Sivu 1/2

Carter WCD

Lähetetty: Ti Kesä 13, 2006 1:23 pm
Kirjoittaja TaxiMan
Pystyykö ko. kaasuttimesta säätämään kiihdytyspumppua? Omassa on sellaista vaivaa että kun esim. risteyksestä lähtee niin saa olla tarkkana kaasun kanssa eli "stumppaa" helposti...Joko raju pystylähtö tai sitten hitaasti kierroksia nostamalla liikenteeseen.Eli ns. normaalisti ei pysty lähtemään vaan kierrokset laskevat heti ja kone todennäköisesti sammuu tai lyö imusarjaan.

Kaasutin on ihan uusi Carter WCD,nos-osa.Sytytys on sen 8 astetta,alipainesäädin toimii.

Alkaa huumori loppuun...

No niin,kävin tuossa kauppa reissulla ja nyt sitten on taas uusi kiva "vika",perkele!!

Kun kiihdyttää tasaisesti noin 50 mph ja siitä yli nopeuteen niin alkaa hillitön nykiminen,sellaista nopea nykimistä...Ja kun vähän päästää kaasua niin meno loppuun kuin seinään,melkein saman kun moottorin sammuttaisi.

Jos kiihdyttää täyskaasu kiihdytyksen niin pitkälle kuin uskaltaa,ei nyi,mutta kun siitä taas yrittää mennä tasakaasulla nykiminen alkaa...



Taitaa jäädä Yyterin reissu tekemättä...

Voi pyhä vittu!!

Carter WCD

Lähetetty: Ke Kesä 14, 2006 7:30 am
Kirjoittaja KKOSKINEN
Tarkasta myös sähkölaitteet. Joskus kaasaria tulee epäillyksi turhan päiten jostain muusta viasta.

Carter WCD

Lähetetty: Ke Kesä 14, 2006 2:21 pm
Kirjoittaja TaxiMan
Kaikki sytytysosat (jakaja,kärjet,konkka,pyöriä,kansi,johdot,tulpat ja puola) uusittu viime kesänä...Vanhalla kaasuttimella ko vikaa ei ollut,tosin käyntiä joutui korjaamaan sytytystä aikaistamalla eli ohi asteikon (yli 12 astetta).

Jakajan kannen alle en ole katsonut tänä vuonna,kärkikulma mittari näytti 26 astetta,32 astettta lienee oikea kulma.

Menen nyt pellin alle tarkastamaan jakajan.....



Aurinko paistaa ja on kuuma.



No niin,säädin katkojan kärkiväliä pienenmäksi,nyt 0.3 mm.Nykimen taisi hävitä,ainakin pikaisella lenkillä ei tuntunut.



Mutta se "stumppaaminen" eli annettaessa kaasua kierrokset laskevat hetkeksi,on edelleen jäljellä.Kokeilin eri sytytysennakoita,ei vaikutusta asiaan..

Eli se kiihdytyspumppu jotenkin varmaan liittyy asiaan?

Katsoin vanhan kaasarin kannen alle ja siellä on 2 ruuvia jotka jotenkin vaikuttavat johonkin eli mitä tapahtuu kun jompaa kumpaa säätää?

Ovat samalla käyttöakselilla,toinen varmaan vaikuttaa jonkun neulojen aukeamiseen ja toinen sitten kaasuläppään,tai siis kaasuläpältä tulee tangolla käsky antaa soppaa ja neulojen pitäisi sitten aukeutua ja päästää löylyä kurkkuun?

Mutta mitä ja mihin päin pitää säätää?



On tää ny taas vaikeeta..

Carter WCD

Lähetetty: To Kesä 15, 2006 7:04 am
Kirjoittaja pekka
Säätämiseen en puutu, mutta stumppaaminen viittaisi kiihdytyspumpun vikaan, eli todennäköisesti kalvo on kuollut.

