Sivu 1/1
rebelin lodju temppuilee??
Lähetetty: To Heinä 30, 2009 9:56 am
Kirjoittaja young_rebel
Eli oisko tietoa saako laatikosta säädettyä pantoja ihan paikallaan enempiä purkamatta? Laatikko on ilmeisesti boogiwarnerin t35, ja oireet on että se odotuttaa kolmoselle kytkeytymistä ja kun laskee kaasua sitten se sieltä yleensä tulee mukaan, myös pakki reistaa samoin että se ei välillä meinaa kytkeytyä. Onkos se niin kun ajattelin että ykkösellä ja kakkosella on sama pakka ja kolmosella ja pakilla myös yhteinen? laatikko on rempattu reilu vuos sitten jossain ihan asiansa osaavalla pajalla raggareiden baarumin poltto yrityksen jälkiseuraamuksena mutta ei oo sen jälkeen ton kummosemmin pelittäny :o
rebelin lodju temppuilee??
Lähetetty: To Heinä 30, 2009 10:43 am
Kirjoittaja A-V
hmm. jos sulla on autossa kutonen niin loota lienee Borg-Warner M-43 (öljynkierto syylärin kautta) tai M-37 (ilmajäähdytys turbiinissa). Molemmat nämä ovat tuota T35 tyyppiä, joka ymmärtääkseni on jonkinlainen yleiskoodi alumiinikuorisille Borg-Warnerille.
Semmonen kysymys, että haiseeko vaihteistoöljyt palaneelta?
rebelin lodju temppuilee??
Lähetetty: Pe Heinä 31, 2009 8:41 am
Kirjoittaja RamiS
Jompikumpi panta säätyy muistaakseni askin ulkopuolelta ja toinen ainakin sisältä rakotulkin kanssa.
Muistikuvat jostain kymmenen vuoden takaa.
Täytyis ruveta kaivamaan säätöohjeita taas jostain, kun vaan muistais mistä.
Pakki temppuilee jos askissa liian vähän öljyä.
RS
rebelin lodju temppuilee??
Lähetetty: Ma Elo 03, 2009 4:40 am
Kirjoittaja young_rebel
Kyllähän se vähän kitkerän palaneelta haiskahtaa se öljy mutta ei ihan hirveesti, tosin kone oli kylmä joten täytyy tänään käytellä lämpöseks ja nuuhkia lisää jolloi hajukin voi vois olla kyllä vahvempi. Jos näin on niin onkos mitään enää tehtävissä? :o
rebelin lodju temppuilee??
Lähetetty: Ma Elo 03, 2009 6:28 am
Kirjoittaja A-V
Tsekkaas myös lootan alipainelinja (eikö näissä ollut alipaine kickdown?) muistaakseni imusarjasta alipainekelloon lootan takaosassa? Eikös tuo säätele just kolmosen vaihtohetkeä tarkemmin..? (ku ei muista, vai oliko tässä sähkönen kickdown siitä polkimen katkaisijasta?)
Jos öljyt haisee palaneelta niin sen kyllä haistaa.. Tällöin yleensä kytkinpakat ovat saaneet hiukan liikaa kipeetä. Semmonen etäinen hajun tuntu ei meinaa vielä ongelmaa, eli älä heitä kirvestä kaivoon ihan vielä...
Ramin tossa jo kertomakin juttu öljynmäärästä pitää tosiaan paikkansa, pakki ei helposti kytkeydy jos öljyä on siinä rajoilla 'tarpeeksi' eli kato että lootassa on oikeaa (TYPE-F) öljyä koneen käydessä lämpimänä siihen maksimirajaan asti.
rebelin lodju temppuilee??
Lähetetty: Ma Elo 03, 2009 2:21 pm
Kirjoittaja ruuska
Tismalleen sama ongelma mun ambossa, loota avattu 3 kertaa eikä vikaa ole saatu paikallistettua... >:(
rebelin lodju temppuilee??
Lähetetty: Pe Elo 21, 2009 6:02 pm
Kirjoittaja oh5lep
Pakko ykkönen ja pakki käyttää takapantaa. Eli ei vika ole sitten siinä..
Kolmosella on molemmat kytkinpakat kiinni ja pannat auki.
Jos ei luista, niin ongelma on ns. ohjauspuolella.
Itse tutkisin alipainemodulaattorin toiminnan. Siinähän on säätöruuvi sisällä, jolla pääsee säätämään 'vaihtoherkkyyttä'. On myös hyvä tarkistaa että modulaattori toimii, eli kalvo liikuttaa tankoa lootan sisällä.
Tuo on sen verran helppo uusia että jos on vähänkään epävarmuutta niin uutta ostamaan.
Sitten seuraavaksi tutkimaan keskipakosäätäjää (governor) joka vaikuttaa myös vaihtamiseen. Sijaitsee laatikon hännässä, siinä taitaa olla tarkistus/huoltoluukku sitä varten.
'66 lootan road test taulukko löytyy
täältä ja diagnoosiohje
täältä.
rebelin lodju temppuilee??
Lähetetty: Ma Loka 26, 2009 6:42 pm
Kirjoittaja Junde
bw35 laatikossa juurikin se alipaine modulaattori vaikuttaa ylöspäin vaihtamiseen, jos se on viallinen tai ei alipainetta muuten tule niin kolmosta ei tahdo millään saada päälle!
Kickdown on sähköinen eikä vaikuta ylöspäin vaihtamiseen muuten kuin kaasu ihan pohjassa.
Junde