Sivu 1/1

Liimatut jarruhihnat

Lähetetty: Pe Heinä 17, 2009 6:53 pm
Kirjoittaja Tapani
Hain tällä viikolla liimatut etujarrukengät kotiin,kyllä ne niitatut aina voittaa.Mutta nämä kuin edellisetkin hihnat ovat identtisiä ja yhtä pitkiä,eikö toisen pitäisi olla lyhempi.Pitäisikö lyhentää vai onko se loppujen lopuksi sama jos ei olekkaan primääri/sekundääri kenkää? :-?

Liimatut jarruhihnat

Lähetetty: Ti Heinä 21, 2009 5:51 am
Kirjoittaja stidi
ai miks niitatut pitäis olla eripituset?

Liimatut jarruhihnat

Lähetetty: Ti Heinä 21, 2009 7:14 am
Kirjoittaja A-V
tää on ihan hyvä kysymys. törmäsin ite samaan kun pinnotin joskus kuutos-hornetin etukengät. tuloksena jarrut oli liian äkäset ja lukittautuivat helpolla. otin rälläkän käteen lamellilaikalla ja tasottelin sekundäärien ylimääräiset pois niin ongelma häipyi. epäilin toki hiukan että olin kasannut jotkut jouset ekalla kerralla väärin ja tokalla kerralla oikein, nimittäin en oikein jaksanut hahmottaa tota pitkää ja lyhyttä hihnaa ja niitten eroavaisuuden syytä.

Liimatut jarruhihnat

Lähetetty: Ti Heinä 21, 2009 9:57 am
Kirjoittaja RamiS
Miten tän kirjottais:

Etummaisen kengän lyhyemmän kitkapinnan ajatuksena on, että saadaan sama jarruvoima molempiin kenkiin.

Etummaisessa kengässä tapahtuu jarrutuksen aikana itsetehostusta.



RS

Liimatut jarruhihnat

Lähetetty: Ke Heinä 22, 2009 11:51 am
Kirjoittaja stidi
mutta hihnan kiinnityksen kanssa ei ole sillä tekemistä ja ainoa ero on kehän pituus joka kasvaa kun on uusi pinta. Mikäli paremmasta jarrutehosta haluaa eroon niin helpoimmalla pääsee kun muuttaa kengän kaaren eriäväksi rummun kehän kanssa. Järkevintä on silloin painaa kenkää lkasaan päin sillä silloin kenkä oikenee ajan kanssa rummun kanssa vastaavaksi. Jos yrittää päästä helpommalla ja muutta kengän kehän ulospäin, niin se kostautuu pitkässä juoksussa kertautuvasti heikompana tehona.