Sivu 1/1
ongelmia XJ:n kanssa(vilkut ja kaasu)
Lähetetty: Ti Marras 17, 2009 8:46 pm
Kirjoittaja Ram
Kohta 1.
Comanchessa aikaslailla keskellä sulakekoteloa vilkut ja 10A. Luulis että tuossa Cherossa olisi sama sulakerasia. Koita vaikka yleismittarilla sulakkeiden toimivuus.
ongelmia XJ:n kanssa(vilkut ja kaasu)
Lähetetty: Ti Marras 17, 2009 8:59 pm
Kirjoittaja sillu
Oma -69:ni on toki kovasti vanhempi, kuin Jeeppisi, mutta yleisohje-henkisesti;
omassa vilkkuongelmassani auttoi kovasti tiedot että vilkuille ja hätävilkuille on eri releet ja viiksipohjassa niille on eri kosketuspinnat. Kytkentäkaavion merkitystä ei voi vähätellä.
Kaasuttimesta; varmista vaijerin ja vivuston hyvä liikkuvuus
ongelmia XJ:n kanssa(vilkut ja kaasu)
Lähetetty: Ke Marras 18, 2009 5:30 am
Kirjoittaja Pitu
Konehuoneen puolelta löytyy myös rele/ sulake boxi.
Tsekkaa myös se.
Mulla auttoi johonkin vastaavaan valo ongelmaan. En enää muista mihin. :D
Seuraavaks asensin vetokoukun johdoille sulakkeet. (oli kytketty suoraan takavaloihin) ;)
Auto oli -93, saattaa olla hiukka jo eroa sähköissä.
ongelmia XJ:n kanssa(vilkut ja kaasu)
Lähetetty: Ke Marras 18, 2009 7:05 am
Kirjoittaja JAMANT
Vilkkuun liittyen, tyypillisesti joko rele rikki tai ei tee kontaktia liittimiin!!
Ja käyntiin liittyen, IAC-venttiili viallinen!!
ongelmia XJ:n kanssa(vilkut ja kaasu)
Lähetetty: Ke Marras 18, 2009 9:02 am
Kirjoittaja A-V
kerro nyt jamant vielä että mikä tuo IAC venttiili on suomeksi... ;)
ongelmia XJ:n kanssa(vilkut ja kaasu)
Lähetetty: Ke Marras 18, 2009 9:58 am
Kirjoittaja JAMANT
kerro nyt jamant vielä että mikä tuo IAC venttiili on suomeksi... ;)
Idle Air Control = tyhjäkäyntimoottori
Eli tuommoinen:
http://www.jamant.fi/iacventtiili-xjmj-cro83503643-p-787.html
ongelmia XJ:n kanssa(vilkut ja kaasu)
Lähetetty: La Marras 21, 2009 9:11 am
Kirjoittaja pekka
Voi olla. Mulla on kahteen kertaan käyny näin:
Soitin uuteen autoon paikalleen, yleismittaria apuna käyttäen johdot selvitetty.
Matukan kanssa tarina eteni näin: Aikaa oli kulunut useita viikkoja kun huomasin, et takavalot ei toimi. No tarkastus sulakkeisiin; parkkien sulake palanut. Uusi sulake paloi heti. Aikani asiaa selvittelin ja tulin siihen tulokseen, et jostain on oikkarissa. Melko kauan kesti, et selvis, et johto mikä oli soittimen maana olikin virrallinen valot päällä ja pääsi maahan, koska soitin maadoitti myös antennin kautta.
Ooppelissa kävi samalla tavalla, mut "maa johto" olikin vilkkujen piuha. Se selvis heti, kun oli jo kokemusta omasta tyhmyydestä.
Molemmissa tapauksissa johto oli musta ja irrallaan soittimen johtojen seudulla.