Meillä on jo jonkun aikaa ollut jo Grandi kiikarissa 00-04 malliset.
Tuolta nettiautosta kun kattoo niin 1999 ja 2000 V8 versioilla ei oo hintaeroa kuin 10[ch8364]. Eikös se 2.7 diisseli mersun ja 3.1 on chrysyn oma dieseli vaiko toisinpäin? Jaaa, onks toi 2.5td kenen?
Mitä nyt tuolla offipalstalla oli vastauksia jonkun kyselyihin juurikin noihin sun vuosimalleihin liittyen niin V8 koneiset keskikulutus on 15.0 litran luokkaa. 2.5td vie 10.0 litraa ja 4.0 litrane 15-17 litraa.
Toivottavasti auttoi jotenkin.
OSTO-OPAS: Jeep Grand Cherokee ZJ/WJ
OSTO-OPAS: Jeep Grand Cherokee ZJ/WJ
1970 AMC Ambassador SST 360
1981 Jeep CJ-5 Renegade
1999 Jeep Grand Cherokee
+ plus muuta moparirompetta..
1981 Jeep CJ-5 Renegade
1999 Jeep Grand Cherokee
+ plus muuta moparirompetta..
OSTO-OPAS: Jeep Grand Cherokee ZJ/WJ
Ja noi 5,2 ja 5,9 litraiset on Moparin vanhoja kaseja vähän modernisoituina, tuo 4,7 on ns Overland-kone ja käytössä edelleen monissa mopen malleissa, eli nykyaikaisin ja oisko sitten tehokkain ja taloudellisinkin, tiedä häntä.
OSTO-OPAS: Jeep Grand Cherokee ZJ/WJ
Eikös noi kiisselit menny niin, että..........
2,1 TD on Renun (Cherossa ja Comanchessa)
2,5 TD on VM:n (Cherossa)
2,7 TDCI on Mersun (löytyy vissiin vaan Grandista ja 300C:stä)
2,8 TDCI on VM:n (Liberty Cherokeessa ja Wrankussa)
3,1 TD on VM:n (Grandissa)
Jamantti tietää/muistaa paremmin jos meni pieleen.
2,1 TD on Renun (Cherossa ja Comanchessa)
2,5 TD on VM:n (Cherossa)
2,7 TDCI on Mersun (löytyy vissiin vaan Grandista ja 300C:stä)
2,8 TDCI on VM:n (Liberty Cherokeessa ja Wrankussa)
3,1 TD on VM:n (Grandissa)
Jamantti tietää/muistaa paremmin jos meni pieleen.
OSTO-OPAS: Jeep Grand Cherokee ZJ/WJ
Mites noi vetopainot, onko missään niistä mitään faktaa, vai varataan tutulle katsurille aika ja sopivat faktat.... vai???
Tuonti pelissä kannattaa kiinnittää huomiota
E-hyväksyttyihin valoihin ja laseihin
j.h
Jos tuot Jeepin Virosta, kannattaa selvittää sen alkuperä. Jos on uutena myyty saksassa, niin ei ongelmaa mut jos joku jenkki tuonti, niin 95 uudemmissa sit ongelmia piisaa senkin edestä. Ei vastaa euroopan mallia kuulemma AKE:n mielestä miltään osin, eli tiedossa kallista päästömittausta, lasien ja lamppujen vaihtoa jne.
Eikös Suomessa nyt Grandien osalta ole riitävästi tarjontaa?? Ei sen puoleen kyllä tänne niitä lisääkin saa tuoda. Tarjonnan lisääntyminen vaan laskee hintoja ja tällaisellä köyhällä harrastajallakin saattais joskus olla varaa sellaiseen (kateellisen panettelua :-[).
Mulla on itellä ollu mielessä kutoskoneisen ZJ:n hommaaminen. Olen kyllä ajanut moisella ja mieleen olis jäänyt paremmat takapenkki tilat XJ:hin verrattuna.
OSTO-OPAS: Jeep Grand Cherokee ZJ/WJ
Eikös noi kiisselit menny niin, että..........
2,1 TD on Renun (Cherossa ja Comanchessa)
2,5 TD on VM:n (Cherossa)
2,7 TDCI on Mersun (löytyy vissiin vaan Grandista ja 300C:stä)
2,8 TDCI on VM:n (Liberty Cherokeessa ja Wrankussa)
3,1 TD on VM:n (Grandissa)
Jamantti tietää/muistaa paremmin jos meni pieleen.
2.1TD Rellulta XJ ja MJ 87-94
2.5TD VM:ltä XJ ja ZJ 95-01 (ZJ:ssä 95-98)
3.1TD VM:ltä WJ (tai WG:hän se silloin on) 99-01
2.7CRD Meseltä WJ/WG 02-04
3.0CRD Meseltä WK 05-
2.5CRD VM:ltä KJ 02-07 ja TJ ehkä myös 02-06 ja JK 07-
2.8CRD VM:ltä KJ 02-07 ja TJ ehkä myös 02-06 ja JK 07-
Sinähän ne dieselit mitä olen nähnyt olikin, onhan siellä tietysti se 2.4Diesel Isuzulta vm -80 CJ-7:ssa ja ne 70-luvun Valmetit ja Fiatit ja 2000-luvulla kuulema jotain Volsun dieseleitä, mutta sitä en ole nähnyt...
OSTO-OPAS: Jeep Grand Cherokee ZJ/WJ
Eikös Suomessa nyt Grandien osalta ole riitävästi tarjontaa?? Ei sen puoleen kyllä tänne niitä lisääkin saa tuoda. Tarjonnan lisääntyminen vaan laskee hintoja ja tällaisellä köyhällä harrastajallakin saattais joskus olla varaa sellaiseen (kateellisen panettelua :-[).
Tarjontaa on varmaan riittävästi, mutta näyttäis kumminkin tuontipeli jäävän halvemmaksi.
Noi hyviä pointteja siitä auton valinnasta, siis Saksa tms... maasta tuotu, niin ei pitäisi olla suuria ongelmia.
Kun autoa olen tuomassa ulkomailta, niin aika vähän mietiskelen, sitä että miten muiden autojen arvolle käy.... Oma etu on paras etu.
j.h
Ja jos auton arvosta on huolestunut, niin ehkä kannattaa pysyä erossa isoista bensiinimoottoreista maastureista.
Kannattaa tarkistaa myös niistä saksalaisista että on uutena myyty sinne eikä tuotu käytettynä jenkeistä, koska sinne ne on saanu rekisteriin ilman muutoksia. Suomessa sama souvi kun olis tuotu suoraan jenkeistä