä. Tuossa joku kehui sen uuden Dextron 4:n autuaaksi tekevään voimaan, oli kuulemma Volvon loota ruvennut toimimaan selvästi paremmin
Onko tämä todiste?
Lähetetty: To Huhti 16, 2009 5:34 am
Kirjoittaja A-V
BW lootissa pitäisi kaikissa (valurautaset M8-M12 ja alumiiniset M35-37 ja M40-M44) olla Type F öljyt (ei dextron).
tosiaan muissa lootissa (esim TF-727:ssa) tuo type F on kuin köyhän miehen shiftkit.. nm. muuta ei omassa lootassa ole koskaan ollutkaan...
Onko tämä todiste?
Lähetetty: To Huhti 16, 2009 5:36 am
Kirjoittaja CULMALA
Lyhentää laatikon kestoikää, tuo köyhänmiehen shiftkit. Harrastekäytössä lienee toisarvoinen tekijä
Onko tämä todiste?
Lähetetty: Ke Huhti 29, 2009 5:26 am
Kirjoittaja stidi
Niin, nyt komento takas. Vuotosyy paljasti itse itsensä, en vaan vieläkään ymmärrä miks se välillä piti.
Mutta ei ollukkaan öljypohjan tiiviste mistä mömmö tuli ulos vaan ylemmän öljyjäähdytinputken laatikon liitoksesta. Alko uudestaan vuotaa ja nyt näky käynnissä ollessa ihan selkeesti mistä tuli. Voi kyl olla et aienmmin tuli sekä öljypohjas että tost liitoksesta koska nyt se näky ihan selvästi. Liitin on todella onneton tekele. Puolen tuuman messinkimutteriin on kiinnitetty metrin putki roikkumaan, tukikiinnitys van etuosassa moottorin kyljessä. Tein välttävän pikakorjauksen ja nyt näyttää pitävän mutta heti kun aika antaa periks niin muutan putkiston Jamantin neuvon mukaisesti ja laitan lodjun kylkeen jarruletkun jonka tuen laatikon kylkeen ja vasta siitä sitten voidaan jatkaa lyhyellä putkeenpätkällä :)
Onko tämä todiste?
Lähetetty: Ma Touko 04, 2009 1:39 pm
Kirjoittaja oh5lep
Vanha totuus tuli jälleen esille. Vika on siellä mihin viimeeksi on koskettu!
Lauhdutinputkien uusiminen on korjauslistalla itsellänikin.