Ohjauskulmista??
Ohjauskulmista??
Saiskos noita erimallien ohjauskulmien arvoja jonnekkin kootusti esiin??? Kun mulle soitetaan ja kysytään niitä, eikä mulla ole kirjaa -85 vanhempiin olemassa!! Jotain tuolta Tech infosta löytyi, mutta ei sielläkään kaikkia ole!!!
Ohjauskulmista??
no perskules, hyvä idea.
Voit säkin pistää tähän noista '85 uudemmista jotain listaa niin katsotaan mitä kaikkea löytyy porukoiden kirjastoista. Voin ite tsekata 1970-71 TSM:t ja kaiketi '70-'87 Hornet/gremlin/concord/spirit mallien tiedot kunhan kerkiän kotiiin ja löydän kirjat.
Voit säkin pistää tähän noista '85 uudemmista jotain listaa niin katsotaan mitä kaikkea löytyy porukoiden kirjastoista. Voin ite tsekata 1970-71 TSM:t ja kaiketi '70-'87 Hornet/gremlin/concord/spirit mallien tiedot kunhan kerkiän kotiiin ja löydän kirjat.
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Ohjauskulmista??
Eipä toi mun kirja tunne muita AMC -tuotteita, kuin Eagle 85-88 (Jeepit löytyy meidän nettikaupasta jo)!!!
Laitetaan pikkuhiljaa noita, vaikka tähän vai??
Niinkuin näin:
AMC Eagle 85-88 Caster 2.50°+-0.50°, Camber 0.38°+-0.13°, auraus 0.25°+-0.06°(= 0.13"+-0.03").
Mites noi varsinaiset EAGLE-mallit?? Siis Talon, Vision, Summit, Premier, Vista, Medallion...??? Nojaa, ne onkin Relluja ;D
Laitetaan pikkuhiljaa noita, vaikka tähän vai??
Niinkuin näin:
AMC Eagle 85-88 Caster 2.50°+-0.50°, Camber 0.38°+-0.13°, auraus 0.25°+-0.06°(= 0.13"+-0.03").
Mites noi varsinaiset EAGLE-mallit?? Siis Talon, Vision, Summit, Premier, Vista, Medallion...??? Nojaa, ne onkin Relluja ;D
Ohjauskulmista??
Rambler American (-64TSM):Caster 0- +1/2 ilman tehostajaa ja 3/4-1 1/2 tehostajalla ja Camber -1/4-+1/4 (mistä astemerkkin saa :-?)
Ohjauskulmista??
ristikudos renkaalle tehdyssä autossa jos käyttää vyörenkaita niin joku säätö piti pistää poskelleen kun vaan löydän sen ohjeen
Ohjauskulmista??
(mistä astemerkkin saa :-?);) ;) Paina vasemmalta ALT ja samalla oikealta numeroista 248 ja päästä ALT!! Siinä se!! Näin ° tulee!!
Ohjauskulmista??
Selailin omia arkisto materiaaleja.
