Sivu 1/5

199/232 imusarja/pakosarja

Lähetetty: Ma Tammi 18, 2010 3:11 pm
Kirjoittaja Tapani
Kestääkö imusarjassa tavallinen maali? Onko tuo systeemi kiinni lohkoon lyhyillä ja pitkillä pulteilla?Pitkät pultit kiristää sekä imu/pakosarjaa niiden välistä?Mikä niiden pulttien koko on?Lisää tyhmiä kysymyksiä lähipäivinä kuvien kera?

199/232 imusarja/pakosarja

Lähetetty: Ma Tammi 18, 2010 3:22 pm
Kirjoittaja Jago
Vastataan maalikysymykseen kun en muista tiedä: laittaisin kuumankestomaalia, on kuitenkin pakosarja sen verran lähellä. Ja mitään huonoa kuumankestoa ei kannata laittaa kun ei pysy. Joku kehui ainetta joka levitetään siveltimellä kiinni pintaan ja kuumetessaan kovettuu. En muista nimeä.

199/232 imusarja/pakosarja

Lähetetty: Ma Tammi 18, 2010 3:26 pm
Kirjoittaja RamiS
Jos pilkkua viilataan, niin imu- ja pakosarja EI ole kiinni yhdelläkään pultilla kiinni lohkossa, vaan kaikki pultit kiinnittyvät sylinterikanteen! ;D



Asiaan sylinterikannen päissä pinnapultit, joihin kiinnittyy pakosarjan päädyt, lisäksi pakosarjan keskeltä löytyy kaksi lyhyempää pulttia, jotka kiristävät ainoastaan pakosarjaa. Loput kiinnityspultit (pitkiä) kiristävät samalla molempia "sarjoja". ;)



Mitoitusta en nyt muista.



RS

199/232 imusarja/pakosarja

Lähetetty: Ma Tammi 18, 2010 3:36 pm
Kirjoittaja JAMANT
Muistaakseni avainväli 9/16" eli about 14mm.

199/232 imusarja/pakosarja

Lähetetty: Ma Tammi 18, 2010 6:27 pm
Kirjoittaja A-V
imusarjassa toimii ihan ok perusmoottorimaali, ei tartte olla mitään kuumakestoa. ainakaan mulla ei tarvinnut ja vuoden aikana ei tullut ongelmia.

199/232 imusarja/pakosarja

Lähetetty: Ma Tammi 18, 2010 7:27 pm
Kirjoittaja American67
btw, tää ku on nyt puheenaiheena, ni mites, oliks tolle imu/pakosarja paketille joku tietty kiristysmomentti ja/tai kiristysjärjestys? yritin tehcnical service manualista lukee mut ei osunu silmään...

199/232 imusarja/pakosarja

Lähetetty: Ti Tammi 19, 2010 3:01 pm
Kirjoittaja NonSenCe
eikös tuolla amc tech sivuilla täällä ole nuo torque specs eli kiristysmomentit.. oisko ollu 30nm. ja yleensä keskeltä ensin ja sitten reunoihin päin vähän ristiin sin sun stän.. eka pikkasen ja sitten uudelleen kiristys/kiristyksiä. näin mä omani oon kiristellyt enkä oo vielä saanut puhaltamaan väärästä kohdasta. hahah.



edit: taisi olla keskimmäinen ensin ja sitten niinkuin myötäpäivään mennen aina seuraava pultti keskeltä katsoen.. eli keskeltä katsoen seuraava keskeltä oleva ylä oikea, ala oikea, ala vasen, ylä vasen jne..

199/232 imusarja/pakosarja

Lähetetty: Ti Tammi 19, 2010 3:06 pm
Kirjoittaja Enzo
Chiltonin manuaali antaa 25 ft lbs.

Kiristysjärjestys keskeltä alkaen myötäpäivään spiraalimaisesti kiertäen.

Parasta on kiristää vähän kerrallaan eli kiertää spiraali ainakin kolme kertaa ennenkuin on täydessä momentissa.

Ja tietysti uusi tiiviste.

Jos käyttää vanhoja pinnapultteja, ne voi napsahtaa helposti poikki.



Vielä pakosarjamaalista: Cormickin pakosarjan maalasin VHT:lla n.25v. sitten. Pientä ruostepistettä on tullut läpi, mutta en aio maalata uudestaan ihan heti.

199/232 imusarja/pakosarja

Lähetetty: Ti Tammi 19, 2010 3:22 pm
Kirjoittaja Tapani
Vastaan omaan kysymykseen,näyttäisi olevan 3/8 UNC pultteja tms. pituus voisi olla n.60mm ja n.30mm.Pitää etsiä jostain.

Mutta mitä nämä pultit ovat (6 kpl),ainakin osa on hitsattu kiinni ja osassa on 90 asteen kulmassa vielä joku peltiruuvi? Entäs mihin menee toi putkenpätkä,joka menee pakosarjan läpi?

Mihin nämä menee?

199/232 imusarja/pakosarja

Lähetetty: Ti Tammi 19, 2010 5:22 pm
Kirjoittaja A-V
Ylemmässä kuvassa nuolella merkittynä sekä automaattiryypyn lämpökierukan paikka (se keskellä oleva), sekä saastemoottorin haistelijoiden paikat (hitsaa umpeen).



Alemmassa kuvassa merkittynä vois olla hiukan vuosimallista riippuen saastelaitteiden alipainekellon lähtö, alipainejarrutehostimen lähtö, vaihdelaatikon alipainelähtö tai venttiilikopan PCV venttiiliin menevä lähtö.



Tech infossa on muistaakseni Vacuum diagrammeja, niillä pääsee melko pitkälle... ;) mut tosiaan riippuu paljon koneen/yms vuosimallista