Sivu 1/3

AMC/Rambler sytytystulpat

Lähetetty: Ti Heinä 07, 2009 5:50 am
Kirjoittaja A-V
Pihkaselta tuli sen verran hyvä idis että pistän aiheen samantien.



Listatkaapas tähän aiheeseen AMC/Rambler/Jeep käytössä olleiden moottoreihin sopivia sytytystulppia & merkkejä.



AMC/Rambler/Jeep/Nash/Hudson



196cid I6 lättäpää

- Champion H-10

- NGK B-6L

- Denso W16LS



196cid (iron/alum) I6

- Champion H-18-Y

- NGK BP-4



250/287/327cid V8

- Champion H-14Y

- NGK BP5S

- Denso W16P-U



199/232/258cid I6

1965-77:

- Champion N-14Y (199/232cid)

- Champion N-12Y (258cid)

- NGK BP5ES (199/232/258cid)

1978

- Champion N-13L

- NGK ZGR5C

1979-80

- Champion N-14LY

- NGK ZGR5C

1980:

- Champion RN-13LYC (Resistor Copper Plug)

- NGK ZGR5C

1981-88:

- Champion RFN-14LY (Resistor Spark Plug)

- Champion 7034 (Double Platinum Plug)

- NGK ZGR5C



290/304/343/360/390/401cid V8

1966-76:

- Champion N-12Y

- NGK BP5ES

1977-85:

- Champion RN-12Y

- NGK BP5ES

1986->

- Champion RN-12YC

- NGK BP5ES

- AC Delco 41-827 & R45XLS

- Beru 14R-9DU, Z82

- Bosch WR9DC+





242cid (4.0L) I6

1985-1990

- Champion RC-9YC

- NGK BCPR7ES

- BOSCH FR7DCX

- EYQUEM RFC52LS

1991-> (HO)

- Champion RC-12LYC

- Bosch FR 8HC



150cid (2.5L) I4

1984-85

- Champion RFN-14LY (Resistor Spark Plug) Eagle

- Champion RFN-12LY Jeep

- NGK ZFR5A-11

1986->

- Champion RC-12LYC Jeep

- Champion 7034 (Double Platinum Plug) Eagle

- NGK FR5-1 (2.5i '91->)





Muut Jeepeissä olleet moottorit:



230CID I6 (Kaiser, Jeep 1962-69)

- Champion L-12Y

- NGK BP5HS



151cid (GM iron duke) I4

- Champion RV17YC6 (Resistor Copper Plug) 1981-83



173 CID V6 (GM 2.8l, Jeep 1984-86)

- Champion RN-12YC (1984-85)

- Champion RV-12YC (1986)



350cid V8 (GM, Käytetty Jeepeissä 60-luvulla)

- Champion RBL-13Y





Tässä selite Champion tulppien koodeista:



Eli käytännössä vuosimallien erot olivat lähinnä tulppien kehitystyön tulosta ja lämpöarvojen muutoksia puristussuhteen muuttuessa. Toinen huomioitava asia on, onko tulppa resistorilla tai ei, yleensä saatavilla on joka mallista molemmat versiot.

AMC/Rambler sytytystulpat

Lähetetty: Ti Heinä 07, 2009 6:20 am
Kirjoittaja pekka
196 champion h-18 y

lättäpää champion h-10

AMC/Rambler sytytystulpat

Lähetetty: Ti Heinä 07, 2009 6:12 pm
Kirjoittaja NonSenCe
mulla on NGK bp5es, koneena 199.



katsottiin joskus että on samat arvot kuin tuolla championin n-14-y (tai onko se sittenkin n-14-4.. vähän epäselvästi on kirjoitettu käyttöohjeen sivulle joskus 10v sitten.)



edittiä:

-tää onkin sit vähän epävarmempaa tietoa.

nii ja boschin 4020 ja/tai 4220 (jompikumpi tuntee numerosarjan wr8dp myös.. ) pitäisi käydä myös 199. oisko ollut rambler dan:in nettisivuilla tai rockauton sivuilta josta mä niitä joskus kävin läpi.



ja jossain champion vs bosch sivustolla oli boschin numerosarjaksi n14y:lle Bosch W9DC (alkaa käydä sekavaksi..hmm?)

