Sivu 1/2
-65 american laikka-avo
Lähetetty: To Touko 14, 2009 7:40 pm
Kirjoittaja slantman
onkos kukaan tällästä tehny? joutuuko paljon vahvistelemaan että saa kilpiin, ja tarviiko kaaren?
-65 american laikka-avo
Lähetetty: To Touko 14, 2009 7:56 pm
Kirjoittaja juhap
Kaipa noita on koetettu tehdä...
Vahvistuksia pitää tehdä. Raipen avosta saa mallit alkuperäisten kaltaisiin. Mutta kaipa nuo "yleiset" jutut pitää tehdä, vaikka ei alkuperäisen kaltaista suunnittele. Helmat pitää vahvistaa tavalla tai toisella. Vahvistukset vaativat eteen kunnon hitsauskohdat= vahvikepellit jalkatilassa. Takapenkin takana kannattaa olla "vääntölaatikko" eli joissain autoissa on sufletin kotelo tehty vahvasta pellistä ja hitsattu koriin jäykistysosaksi. Sillä ovethan on kiva saada pysymään aukeavina...
Avohan kuuluu mallisarjaan, joten pitäis mennä ilman kaarta.
Mutta jos sellaista sikalintta laikka-avoa aattelee, niin silloinhan on ihan sama miten sen tekee, kunhan saa leimasta läpi. Ja jos ajaa vain kesän... katsastus keväällä ja katto pois ja ovet hitsillä kiinni!
Mutta linttalotja kannatta tehdä vaikka jostakin 240 volvosta tai muusta normiautosta... ei ramista...
-65 american laikka-avo
Lähetetty: Pe Touko 15, 2009 12:58 am
Kirjoittaja NonSenCe
juuh samaa mieltä. ei enää laikka-avo autoja. ei ainakaan harvinaisista vanhoista autoista. niitä on jo suomessa tehty tarpeeksi.
satoja autoja on pilattu lopullisesti repimällä katto irti.
minun mielestäni yksi suurin ja häpeällisin tahra suomalaisessa (jenkki)autoharrastuksessa on juuri laikka-avot.
harmittaa niin vietävästi aina sellaisen nähdessäni. olisi ollut ihan käypä peli katon kanssa mutta nyt "arvoton", etenkin huonosti tehtynä.
jos haluat avo auton tehdä niin tee se kunnolla.. eikä pelkästään rälläkkälaikka laulaa versiota.
niitä valmiita laikka avoja on myynnissä aina jollain. osta sellainen mielummin kuin "tuhoat" näihin päiviin säilyneen auton. jollekin sekin on arvokas sellaisenaan. ja tulevaisuudessa vielä enemmän.
tai tosiaan tee se laikka-avo jostain tavallisemmasta jota vielä löytyy tuhansia liikenteessä.
-pari vuotta sitten sain ylipuhuttua yhdet sankarit rikkomasta lähes museokuntoisen foortti granadan rälläkällä. hetken mielenjohteesta olivat hommaan alkamassa. iso tapiopullo siihen kului mutta säästyi auto. (ei jenkki mutta kiva peli silti)
(ja nyt siitä on tulossa tosi fiini entisöinti kun hieman omistaja kerkesi miettimään kesälomaansa pidemmälle ja oikeastaan hänen kohdallaan myös kasvamaan aikuiseksi =) )
ylipuhuin heidät ostamaan naapuri firman pihassa olleen kolari volvon kopalla kaljaa ja tekemään siitä sitten se "avoauto".. ojan pohjalle kiepahtanut katosta lytyssä ollut farmari 740 sai uuden elämän romuttamon sijasta.
-65 american laikka-avo
Lähetetty: Pe Touko 15, 2009 5:02 am
Kirjoittaja pekka
No en nyt ihan noin jyrkkä olisi. En tietty lähtisi ehjää yksilöä pilkkomaan, mutta onhan noita raatojakin ja ennen kaikkea aloitettuja projekteja on aina silloin tällöin tarjolla.
Vahvistuksia joutuu tosiaan tekemään ja raipen autosta näkee mallia.
Tuulilasin karmista täytyy tehdä paljon vahvempi kuin orkkis on, et kelpaa leimalle.
Mut jos koko homma on vielä ajatuksen tasolla, niin aidon avon hommaaminen on kyllä varsin kohtuullinen vaihtoehto; just oli hollannissa? avo 4 tonnilla...
-65 american laikka-avo
Lähetetty: Pe Touko 15, 2009 6:15 am
Kirjoittaja RamiS
Eikös Joensuussa ollut 4d avo Americaani leimattuna.
RS
-65 american laikka-avo
Lähetetty: Pe Touko 15, 2009 4:19 pm
Kirjoittaja slantman
no tästä ei kyllä kovinkaan pussihousu enää museopeliä tee. ollut laulukäytössä ja sen jälkeen seissy ulkona varaosa autona. aattelin et sais siittä vielä laikka-avon ku ei viittis paaliinkaan laittaa ku ei olis kopastaan mätä
-65 american laikka-avo
Lähetetty: Pe Touko 15, 2009 6:28 pm
Kirjoittaja juhap
Jos on hyvä kopastaan,niin nippuun vaan ja ruoste pommi raato osiksi tuolle. Oma museoauto oli tuommoinen joskus säästöön laitettu tyhjä koppa, ilman mitään... paitsi lasit ja jotakin risaa akselia yms...
Tossa seon kasattu pikkuisen kotiin tuotuna, ettei kukaan olis järkyttynyt...
http://i6.photobucket.com/albums/y228/JuhaP/2d%20sedan/004.jpg
-65 american laikka-avo
Lähetetty: Pe Touko 15, 2009 6:50 pm
Kirjoittaja ScaliS
Eikös Joensuussa ollut 4d avo Americaani leimattuna.
RS
on ja tservöletin 350 syrämmellä..

-65 american laikka-avo
Lähetetty: Pe Touko 15, 2009 7:15 pm
Kirjoittaja herrakani
Musta toi on upea!
-65 american laikka-avo
Lähetetty: Pe Touko 15, 2009 9:51 pm
Kirjoittaja slantman
tästä varaosa-autosta parhaat palat menee parempaan samanlaiseen, josta sais museo pelin. (ei oma) tosin siihenkin kuulemma suunniteltu fjordin 302:sta. varaosa-auton loppu hylsystä tulee laikka-avo, jos paperit saan tai uusio metallia.