Carter WCD

Lähetetty: To Kesä 15, 2006 10:23 am
Kirjoittaja KKOSKINEN
Oletko tarkastanut, että pumppu antaa yleensäkään mitään kun kasua painaa?. Koita siirtää kiihdytyspumpun "vipu" siihen toiseen reikään. Ulonpi antaa pidemmän iskun ja enemmän soppaa. Mulla olis säätöohjeet, mutta ovat englannin kielellä ja kuvilla varustettuja. Ja vielä. Stumppaamisen saa aikaan sekä liika että liian vähäinen bensamäärä kiihdytyspumpusta. Liika tekee liekkiä.

Carter WCD

Lähetetty: To Kesä 15, 2006 1:43 pm
Kirjoittaja TaxiMan
Kyllä se pumppu antaa,mutta saisi mielestäni enemmän antaa..

Käyttötanko joka tulee alhaalta kaasuläpänakselilta ylös itse "pumpulle" miin siinä ei ole toisia reikiä mihin sen voisi laittaa.



Kalvoa ei minun mielestäni ko. pumpussa ole,taitaa toimia mäntä-neula periaatteella? Mitä TSM kirjaa selailin ja oikein ymmärsin.

Olis siinä kirjassa säätöohjeita ja kivoja "special tool" värkkejä...



No,ei siellä kannen alla ole kuin 2 ruuvia jota voi säätää eli muuttaa käyttövipujen asentoa akselilla eli yrittämään niintä nyt sitten..



Täytyy nyt jotenkin mitata ruuvien tämähetkinen asento ´jotta voi suorittaa järjestelmän palauttamisen.



No niin,on siellä kannen alla 2 paikkaa sille tangolle mikä käyttää mäntää,nyt se on ylimmässä,siirrän sen alempaa ja katsotaan mitä tapahtuu..



Nyt on kaikki säätövariaatiot kokeiltu eli tanko jommassa kummassa reijässä ja neulojen nosto kikkare laidasta laitaa.



Ei mitään sanottavaa apua..

Carter WCD

Lähetetty: To Kesä 15, 2006 7:15 pm
Kirjoittaja raipe
mulla on kylmänä samaa vaivaa.kaasun kanssa oltava varovainen.lämpösenä ei mitään. :(

Carter WCD

Lähetetty: To Kesä 15, 2006 7:20 pm
Kirjoittaja Pasi_Laihosola
Minunkin mielestä voisi vika olla bensapumpussa. Mulla oli sama ongelma, tosin ei Amc:ssä, nämähän yleensä pelaa kuin kello.

Carter WCD

Lähetetty: Pe Kesä 16, 2006 4:07 am
Kirjoittaja rebel70
mulla on kylmänä samaa vaivaa.kaasun kanssa oltava varovainen.lämpösenä ei mitään. :(



Nii mullaki. Kiihytyspumpun ja kaasuläpän välistä ajotusta muuttamalla vähä parani. En muista kumpaan suuntaan. Pitää aina "lämmittää" kone ennen lähtöä.

Carter WCD

Lähetetty: Pe Kesä 16, 2006 8:03 am
Kirjoittaja oh5lep
mulla on kylmänä samaa vaivaa.kaasun kanssa oltava varovainen.lämpösenä ei mitään. :(



Nii mullaki. Kiihytyspumpun ja kaasuläpän välistä ajotusta muuttamalla vähä parani. En muista kumpaan suuntaan. Pitää aina "lämmittää" kone ennen lähtöä.

Sama täällä. Ongelmasta pääsee kun laittaa ryypyn päälle, kun kone kylmä :P. Jotenkin muistan, että vuosien saatossa mm. V8 Magazine käsitteli aihetta ja sen korjaamista. Laitoin lehden talteen. Ja siellä se varmaan on edelleenkin, ei vaan tietoa missä >:(



Olisko ollut seosruuvien (tyhjäkäyntiseos?) ja pääsuuttimien koon keskinäinen tasapaino lisättynä sytkän ajoitukseen. Tj. Eli soppaa ei piisaa tietyssä pisteessä mistään reiästä tarpeeksi. Tämä siis hatara muistikuva asiasta :o