AMC/Rambler sytytystulpat

Lähetetty: Ti Heinä 07, 2009 7:29 pm
Kirjoittaja juhap
Eaglen 258 koneet



CHAMPION SPARK PLUG

Resistor Copper Plug      RN13LYC            1980



CHAMPION SPARK PLUG

Double Platinum Plug   7034                  1981-88        

Resistor Spark Plug      RFN14LY             1981-88





Eaglen 151 koneet



CHAMPION SPARK PLUG

Resistor Copper Plug     RV17YC6             1981-83





Eaglen 150 koneet



CHAMPION SPARK PLUG

Double Platinum Plug    7034                 1984-88        

Resistor Spark Plug       RFN14LY            1984-85





Mites tuo alumiinen 196 kone?

AMC/Rambler sytytystulpat

Lähetetty: Ti Heinä 07, 2009 9:16 pm
Kirjoittaja Enzo
Jeep:

150 CID 1984-85 Champion RFN-12LY

150 CID 1986 ja uudempi Champion RC-12LYC

2.8l  v6 173 CID 1984-85 Champion RN-12YC

2.8L V6  1986 Champion RV-12YC

4.0L suora6 1990 ja vanhempi Champion RC-9YC

   tai NGK BCPR7ES

   tai BOSCH FR7DCX

   tai EYQUEM RFC52LS

1991 ja uudempi   Champion RC-12LYC



1962-69: 230CID suora6 Champion L-12Y

327 CID Champion H-14Y

350 CID Champion RBL-13Y



1966-72: 232 CID suora6 Champion N-14Y

 304 CID Champion N-12Y

1966-77 258 CID suora6 Champion N-12Y

1978 258 CID Champion N-13L

1979-80 258 CID Champion N-14LY

1981-86 258 CID Champion RFN-14LY

1966-76  360 CID Champion N-12Y

1977-85  360 CID Champion RN-12Y

1986 360 CID Champion RN-12YC

1974-76  401 CID Champion N-12Y

1977-78  401 CID Champion RN-12Y







AMC/Rambler sytytystulpat

Lähetetty: Ke Heinä 08, 2009 4:45 am
Kirjoittaja pekka
alu 196 muistaakseni sama ku rauta

AMC/Rambler sytytystulpat

Lähetetty: To Heinä 09, 2009 9:18 am
Kirjoittaja A-V
Noniiin. Kiitoksia tiedoista! Vahvistatko NonSenCe nuo epävarmat tiedot, en viitsi pistää tähän listaan ennenkä on varmoja (ettei joku osta vääriä tulppia).



Lisäsin samalla tuon kuvan josta selkiää mitä Championin koodit meinaavat.

AMC/Rambler sytytystulpat

Lähetetty: To Heinä 09, 2009 7:02 pm
Kirjoittaja NonSenCe
täällä yksi tuollainen "vaihdokki taulukko"

bosch> ngk

http://www.spark-plugs.co.uk/pages/technical/boschw5a-y6dc.htm

Denso> ngk

http://www.spark-plugs.co.uk/pages/technical/densoj16a-u11-w17pr-u.htm

champion> ngk

http://www.spark-plugs.co.uk/pages/technical/champion860-n288.htm



ja täällä oli rockauton sivulta sopivia tulppia kasa hornetti 258 koneeseen..

http://www.rockauto.com/catalog/x,carcode,1004207,parttype,7212





ja tuon boschin nimeämistapa on yhtä sekamelskaa.. mutta.. täältä kun tutkii.. esim hakee numerosarjalla 4020 tulee amc koneisiin sopivia tulppia. (4220 on kai poistunut mallistosta jo)



ota ny tost selvää. eli pysyn ängeekoos.

AMC/Rambler sytytystulpat

Lähetetty: Pe Heinä 10, 2009 5:24 am
Kirjoittaja A-V
Kattelin NGK taulukosta vastaavat listaan. Näissä VOI olla epäloogisuuksia resistorin kanssa tai ilman, mutta ostaessahan sitä voi kysyä, yleensä on aina tarjolla sekä että.

AMC/Rambler sytytystulpat

Lähetetty: Pe Heinä 10, 2009 5:32 am
Kirjoittaja A-V
Selvyyden vuoksi, kertokaapas joku nyt tarkalleen voiko resistoritulppia käyttää sellaisissa joissa sitä ei ole listan mukaan suositeltu ja toisinpäin? Mulle nää tulppajutut on vielä hiukan harmaata aluetta (kaikkiin mun motteihin on mennyt toi BP5ES...hehe.. tai pikkasen kuumempi/kylmempi samasta)