1975 Jeep Owners Manual (aito amerikkalainen), siinnä ei jostain syystä ollut mitään tietoja ko. asiasta.
Mutta:
1976 Jeep Owners Manual
CJ-5/CJ-7: Caster +3° (+1°), Camber +1½° (+½°), Toe-In 3/64"-3/32"
Wago/Chero/Truck: Caster +4° (+1°), Camber +1½° (+½°), Toe-In 3/64"-3/32"
1982 Jeep Owners Manual
Kuvat ovat "oudosti" piirretty, mutta jos oikein ymmärsin, niin:
CJ: Caster +6° (+1°), Camber +0° (+½°), Toe-In 1,19-2,38 mm
Chero/Wago/Truck: Caster +4° (+1°), Camber +0° (+½°), Toe-In 1,19-2,38 mm
1975 ja 1976 suomennokset
CJ: Caster +3° (+1°), Camber +1½° (+½°), Auraus 1,2-2,4 mm, KPI 8½°
Wago/Chero/Truck: Caster +4° (+1°), Camber +1½° (+½°), Auraus 1,2-2,4 mm, KPI 8½°
1981 Jeep teknisiä tietoja suomennos
Moottori kohtaisesti kerrottu:
CJ:t, 6-syl ja V8, -79 ja vanhemmat: Caster +3° (+1°), Camber +1½° (+½°), Auraus 1,2-2,4 mm, KPI 8½°
CJ:t, 6-syl ja V8, -80 ja uudemmat: Caster +3° (+1°), Camber +1½° (+½°), Auraus 1,2-2,4 mm, KPI 8½°
CJ:t, Isuzu Diesel, -80 ja uudemmat: Caster +6° (+1°), Camber +1½° (+½°), Auraus 1,2-2,4 mm, KPI 8½°
Chero/Wago/Truck, 6-syl, V8 ja Valmet, -79 ja vanhemmat: Caster +4° (+1°), Camber +1½° (+½°), Auraus 1,2-2,4 mm, KPI 8½°
Chero/Wago/Truck, 6-syl, V8 ja Valmet, -80 ja uudemmat: Caster +4° (+1°), Camber +1½° (+½°), Auraus 1,2-2,4 mm, KPI 8½°
Chero/Wago, 6-syl, -81 ja uudemmat: Caster +4° (+1°), Camber +0° (+½°), Auraus 1,2-2,4 mm, KPI 8½°
1982 ja uudemmat: Jeep Cherokee, suomennos
Olkatapin takakallistuma (Caster): +4° (+1°)
Pyörän sivukallistuma (Camber): 0° (+½°)
Auraus (Toe-In): 1,2-2,4 mm
Olkatapin sivukallistuma (KPI): 8½°
Ottakaa nyt noista selvää :D
1975 Jeep Owners Manual (aito amerikkalainen), siinnä ei jostain syystä ollut mitään tietoja ko. asiasta.
Mutta:
1976 Jeep Owners Manual
CJ-5/CJ-7: Caster +3° (+1°), Camber +1½° (+½°), Toe-In 3/64"-3/32"
Wago/Chero/Truck: Caster +4° (+1°), Camber +1½° (+½°), Toe-In 3/64"-3/32"
1982 Jeep Owners Manual
Kuvat ovat "oudosti" piirretty, mutta jos oikein ymmärsin, niin:
CJ: Caster +6° (+1°), Camber +0° (+½°), Toe-In 1,19-2,38 mm
Chero/Wago/Truck: Caster +4° (+1°), Camber +0° (+½°), Toe-In 1,19-2,38 mm
1975 ja 1976 suomennokset
CJ: Caster +3° (+1°), Camber +1½° (+½°), Auraus 1,2-2,4 mm, KPI 8½°
Wago/Chero/Truck: Caster +4° (+1°), Camber +1½° (+½°), Auraus 1,2-2,4 mm, KPI 8½°
1981 Jeep teknisiä tietoja suomennos
Moottori kohtaisesti kerrottu:
CJ:t, 6-syl ja V8, -79 ja vanhemmat: Caster +3° (+1°), Camber +1½° (+½°), Auraus 1,2-2,4 mm, KPI 8½°
CJ:t, 6-syl ja V8, -80 ja uudemmat: Caster +3° (+1°), Camber +1½° (+½°), Auraus 1,2-2,4 mm, KPI 8½°
CJ:t, Isuzu Diesel, -80 ja uudemmat: Caster +6° (+1°), Camber +1½° (+½°), Auraus 1,2-2,4 mm, KPI 8½°
Chero/Wago/Truck, 6-syl, V8 ja Valmet, -79 ja vanhemmat: Caster +4° (+1°), Camber +1½° (+½°), Auraus 1,2-2,4 mm, KPI 8½°
Chero/Wago/Truck, 6-syl, V8 ja Valmet, -80 ja uudemmat: Caster +4° (+1°), Camber +1½° (+½°), Auraus 1,2-2,4 mm, KPI 8½°
Chero/Wago, 6-syl, -81 ja uudemmat: Caster +4° (+1°), Camber +0° (+½°), Auraus 1,2-2,4 mm, KPI 8½°
1982 ja uudemmat: Jeep Cherokee, suomennos
Olkatapin takakallistuma (Caster): +4° (+1°)
Pyörän sivukallistuma (Camber): 0° (+½°)
Auraus (Toe-In): 1,2-2,4 mm
Olkatapin sivukallistuma (KPI): 8½°
Ottakaa nyt noista selvää :D
Ohjauskulmista??
