Vilkut ja kierroslukumittari

Tänne voit iskeä kysymykset kaikesta muusta autojen rakenteluun liittyvästä.
Jago
Viestit: 637
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 3:05 pm

Vilkut ja kierroslukumittari

Viesti Kirjoittaja Jago »

Ovatko nämä isokoppaisessa Javessa jotenkin kytkennässä keskenään? Ovat meinaa molemmat pimeänä. Kaikki muut sähköt toimivat. Sulakkeet tarkistelin ja kaikki ok. Jos jollakulla olisi jotain vinkkiä ennenkuin alan enemmän tutkiskelemaan.
Avatar
A-V
Viestit: 7632
Liittynyt: La Tammi 01, 2000 3:26 pm
Paikkakunta: Pori

Vilkut ja kierroslukumittari

Viesti Kirjoittaja A-V »

toimiiko hätävilkut? jos toimii niin veikkaisin vilkkujen relettä ja katteles mistä se kiekka ottaa virtansa...
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
maasturi
Viestit: 397
Liittynyt: To Touko 17, 2007 8:36 pm

Vilkut ja kierroslukumittari

Viesti Kirjoittaja maasturi »

Taikka mittariston johtoliittimet löysät tai mittariston takana irti. Tutkimuksia vaan. Toinen käsi mittariston taakse, varovasti heiluttelet. Yhteys jostain poikki...
Jago
Viestit: 637
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 3:05 pm

Vilkut ja kierroslukumittari

Viesti Kirjoittaja Jago »

Tässäpä ei ole hätävilkkuja, hätävilkun katkaisijan reikä tukittu. olikohan tämä joku lainsäädännöllinen juttu Suomessa?



Tuohon liittimien heilutteluun täytyy lähteä, voipi olla että mittariston asennuksen jälkeen keväällä joku liitos jäänyt hieman löysälle, tai sitten tosiaan rele tullut tiensä päähän. Jos näin on niin Biltemasta hakemaan uusi rele.
Avatar
tl
Viestit: 4002
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 2:08 pm

Vilkut ja kierroslukumittari

Viesti Kirjoittaja tl »

Joo punaisten takavilkkujen takia noitä on suomessa poistettu toiminnasta, vissiin suomalaisen virkamiehen mielestä turvallisempaa ilman hätävilkkuja kuin punasilla vilkuilla..
Avatar
A-V
Viestit: 7632
Liittynyt: La Tammi 01, 2000 3:26 pm
Paikkakunta: Pori

Vilkut ja kierroslukumittari

Viesti Kirjoittaja A-V »

Tässäpä ei ole hätävilkkuja, hätävilkun katkaisijan reikä tukittu. olikohan tämä joku lainsäädännöllinen juttu Suomessa?



Tuohon liittimien heilutteluun täytyy lähteä, voipi olla että mittariston asennuksen jälkeen keväällä joku liitos jäänyt hieman löysälle, tai sitten tosiaan rele tullut tiensä päähän. Jos näin on niin Biltemasta hakemaan uusi rele.



ei kai suomen lainsäädännössä ongelmia hätävilkkujen kanssa. ainakin mulla on toiminut horneteissa. olisko kiekan virta otettu jostain mistä ei kuuluisi...?
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
JAMANT
Viestit: 1565
Liittynyt: Ti Maalis 18, 2003 7:45 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Vilkut ja kierroslukumittari

Viesti Kirjoittaja JAMANT »

Kyllä vielä 80-luvulla oli punaisten takavilkkujen kanssa hätävilkut kielletty!! Kaikista 70-luvun FSJ:stä on hätävilkkujen katkaisijan nuppi poistettu maahantuonnissa!!
Jago
Viestit: 637
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 3:05 pm

Vilkut ja kierroslukumittari

Viesti Kirjoittaja Jago »

Oli omassakin Hornetissa toiminnassa hätävilkut.



En tosiaan ole sen enempää kuin eilenkään katsellut autoa, mutta kierroslukumittari on muistaakseni kytketty juuri niinkuin pitääkin. Tietysti muisti voi pätkiä niinkuin sähkötkin :P



Täytyy varmaankin tarkistella myös sulakekotelon pohja ym.
stidi
Viestit: 324
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 9:58 am

Vilkut ja kierroslukumittari

Viesti Kirjoittaja stidi »

Niin, sikäli rundikellolla ja vilkuilla on yhteys että molemmat ottaa syöttöjännitteensä syötöstä joka kytkeytyy kun virtalukosta käännetään virta päälle. Eli sulakekotelosta yhtä syöttöä pimiänä epäilisin. Tod. näk. jakautuu 2lle eri sulakkeelle. Hätääpäästövilkut taas ottavat syötön suoraan patterilta, eli se on ihan oma tarinansa. Mut se ei kait ollu se kysymyskään.

Nii, tuli viel mieleen et oooks vaihtanu järjet järjettömään senjälkeen ku rundikello lakkas toimimast?
Avatar
hentpe
Viestit: 2981
Liittynyt: Ti Tammi 28, 2003 4:22 pm

Vilkut ja kierroslukumittari

Viesti Kirjoittaja hentpe »

Kyllä vielä 80-luvulla oli punaisten takavilkkujen kanssa hätävilkut kielletty!! Kaikista 70-luvun FSJ:stä on hätävilkkujen katkaisijan nuppi poistettu maahantuonnissa!!



Tossa mun 78 Wagoneerissa on just näin mutta siinä 75 Cherossa oli hätävilkkukytkin toiminnassa. Nähtävästi ohjauspylväs vaihtunut tai vaan se tulppa siitä reijästä kaivettu auki.
Vastaa Viestiin