1970 All Series
Camber -3/8 degrees to +3/8 degrees, 0 degrees desired
Caster +1/2 degrees to +1 1/2 degrees, +1 degrees desired
Toe-in 1/16" to 3/16", 1/8" desired
Toe-out
On turn Outside Wheel 22 degrees, Inside Wheel 25 degrees
Turning radius angle (full turn) 38 degrees inside wheel
tuommoset löytyy 1970 TSMStä, mitä tarkoittanevat onkin sitten säätäjän ongelma.... (viesti kännykästä jossa ei degree (aste) merkkiä.
Camber -3/8 degrees to +3/8 degrees, 0 degrees desired
Caster +1/2 degrees to +1 1/2 degrees, +1 degrees desired
Toe-in 1/16" to 3/16", 1/8" desired
Toe-out
On turn Outside Wheel 22 degrees, Inside Wheel 25 degrees
Turning radius angle (full turn) 38 degrees inside wheel
tuommoset löytyy 1970 TSMStä, mitä tarkoittanevat onkin sitten säätäjän ongelma.... (viesti kännykästä jossa ei degree (aste) merkkiä.
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Ohjauskulmista??
Noi on hankalia noi tuuman osat, kun nyky suuntausvehkeet ei ymmärrä niitä ja muuttaminen asteiksi ei taida olla mikään helppo homma.
Jaska vissiin pisti talteen ne Concorden/Spiritin arvot asteina mitä käytettiin Javen säädössä. Siitä näkis vähän paljonko on eroa noihin muihin arvoihin.
Jaska vissiin pisti talteen ne Concorden/Spiritin arvot asteina mitä käytettiin Javen säädössä. Siitä näkis vähän paljonko on eroa noihin muihin arvoihin.
Ohjauskulmista??
Se suuntauspaperi on autossa josta sen saa vasta ensi ke loman jälkeen. Koitan muistaa sitten laittaa siitä arvot esille.
-74 TSM kertoo seuraavaa:
Caster: Hornet+Gremlin 0° (OK alue 1/2° - -1/2°), Matador+Javelin+Ambassador 1° (OK alue 1/2° - 1 1/2°)
Camber: Kaikki mallit vasen 3/8° (OK alue 5/8° - 1/8°), kaikki mallit oikea 1/8° (OK alue 1/2° - 0°)
Toe-In: Kaikki 1/8" (OK alue 1/16" - 3/16")
Toe-Out: On turn outside wheel 22°, Inside wheel 25°, Turning radius angle (full turn) 38° Inside wheel.
-74 TSM kertoo seuraavaa:
Caster: Hornet+Gremlin 0° (OK alue 1/2° - -1/2°), Matador+Javelin+Ambassador 1° (OK alue 1/2° - 1 1/2°)
Camber: Kaikki mallit vasen 3/8° (OK alue 5/8° - 1/8°), kaikki mallit oikea 1/8° (OK alue 1/2° - 0°)
Toe-In: Kaikki 1/8" (OK alue 1/16" - 3/16")
Toe-Out: On turn outside wheel 22°, Inside wheel 25°, Turning radius angle (full turn) 38° Inside wheel.